09122570758

 

09122570758

 
جستجو

در اتوماتیک چیست و قیمت درب اتوماتیک چقدر است؟

در اتوماتیک چیست و قیمت درب اتوماتیک چقدر است؟

در برقی که با نام درهای اتوماتیک شناخته شده اند در هایی هستند که نیاز به دخالت دست برای باز و بسته کردن آن ها نیست و با تولید آنها ساختمان های زیادی اعم از تجاری و مسکونی از آن استفاده می کنند.

با کار گذاشتن در های برقی یا اتوماتیک در ساختمان دیگر نیازی به کلید ندارید و تنها با استفاده از ریموت ، باز و بسته کردن درب را انجام می دهید.

با توجه به میزان عبور و مرور افراد نیاز هر روزه به کنترل عبور و مرور مراجعین به اماکن مختلف، کنترل هدر رفت انرژی ، مواردی مانند کاهش سر و صدا، مانع شدن از انتقال بیماری و ... از کاربردهای این درب اتوماتیک پر مصرف می باشد.

 

انواع درهای اتوماتیک کدام اند؟

 

در اتوماتیک از دو قسمت اپراتور و سیستم مکانیکی تشکیل شده است. بخش اپراتور این در شامل الکتروموتور، برد الکتریکی و چشمی هاست و قسمت سیستم مکانیکی دستگاه از قسمت هایی مانند ریل، تسمه، هنگرها یا غلتک ها و سایر قطعات تشکیل شده اند.

فریم این درب ها می تواند از انواع مختلفی باشد مانند آلومینیوم، آهن، استیل و .... و حتی می توان به جای شیشه از سنگ ، چوب، کامپوزیت، استیل و یا هر متریال دیگری استفاده کرد.

 

تاریخچه درهای اتوماتیک چیست؟

 

در ابتدای وجود درهای اتوماتیک آن ها به روش سیستم هیدرولیکی کار می کردند به صورتی که در قسمت جلویی درب های ورودی یک صفحه ای قرار میگیرفت که افراد با ایستادن بر روی آن و با توجه به فشار وزنی وارده بر آن جریان هیدرولیک وارد مدار می شد و در اتوماتیک را باز می کرد.

اما کم کم با پیشرفت تکنولوژی و دارا بودن مشکلاتی در طراحی این درب ها ، اپراتور درب کشویی جای خود را به درب های هیدرولیکی داد.

 

مزایای استفاده از در های اتوماتیک چیست؟

 

همانطور که در بالا اشاره شد درب های اتوماتیک چون به صورت خودکار باز و بسته می شوند. این باعث می شود که انرژی هدر نرود و مصرف انرژی کاهش یابد.

با نصب درب اتوماتیک میزان دزدی کاهش می یابد زیرا امنیت درب های اتوماتیک زیاد است.

درب های اتوماتیک در هر مکانی و فضایی قابل نصب می باشد در اصل می توان با خرید در برقی از کمترین مکان بیشترین استفاده را می توان کرد.

مثلا ممکن است شما فروشگاهی پر رفت و آمدی داشته باشید که فضای ورودی کوچکی دارد در نتیجه به راحتی می توانید با نصب این درب ها مشکل رفت و آمد مشتریان خود را حل کنید.

نصب درب های اتوماتیک تنها مختص به ساختمان های نوساز نیست و یکی از مزیت های اصلی آن این است که امکان نصب آن در هنگام بازسازی نیز وجود دارد.

 

انواع درب های اتوماتیک کدام اند؟

 

1.درب برقی شیشه ای : در برقی شیشه ای یکی از درب های برقی است که بیشترین تعداد مصرف کننده را دارا می باشند از این درب ها در ورودی فروشگاه ها ، مراکز دولتی و در برخی موارد ورودی برج های بزرگ استفاده می شود.

2.درب برقی شیشه ای گردان : درب اتوماتیک شیشه ای گردان مشابه درب های قوسی یا گرد است تنها تفاوت آن ها در لت هایی است که در قسمت مرکز دایره قرار داده اند. این درب ها علاوه بر امنیت بالا در مکان های پر رفت و آمد کاربرد دارد و در صرفه جویی انرژی تاثیر زیادی دارد.

3.درب اتوماتیک شیشه ای گرد : این درب ها دارای ظاهری شیک و مجلل هستند این درب ها در حالت نیم دایره ای یا دایره کامل مورد استفاده قرار میگیرند .

4.درب شیشه ای زاویه ای : این درب ها هنوز عمومیت پیدا نکرده اند به همین دلیل با استفاده از آن می توانید متفاوت باشید.

 

کدام در اتوماتیک برای شما مناسب است؟

 

در اینجا ما به شما می کوییم که چه دربی برای شما مناسب تر است.

1.اگر در کنار در کنار ورودی که برای درب در نظر گرفته اید ، دیوار جانبی یا شیشه ثابت وجود دارد می توانید از درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی استفاده کنید.

2.اگر عرض دیوار جانبی کوچکتر از عرض ورودی باشد و یا اصلا دیواری وجود نداشته باشد بهترین انتخاب برای شما در اتوماتیک تلسکوپی است زیرا در این درب ها هر دو لت به صورت همزمان جا به جا شده و بر روی شیشه ثابت تعبیه شده کناری قرار میگیرند.

3.در اتوماتیک مثلثی مناسب فضاهایی است که زاویه دار می باشند و در گوشه نصب می شوند در این حالت درب برقی با توجه به زاویه محل شما ساخته می شود.

4. اگر در راهرو ملزم به استفاده از در اتوماتیک شدید و فضای جانبی ندارید که در برقی به صورت ریلی جا به جا شود از در اتوماتیک آکاردئونی یا تاشو استفاده کنید.

 

تفاوت در اتوماتیک با هوشمند در چیست؟

 

در درب های اتوماتیک قطعه ای به نام کلید منترل یا مرکز برنامه ریزی وجود دارد که یک مزیت عالی محسوب می شود . این وسیله به کاربران اجازه تغییر وضعیت کارکرد درب اتوماتیک را می دهد یعنی شما می توانید به وسیله یک کلید کاربری درب هوشمند را تغییر دهید.

 

قابلیت قفل شدن درب اتوماتیک چگونه است؟

 

مهم ترین نگرانی هر فرد یا کارفرمایی امنیت محل کسب و کارش می باشد که درب های اتوماتیک قابلیت قفل شدن را به روش های مختلف دارا می باشند.

کارفرمایان می توانند به راحتی با چرخاندن یک کلید درب ورودی خود را از نظر باز شدن کاملا ایمن کنند. زمانی که کارفرما در اتوماتیک را در وضعیت قفل قرار می دهد مدار کنترل اپراتور فرمان عدم عملکرد را برای موتور صادر می کند.

در اصل شما وقتی در مدار قرار میگیرید متوجه فعال بودن حسگرها هستید اما عکس العملی مبنی بر باز شدن در نمیبینید.

تنها مشکل قفل موتور درب اتوماتیک این است که در زمان قفل نیز فعال است که این موضوع باعث کاهش شدید عمر موتور می شود و مشکلاتی مانند سوختن سیم پیچ و یا تمام شدن بسیار سریع زغال الکتروموتور می شود و این روش روشی مناسب برای قفل در اتوماتیک نیست.

 

تاریخچه سنسورهای در اتوماتیک چیست؟

 

در ابتدای پیدایش این چشمی ها مربع و یا دایره ای شکل بر روی کاورهای در اتوماتیک بوده اند. که فقط فضای مادون قرمزی را ایجاد می کرد که هر زمان شخصی وارد این فضا می شد و اختلالی در این فضای یکپارچه ایجاد می کرد ، دستور باز شدن درب اتوماتیک صادر می شد.

اما مشکلاتی را نیز به همراه داشت چون با هر باد یا عبور حیوانی این حس گرها فعال می شدند و درب باز می شد.

نسل بعدی با همان تکنولوژی بود اما تغییری که رخ داده بود این مورد بود که قابلیت تنظیم حساسیت را نیز دارا بود ، یعنی شما باید حساسیت چشمی ها را پایین می اوردید تا فقط برای کسانی که قصد وارد شدن داشتند باز یا بسته می شد. اما این مدل نیز مشکلاتی را داشت و افراد با درب بسته روبه رو می شدند.

در نتیجه ان شرکت های تولید کننده راه حل را در افزایش فضاهای مجازی ترسیم شده در مقابل درب یافتند.

 قیمت در اتوماتیک چقدر است ؟

شما باید برای اطلاع از قیمت در اتوماتیک نوع درب انتخابی و ابعاد و اندازه های آن را اعلام کنید و سپس کارشناسان ما با بررسی محل مورد نظر قیمت را به شما اعلام خواهند کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت در اتوماتیک با کارشناسان ما در تسنیم تماس حاصل فرمایید. 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display