09122570758

 

09122570758

 
جستجو

راهنمای خرید قفل هومشند ساختمان

راهنمای خرید قفل هومشند ساختمان

در انگلستان قدیم سرقت های پی در پی اتفاق می افتاد به همین دلیل مسابقه ای برای کاهش این سرقت ها ترتیب داده شد. هدف اصلی از این مسابقه اختراع یک وسیله امنیتی و یا قفل با امنیت بالا بود که تنها با یک کلید بتوان آن را باز کرد.

در این مسابقه برادران chubb موفق به ساخت و دریافت جایزه شدند و از آنجا صنعت ساخت قفل شکل گرفت.

تا الان روش های بسیاری برای امنیت فضای داخلی به وجود آمده است اما هیچ یک از آنها مانند قفل هوشمند نتوانسته اند در عین سادگی، امنیت بالایی را به ارمغان بیاورند.

برای آنکه یک قفل هوشمند انتخاب کنید باید در ابتدا بدانید که دقیقا دنبال چه محصولی هستید زیرا قفل های هوشمند دارای طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته و در عین حال مفیدی می باشند.

ما در ادامه شما را با قفل هوشمند و راهنمای خرید آن آشنا می کنیم . با ما همراه باشید.

 

قفل هوشمند چیست؟

 

شاید بارها برای شما این اتفاق افتاده باشد که زمانی که از منزل بیرون هستید یا به مسافرت می روید شک کنید که آیا درب ها را قفل کردید یا نه؟ یا شاید بارها کلید خود را کم کرده اید و به فکر کلید جایگزین بودید؟

همه این ها شاید برای افراد زیادی بارها و بارها اتفاق افتاده باشد و هزینه های زیادی نیز به دنبال خود داشته باشد. اما امروزه فناوری جدیدی به وجود آمده و به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم کنترل بهتر و بیشتری بر محیط داخلی خانه خود داشته باشیم و دیگر نیازی به کلید فیزیکی نداریم.

یکی از تجهیزات هوشمند قفل های هوشمند است که در بیشتر موارد به صورت دیجیتالی کار می کنند و در اصل شما از طریق یک صفحه کلید لمسی یا دستگاه های بیومتریک مثل اثر انگشت و یا تشخیص عنبیه چشم می توانید به محیط داخل دسترسی داشته باشید.

تکنولوژی این قفل ها به قدری حرفه ای هستند که شما می توانید از طریق گوشی همراه و اتصال به اینترنت برای باز و بسته کردن قفل منزل یا محل کارتان اقدام کنید.

این قفل ها این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید ورود و خروج کارمندان را ردیابی کنید و به فضاهای مختلف شرکت دسترسی داشته باشید.

 

انواع قفل های دیجیتالی درب :

 

1.قفل دیجیتالی رمزی و کارتی : علاوه بر شناسایی رمز، کارت را نیز می تواند تشخیص دهد.

2.قفل دیجیتالی رمزی و اثر انگشتی : علاوه بر اینکه قابلیت زدن رمز را دارد، اثر انگشت را نیز بررسی می کند.

3.قفل دیجیتال ترکیبی‌ : یکی از قوی ترین قفل هاست که از امنیت و انعطاف بالایی برخوردار است و هر سه پنل ورودی را دارد.

 

برای چه دربی میخواهید قفل هوشمند خریداری کنید؟

 

نکته مهم در انتخاب قفل نوع درب می باشد. قفل هوشمند در خانه های هوشمند فقط برای درب های جلو نیست و برای هر دربی در داخل یا خارج از خانه استفاده می شود.

1.درب های خروجی : بیشترین استفاده قفل های هوشمند برای درب های خروجی است و از هر نوع قفلی می توان برای آن استفاده کرد. برای این درب ها شما باید قفل خروجی بخرید یعنی سخت افزار قفل باید خارج از خانه و پشت درب نصب شود نه داخل

2.درب اتاق خواب: قفل ها برای درب های داخلی نیز درست مثل درب های خارجی کار می کنند و تنها تفاوت آن ها این است که باید بتوان آنها را از داخل قفل کرد نه خارج.

3.درب های کشویی : درب های شیشه ای کشویی یکی از آسیب پذیرترین درهای خانه است که به راحتی شکسته می شود. برای این نوع از درب ها در حال حاضر هیچ قفل هوشمندی نیست و اگر هم پصل کنید هیچ تضمینی برای امنیت آن نیست.

 

مزایای استفاده از قفل دیجیتالی درب ها چیست؟

 

حذف کلیدها و استفاده از رمز و کارت و اثر انگشت یکی از مهم ترین مزایای این نوع از قفل ها می باشد مشکلاتی مانند نگرانی گم نمودن کلیدها، هزینه های استفاده از کلیدها و جایگزینی کلیدهای گم شده، نگرانی ماندن دوستان پشت درب و ... را برای همیشه از بین می برد و راحتی و آرایش را برای شما فراهم می آورد.

استفاده از سیستم های امنیتی بسیار پیشرفته و آلارم های هشدار نیز از دیگر مزایای قفل دیجیتالی درب می باشد.

 

دلایل استفاده از قفل دیجیتالی درب چیست؟

 

1.گم نمودن کلیدها : یکی از مهم ترین اتفاق هایی که در این قفل ها می افتد استفاده از رمز و کارت و اثر انگشت به جای کلیدهای متعدد می باشد.

2.استفاده از باتری برای منبع انرژی : قفل دیجیتالی درب نیازی به سیم کشی برق ت=ندارد و با استفاده از تعدادی باتری قلمی برای یکسال کار می کند.

3.سیستم های امنیتی پیشرفته : قفل های امنیتی با دارا بودن امکاناتی مانند مغزی ضدسرقت و ضد دیلم و ویژگی های فنی مانند سیستم های امنیتی ضد سرقت انتخاب را برای کاربران آسان می کند. اگر به آنها ضربه ای وارد شود و یا رمز را پی در پی اشتباه وارد کند قفل از کار می افتد و آلارم هشدار بسیار قوی به صدا درمی آید.

 

امروزه برای باز کردن درب ها ، از قفل های هوشمند استفاده می شود. در اصل قفل های مکانیکی جای خود را به قفل های هوشمند داده اند و ظاهری کاملا متفاوت دارند.

همچنین امروزه از این قفل های هوشمند برای بستن کمدهای استخرها، باشگاه های ورزشی و ... استفاده می شود. قفل استخر از نوع تخصصی و الکترونیکی آن است که متناسب با باشگاه ها و سالن های ورزشی بدن سازی ، فوتبال و استخر است و حتی امروزه در ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی طراحی و تولید می شوند.

در آخر می توان گفت قفل هوشمند نه تنها می تواند فضای داخل شما را ایمن کند بلکه راحتی بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می دهد. البته بعضی از این قفل های هوشمند دوگانه هستند یعنی هم می تواند هوشمند باشد و هم با کلید فیزیکی باز شوند به همین دلیل حتما قبل از خرید قفل هوشمند نیازهای خود را بررسی کنید و با توجه به نوع محیط و مقدار بودجه تان آن را خریداری کنید.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display