09122570758

 

09122570758

 
جستجو

باید ها و نباید های سنسورهای خانه هوشمند

باید ها و نباید های سنسورهای خانه هوشمند

یکی از مهم ترین اجزای خانه هوشمند سنسورهای آن می باشد که در بسیاری از اجزای خانه هوشمند نقش اساسی ایفا می کند.

بهترین بخش استفاده از سنسور ها نصب فوق العاده آسان آنهاست که اغلب نیازی به سیم کشی ندارند و این برای اجاره نشین ها یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

با استفاده از سنسورها می توان وضعیت هریک از بخش های خانه هوشمند را بررسی کرد و برای حالات بعدی آن تصمیم گیری انجام داد.

 

در ادامه ما به بررسی انواع سنسورها و باید ها و نباید های آن میپردازیم تا شما با کاربردها و اهمیت هر یک از آن ها پی ببرید.

 

انواع سنسورهای خانه هوشمند کدام است؟

 

همانطور که گفته شد در یک خانه هوشمند سنسورهای مختلفی به کار می رود تا بتوان تجهیزات مختلف را راحت تر و سریع تر کنترل کرد. یکی از متنوع ترین سنسورها سنسورهای حرکتی است که باعث حفظ امنیت می شود .

 

سنسورهای حرکتی چگونه اند؟

 

سنسورهای حرکتی یکی از اجزای ضروری در سیستم های امنیتی ضد سرقت هستند که با دید گسترده خود می توانند کنترل قابل توجهی بر محیط ایجاد کنند. در سیستم چشمی درب دیجیتال نیز از سنسورهای حرکتی استفاده شده و با دید وسیعی که دارد می تواند تمامی رفت و آمدها را ضبط کند.

 

کاربرد سنسورهای حرکتی در کجاست؟

 

از سنسورهای حرکتی در راه پله ها، راه روها، پارکینگ و ... استفاده می شود که سنسور بدون ارسال اشعه متوجه تردد افراد می شود.

همچنین این سنسورها در کتابخانه ها، سالن های کنفرانس و ... که افراد حرکت چندانی ندارند و تقریبا در حالت سکون هستند کاربرد دارند.

زاویه دید سنسورهای حرکتی در کارایی آن ها تاثیر زیادی دارد و تشخیص طیف گسترده تری از ترددها را میسر می کند.

یکی از مهم ترین فواید این سنسورها تاثیر آن ها بر صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. بنابراین در یک خانه هوشمند با تشخیص حضور افراد فرمان به کنترل کننده ی مرکزی خانه ارسال می شود و فرامین بعدی نیز اجرا می گردد.

 

سنسورهای آب در خانه چگونه عمل می کنند؟

 

یکی از مشکلات منازل کنترل میزان آب مصرفی است که این کار تا حدی با استفاده از نصب شیری های چشمی دار حل شده است اما هستند هنوز افرادی که شیرهای منزلشان را هوشمند نکرده اند.

در منازلی که هوشمندسازی انجام داده اند سنسورهای آب بر روی لوله ها و شیر آب نصب می شوند تا هم جریان آب از راه دور را کنترل کنند و هم تغییراتی مانند نشت آب و ترکیدگی لوله را پیش از وقوع به شما اطلاع دهد.

این سنسورها روی کف حمام و دستشویی یا آشپزخانه نزدیک به مناطق خطرناکی مانند زیرزمین، مخازن ذخیره سازی آب و ... نصب می شوند و هر گونه اتفاق غیر منتظره ای را اطلاع می دهند.

سنسورها معمولا از طریق وای فای یا بلوتوث به کار می افتند و شما می توانید با نصب نرم افزار مربوطه لوله ها و شیرهای آب را چک کنید.

 

سنسور دود در خانه هوشمند چه کاربردی دارد؟

 

نصب سنسورهای دود در آشپزخانه معمولا انجام می شود اما ضریب خطای آن بالاست زیرا ممکن است غذایتان بسوزد و زنگ هشدار اشتباهی به صدا در بیاید.

سنسورهای دود هوشمند قابلیت تشخیص نوع دود اعم از آشپزخانه، دود سیگار، مونوکسیدکربن را دارند و به همین دلیل درصد خطایشان در زمان خطر صفر است و در صورت تشخیص احتمال وقوع حادثه سریعا آلارم می دهد.

همچنین این سنسورها از طریق بلوتوث و وای فای به تلفن همراه شما متصل می شوند و در صورت بروز حادثه با آتش نشانی تماس میگیرند.

 

کاربرد سنسورهای در و پنجره چیست؟

 

بسیاری از افراد دغدغه اصلیشان امنیت منزل است که به آنها پیشنهاد می شود از این سنسورها استفاده کنند. این سنسورها به راحتی روی پنجره ها و یا درب منزل شما نصب می شوند و رفت و آمد بچه ها، ورود حیوانات خانگی و ... را ثبت می کنند و به شما خبر می دهند. این سنسورها حتی با رنگ های مختلف نیز وجود دارند که می توانند منزل شما را نیز تزئین کنند.

 

کار سنسورهای چند منطوره در منازل هوشمند چیست؟

 

این سنسورها کارکرد چندگانه دارند و می توان با نصب آنها دما، حرکت، ارتعاش و نور منزل خود را کنترل کنند. سنسورهای دما با گرم شدن منزل، دما را تنظیم می کنند و در صورت عدم حضور شما در منزل کاملا خاموش نمی شوند. شما می توانید سنسورها را طوری تنظیم کنید که به حرکت بعضی از اجسام مانند حیوانات حساس نباشند.

 

چه مکان هایی برای نصب سنسورها نامناسب اند؟

 

1. سنسورهای حرکتی را نباید بر روی دریچه های فعال رادیاتور نصب کنید.به دلیل آنکه ممکن است با نصب در جای نامناسب منبع کاذبی را دنبال کنند.

2.سنسورها را در نزدیکی پنجره های بزرگ نباید نصب کنید زیرا باعث خطا در اطلاع رسانی می شوند.

3.بعضی ها آنها را دور از چشم نصب می کنند مثلا پشت گیاهان خانگی که این کار باعث می شود جلوی دید سنسور گرفته شود.

4.انتهای راه رو ها برای نصب سنسور مناسب نیست و نقطه ی کور آن محسوب می شود و برای نصب در راه رو ها باید آن را روی دیوار راه رو نصب کنید نه در انتهای آن.

 

چه مکان هایی برای نصب سنسورها مناسب هستند؟

 

1.مکان های پر رفت و آمد منزلتان بسیار جای مناسبی است و با تنظیم سنسور هیچ حرکتی را از دست نخواهید داد.

2.نقاط ورودی منزلتان بهترین جا برای نصب سنسور حرکتی است.

3. در کمد ، کابینت، گاو صندوق و انباری از دیگر جاهای مناسب برای نصب سنسور می باشند.

4.بالای دیوار نیز مکان مناسبی برای نصب سنسورهاست

 

در این مقاله به معرفی و کاربرد برخی از سنسورها اشاره کردیم و گفتیم که هر کدام به چه کاری می آیند و چقدر اهمیت دارند. آیا هنوز هم برای خرید و نصب انواع سنسورها شک دارید؟

اگر هنوز هم تردید در انتخاب سنسور و یا خرید آن دارید مقاله های بعدی ما در ارتباط با تجهیزات خانه هوشمند و سنسورهای خانه هوشمند را دنبال کنید.

حتی می توانید برای اطلاعات بیشتر و نصب و راه اندازی آن با کارشناسان ما نیز تماس حاصل فرمایید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display