09122570758

 

09122570758

 
جستجو

خانه هوشمند

خانه هوشمند

علم همیشه تاثیر زیادی روی خانه ها و معماری گذاشته است و مردم بیشترین استفاده را از تکنولوژی کرده اند تا آسایش بیشتری داشته باشند و راحت تر زندگی کنند.

خانه هوشمند نیز خانه ایست که در آن از امکانات و وسایل برای کنترل روشنایی صدا و گرمایش استفاده می شود. در اصل در این خانه شما کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه را بر عهده ابزارها می گذارید تا علاوه بر اینکه هزینه ها کاهش یابد ایمنی و آسایش شما نیز تامین شود.

در تعریف اصلی خانه هوشمند این گونه بیان می شود : خانه ای دارای یک شبکه ارتباطی که لوازم و خدمات برقی کلیدی را به هم متصل می کند و اجازه نظارت و کنترل از راه دور را می دهد.

تفاوت اصلی ساختمان های هوشمند با ساختمان های اصلی در این است که همه وسایل ، تجهیزات و امکانات از جمله درب اتوماتیک  در ساختمان های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک سیستم مرکزی به صورت یکپارچه هدایت می شوند.

از ویژگی های خانه هوشمند می توان به سیستم حفاظتی قابل پیاده سازی در ساختمان اشاره کرد. به این صورت که اگر شما در هنگام خروج از منزل آن را در حالت دزدگیر قرار دهید در هنگام باز شدن در و پنجره ها و یا تشخیص حرکت در محیط دزدگیر به صدا در می آید و از طریق اتصال خط تلفن به سیستم می تواند به وسیله شماره های تعریف شده تماس بگیرد و موضوع را گزارش کند.

 

تاریخچه ساختمان های هوشمند :

 

در سال ۱۹۶۶ به مکان هایی که امکان کنترل خودکار تجهیزات و اجزا را فراهم می کرد ، ساختمان هوشمند گفته می شد. اما پس از دهه ۷۰ بستری برای سیستم های کنترلی با بستره امروزه شکل گرفت.

در سال ۱۹۸۴ مقاله ای در مجله ی نیویورک تایمز در مورد ساختمان های نسل جدید که همان ساختمان های هوشمند هستند از سوی سازندگان ارايه شد.

این ساختمان پیوند دو فناوری ارتباط از راه دور و توسعه ی صنعت رایانه های شخصی تعریف شده اند. در اصل فناوری ارتباط از راه دور ، فرصتی را در اختیار مالکان ساختمان گذاشت تا خدمات فناوری را در ساختمان های خود به فروش رسانند و کسب و کار خود رونق بخشند.

در آغاز هوشمندسازی ، تنها خودکار سازی سیستم های هشدار ُ روشنایی و تهویه ی مطبوع مدنظر بود سپس خودکارسازی سیستم های اداری و امنیتی مدرن آغاز شد و سپس نظارت بر همه فرآیندهای ساختمانی را در بر گرفت. امروزه به ساختمانی هوشمند گفته می شود که در آن تبادل اطلاعات به صورت خودکار و یکپارچه صورت پذیرد.

 خانه هوشمند

انواع سیستم هوشمند سازی ساختمان به شرح زیر می باشد :

 

هوشمندسازی ساختمان به دو دسته ی اتوماسیون ساختمان و اتوماسیون خانه یا محل کار تقسیم می شود.

 

.اتوماسیون ساختمان : نصب و اجرای سیستم مدیریت ساختمان شامل موتورخانه ، کنترل تردد ،هواساز ، آسانسورها ، دوربین مدار بسته ، سونا ، استخر ، چیلرها و .. توسط سنسورهای مختلف و خودکار تنظیم می شوند.

2.اتوماسیون خانه یا محل کار : در این روش می توان با توجه به تعداد افراد نور و دما را با کمک حسگرهای حرکتی تنظیم کرد .

 

کاربرد سیستم های هوشمند خانه :

 

1.با این کار بسیاری از امور به صورت خودکار انجام می شود و قابل برنامه ریزی و کنترل است.

2.برای ورود به منزل با اثرانگشت ، رمز ، کارت، گوشی موبایل و یا ... کار می کند و درب را باز می کند.

3.دمای هوا و نور بر اساس تعداد افراد موجود در محیط به صورت خودکار تنظیم می شود.

4.به وسیله اتصال به اینترنت با کنترل آب و هوا سبب صرفه جویی در مصرفه گاز و برق و ... می شود.

5.زمانی که بیرون از خانه هستید نیز نگران روشن ماندن چراغ ها ، سیستم گرمایشی ، بازماندن درها و ... نباشید زیرا از راه دور همه را می توانید کنترل کنید.

6. در نهایت می توان گفت همه کارها و وسایل از راه دور کاملا قابل هوشمند سازی و کنترل از راه دور می باشند.

 

مزایای هوشمند سازی خانه ها به صورت کلی به شرح زیر می باشد :

 

1.بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی

2.کاهش هزینه ها

3.کنترل ساختمان از هر جای دنیا

4.افزایش ضریب تجملات

5.قابلیت اطلاع رسانی

6.کم کردن استهلاک وسایل مصرفی

7.تامین آسایش و رفاه

 

اگر شما تا کنون اقدام به هوشمند سازی خانه خود نکرده اید پیشنهاد ما این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید و این کار را شروع کنید تا امنیت و آسایش خود و خانواده تان را تضمین کنید. ما در همه مراحل از نصب و راه اندازی تا تعمیر و نگهداری خانه هوشمندتان در کنارتان هستیم.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display