09122570758

 

09122570758

 
جستجو

اتاق کودک هوشمند

اتاق کودک هوشمند

هوشمند سازی اتاق کودک

 

یکی از جذاب ترین کارهایی که در هوشمند سازی منازل می توان انجام داد سناریو مربوط به کودکان و فرزندان می باشد. بسیاری از والدین نگران فرزندان کوچک خود هستند و اینکه بتوانند وضعیت کودک خود را ببینند و از تغییرات آن ها با خبر شوند برایشان بسیار مفید و کارآمد است.

در دنیای پر مشغله امروز مادر و پدر هر دو با هم کار می کنند و داشتن یک فرزند و بزرگ کردن آن برایشان مشکلاتی را به وجود می آورد اما امروزه تکنولوژی به کمک مادرها آمده تا با ابزارهای الکتریکی مراقب فرزندان خود باشند.

اتاق هوشمند کودک به این معناست که کودک در اتاقش توسط دوربین های تحت شبکه کنترل قابل مشاهده باشد و علاوه بر آن شرایط دمایی ، استفاده از سنسورها و ... از مواردی است که می تواند امنیت را برای کودک و آرامش را برای مادر فراهم کند.

 

دیدن تصاویر کودک :

 

دوربین ها یکی از ابزارهای بسیار کارآمد و مفید برای آگاهی از شرایط کودک در خانه می باشد و برای مشاهده وضعیت نوزاد یا کودک خود باید در خانه دوربین نصب کنید. دوربین های خاصی برای هوشمندسازی اتاق کودک با هدف دیدن و مراقبت از او طراحی شده اند مانند :

1.امکان تشخیص چهره کودک شما

2.دارا بودن میکروفون های حساس

3.امکان ذخیره صدای والدین

4.کنترل دوربین با گوشی هوشمند

5.امکان صحبت کردن با کودک به وسیله دوربین

6.اطلاع دادن به والدین در هنگام گریه یا جا به جایی کودک

 

سنسور های امنیتی درب و پنجره :

 

مهم ترین مشکلات والدین بحث امنیت فرزندشان می باشد. در زمان استراحت والدین زمانی که مشغول کاری هستند و یا زمانی که مجبور به ترک خانه هستند نگرانی از خروج کودک از طریق درب ها و پنجره ها همیشه وجود دارد و آن ها را نگران می کند. اطلاع رسانی به والدین در این مواقع از طریق سنسورهای نصب شده براین وسایل ، امنیت کودک و همچنین آرامش والدین را به دنبال دارد.

 

 

هوشمندسازی اتاق کودک با کنترل سیستم سرمایش و گرمایش :

 

استفاده از ترموستات های هوشمند در یک ساختمان مخصوصا اتاق کودک هوشمند ایجاد محیطی دلپذیر و مطلوب را برای هم شما و هم کودکتان فراهم می کند. نوزاد تازه متولد شده بدن غیر مقاوم تری نسبت به شرایط دمایی دارد و بسیاری از پزشکان معتقدند که یکی از عوامل مرگ ناگهانی کودک افزایش درجه حرارت محیط می باشد.

 

روشنایی :

 

در اتاق کودکتان می توانید لامپ هوشمند نصب کنید. با نصب این لامپ ها دیگر نیازی نیست برای روشن و یا خاموش کردن لامپ های اتاق فرزندتان به آنجا بروید و می توانید از آشپزخانه و یا هر جای دیگری آن را روشن و یا خاموش کنید همچنین می توانید رنگ نور اتاق کودک را تعویض کنید و به وسیله گوشیتان آن را به رنگ های شاد دربیاورید. اگر حتی فرزندتان از تاریکی می ترسد هنگام خواب نور را کم کنید تا فضا کاملا تاریک نشده و کودک راحت بخوابد.

 

اتاق هوشمند قصه گو :

 

امروزه دستگاهی که بتواند امکان قصه گویی و پخش برنامه ها و موزیک مورد علاقه کودکان را در زمانی که والدین نیستند را فراهم کند بسیار پرکاربرد و مفید می باشد. امکان پخش لالایی در اتاق کودک و کنترل از راه دور این برنامه ها توسط والدین می تواند آرامش خیال برای کودک ایجاد کند.

حتی زمانی که شما از سرکار برگشته اید و کودکتان می خواهد او را سرگرم کنید و شما وقت و حوصله کافی ندارید دستگاه هوشمند این امکان را فراهم کرده است که با تنظیم کتاب قصه صوتی زمان پخش هر کدام را برنامه ریزی کنید تا کودکتان سرگرم شود و شما نیز به کارهای خانه برسید.

 

پخت غذا :

 

اینکه کودک بی تابی می کند ، خانه بهم ریخته است و بوی غذای سوخته از آشپزخانه بلند شده کاملا می تواند مادر را کلافه کند . خانه هوشمند در پخت غذا نیز به کمک افراد آمده و دستیار شماست. فقط کافیست اجاق گازتان را به پریز هوشمند متصل کنید تا در زمان تعیین شده دستگاه مورد نظر را روشن کند.

نگران اجاق گاز هم نباشید نصب یک اهرم هوشمند شیرگاز باعث می شود جریان گاز بعد از پخته شدن غذا قطع شود و مشکلاتی مانند سررفتن و نشت گاز را نداشته باشد. تمام این موارد می تواند به آرامش شما و کودک دلبندتان کمک کند و با کنترل کردن از راه دور شما دیگر نگران چیزی نیستید.

 

شاید شما برای نگهداری از فرزندتان به فکر یک پرستار باشید اما استخدام یک پرستار هزینه بالایی دارد و پیدا کردن فردی مطمئن که فرزند خود را به او بسپارید کار دشواری است . اما با توجه به اینکه هزینه هوشمند سازی خانه ها کمی بالاست اما برای مدت زمان طولانی و سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود زیرا در زمان بزرگ شدن کودکتان نیز مفید و ضروری است.

 

انصراف از نظر
نظرات
1402/03/01 19:03
2016 May; 35 21 2746 2755 <a href=http://vardenafil.top>levitra prescription</a> No differences were observed between these 319 women and those lost to follow up n 143 in terms of age P 0
فیلترها
Sort
display