09122570758

 

09122570758

 
جستجو

آشنایی با قفل برقی درب اتوماتیک

آشنایی با قفل برقی درب اتوماتیک

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی, جهت افزایش رفاه و امنیت از قفل های برقی استفاده می شود. قفل برقی یکی از تجهیزاتی است که می توان به درب های پارکینگ - منزل - محل کار و ... اضافه کرد و امنیت محیط را بالا برد. در این مقاله از سایت "تسنیم بی ام سی" شما را با کارایی قفل های برقی, ویژگی , معایب و مزایای آنها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت بین قفل‌های جدید و قدیم چیست ؟

در قفل‌های قدیمی، قفل‌ دارای زبانه‌ای است که هنگام عمل کردن قفل در سه یا چهار حالت این زبانه بیرون می‌آید و درب قفل می‌شود. این نوع قفل‌ها از امنیت بسیار پایینی برخوردارند به طوری که با وارد کردن فشار و ضربه از بیرون درب و یا بغل به راحتی درب باز می‌شود.

در درب‌های دولنگه هم اگر فشار به یک لنگه از درب که زبانه‌ی قفل در آن قرار دارد وارد شود، به راحتی زبانه جدا شده و درب باز می‌شود. در مورد درب‌های داخل بنا نیز وضعیت به همین صورت است.

امروزه حتی درب‌های ضد سرقت هم به راحتی با کارت‌های اعتباری، سنجاق و یا حتی چیزهایی که ممکن است به ذهن هیچ کدام از شما خطور نکند، باز می‌شوند.

قفل‌های امروزی اینچنین نیستند به طوری‌که هنگام خروج از منزل به مدت طولانی خیالتان کاملا آسوده است. زیرا این قفل‌ها به هیچ طریق فیزیکی یا آوردن فشار و ضربه‌ی بسیار بالا روی لنگه‌ی دوم درب، اصلا باز نمی‌شوند.

قفل‌های برقی توانایی تحمل فشار 1.5 تن را دارند. قفل‌های جدید  از دو بخش قفل و کانکتور برق تشکیل شده اند و پروسه‌ی نصب قفل برقی درب اتوماتیک بدین صورت است که کانکتور ارتباط بین قفل و منبع تغذیه‌ی برق را برقرار می‌کند.

انواع قفل برقی درب اتوماتیک

برند های مختلف و عالی قفل برقی درب :

قفل‌های برقی یکی از تجهیزاتی هستند که امنیت درب‌های پارکینگی و یا ... را بالا می‌برند، و قابلیت جلوگیری از ورود افراد ناشناس را دارند. در این قسمت بهترین برند های قفل برقی خارجی و ایرانی را معرفی می کنیم.

  • قفل تسا
  • قفل سیزا ایتالیا
  • قفل برقی یال
  • قفل برقی کاویان
  • قفل برقی یوتاب
  • قفل برقی ویروکلونی
  • قفل برقی سیماران
  • قفل برقی کله گاوی که قفل اختصاصی برند CISA است.
  • قفل برقی کلونی که بهترین آن مربوط به برند VIRO است.
  • قفل برقی زبانه دار که سه برند CISA سیزا، YALE ، ISEO از بهترین قفل‌های زبانه دار را دارند.

کارکرد قفل برقی درب اتوماتیک :

به طور کلی بعد از نصب قفل برقی بر روی درب اتوماتیک پارکینگی نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و قفل با زدن ریوت درب باز می‌شود و درب شروع به حرکت می‌کند و بلافاصله بعد از بسته شدن درب قفل دوباره بسته می‌شود. پس می‌توان بدون داشتن اطلاعات فنی خاص از قفل برقی استفاده کرد.

انواع قفل برقی درب اتوماتیک :

1- قفل برقی درب‌های چوبی

اگر می‌خواهید درب واحد منزلتان از امنیت بالایی برخوردار باشد بهتر است قفل برقی روی آن نصب کنید.

این نوع قفل‌ها مانند قفل برقی درب پارکینگ با ریموت فعال می‌شوند. برای درب‌های داخلی ساختمان استفاده از قفل برقی عادی و ضد سرقت می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

نحوه نصب قفل برقی روی درب‌های چوبی :

معمولا برای نصب قفل جدید روی درب فقط کافیست مغزی قفل را عوض کرد و تغذیه‌ی ریموتی را جایگزین کرد.

باید دقت شود که دستگیره‌ی متحرک خارجی درب‎‌هایی که این مکانیزم روی آن‌ها فعال می‌شود باید تعویض شوند و دستگیره‌ی ثابت جایگزین آن گردد. بدین ترتیب درب از سمت خارج فقط از طریق کلید یا ریموت کنترل باز و بسته می‌شود.

نصب این سیستم روی درب‌های ضد سرقت که دستگیره‌ی خارجی ثابت است آسانتر است. این نوع درب‌ها نیز مانند درب‌های اتوماتیک پارکینگی می‌توانند مجهز به کارتخوان، صفحه کلید رمز دار، حسگر اثر انگشت و سنسور تشخیص چهره شوند.

2-قفل برقی کله گاوی (سیزا)

قفل‌های برقی کله گاوی برای درب‌های پارکینگی که با جک‌ها و ریموت باز و بسته می‌شوند به کار می‌رود.

در این نوع قفل برقی درب اتوماتیک، دیگر شستی وجود ندارد و نمی‌توان آن را توسط کلید و به صورت مکانیکی قفل کرد. زیرا این مدل قفل‌ها برقی هستند و با برق کنترل می‌شوند. شما تنها می‌توانید با قرار دادن سوییچ، دکمه‌ی قرمز را فعال و یا غیر فعال کنید. به دلیل نداشتن شاسی، قفل کله گاوی امنیت پایین‌تری نسبت به قفل برقی زبانه‌ای دارد.

مزایای قفل برقی کله گاوی :

یکی از آپشن‌های بسیار پر کاربرد که در قفل‌های برقی کله‌گاوی موجود است این است که شما می‌توانید قفل خودکار درب را غیر فعال کرده و درب را تا هر زمان که بخواهید باز نگه دارید. برای این کار باید شستی قرمز را با دست فشار داده و پس از چرخاندن سوییچ ضامن قفل را آزاد کنید.

بدین طریق درب شما کاملا آزاد عمل کرده و درب تا هر زمان که بخواهید باز می‌ماند. این آپشن قفل برقی درب اتوماتیک، هنگام اسباب کشی بسیار پر کاربرد است. بعد از اتمام کار هم اگر سوییچ را دوبار در جهت عکس دفعه‌ی قبل بچرخانید، قفل به حالت قبل برگشته و به طور خودکار پس از خروج شما، درب قفل می‌شود.

لازم به ذکر است که تمامی انواع قفل برقی درب اتوماتیک یک زبانه‌ی خلاص کن دارند. هنگامی که برق قطع می‌شود درب در حالت خلاص قرار می‌گیرد و تردد به راحتی صورت می‌گیرد.

در برخی از انواع پیشرفته‌ی قفل درب اتوماتیک، امکان باز کردن درب از چهار طریق تگ، کارت، ریموت و کلید وجود دارد.

بدین صورت که با نزدیک کردن تگ یا کارت روی آنتنی که روی درب نصب شده است و یا آنتنی که روی خود دستگاه وجود دارد، می‌توان به درب فرمان داد و آن را باز کرد.

انواع برند قفل درب اتوماتیک

3- قفل برقی کلونی

 این نوع قفل برقی که بهترین آن از برند (VIRO) است. بدنه این قفل برقی از جنس گالوانیزه و قطعات زبانه برنجی ساخته شده. این قفل‌ها هم اکنون در ایران به دلیل درخواست کم و مشکل در چرخه توزیع در بازار موجود نیست اما مزیت‌های بسیار خوبی دارند.

مزایای قفل برقی کلونی :

از مزیت‌های این قفل برقی می‌توان به این نکته اشاره کرد که پس از نصب این قفل برقی، درب به هیچ عنوان باز نمی‌شود و در صورت فشار و یا تصادف از جای خود حرکت نمی کند.

در حالی که پس از نصب نیاز به نگهداری فوق العاده دقیق آن‌ها است. که با توجه به درب‌های لولایی ساخت داخل که بسیار قدیمی هستند و بعد از مدتی تغییرات در لولاهای درب ایجاد می شد قفل به درستی کار نمی‌کرد و در مواردی بعضا درب باز نمی شد و نیاز به سرویس مجدد داشتند.

4- قفل برقی زبانه دار

این قفل‌های برقی که بهترین آن‌ها از سه برند(CISA سیزا،YAL ، ISEO) است که ساخت کشور ایتالیا هستند. قفل‌های برقی زبانه دار در میانه درب نصب می‌شوند، و به وسیله یک ضامن در غلاف جا می‌گیرند، و درب را بسته نگه می‌دارند. از مزایای این نوع قفل برقی سهولت نصب آن بر روی انواع درب‌های اتوماتیکی و نفررو هستند. و از کیفیت مطلوبی نسبت به بقیه برندها دارند.

5- قفل برقی ریموت دار حیاط

انواع مختلفی از قفل برقی در بازار وجود دارد که می‌توان به همه آن‌ها ریموت متصل کرد ولی دوبرند خارجی سیزا و دورکاس از بهترین برندها برای قفل برقی ریموت دار به شمار می‌آیند. و در برندهای ایرانی یوتاب و کاویان بهترین‌ها دراین نوع قفل برقی هستند، و قابلیت نصب ریموت را دارند.

اگر ریموت بر روی قفل‌ها نصب شود کارتان را برای باز کردن درهای ورودی ساختمان درب خانه یا درب پارکینگ راحت می‌کند، چون با فشار دادن یک کلید درب باز می‌شود. دیگر نیازی به استفاده از تغذیه ریموت کنترل نخواهید داشت؛ چرا که قفل برقی تسا برای ریموت دار شدن از یک ترانس قفل برقی بهره می برد که نیاز آن به تغذیه قفل را از بین می برد.

قفل برقی درب اتوماتیک

مزایای قفل های برقی درب :

معمولا افراد در شب درب ورودی ساختمان  خودشان را قفل می‌کنند و در این هنگام درب از طریق آیفون نیز باز نمی‌شود. اما اگر از این نوع قفل استفاده کنیم؛ با فشردن دکمه درب باز کن آیفون، درب باز می‌شود و دوباره درب به صورت کامل ( 3 قفله) می‌شود.

از دیگر مزایای قفل برقی می‌توان به نصب شدن کامل آن بر روی انواع درب‌های پارکینگ اشاره کرد.

معایب قفل های برقی درب :

  • شکل ظاهری زشت
  • ابعاد بزرگ آن

اگرچه شاید استفاده از قفل های برقی مشکل باشد اما اگر نگران امنیت املاک خود هستید و یا اینکه باید اوراق خود را در یک مکان امن قرار دهید در آن صورت این نوع قفل برایتان مناسب است. از لحاظ قانونی برای برخی از مکان های تجاری و محل کار باید از این نوع قفل ها استفاده کرد و نصب آن ها هم ارزان است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که قفل را در در نصب کنید و یا حتی در را تعویض کنید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display