09122570758

 

09122570758

 
جستجو

درب اتوماتیک ریلی

درب اتوماتیک ریلی

درب اتوماتیک ریلی چیست؟

درب اتوماتیک ریلی یا درب اتوماتیک کشویی همانطور که از نام آن مشخص است, نوعی از درب مخصوص پارکینگ و کارگاه و ... می باشد که بصورت کشویی و روی یک ریل حرکت میکند. درب های ریلی اتوماتیک نسبت به درب های کرکره ای از امنیت و کارایی بیشتری برخوردار می باشند. در این مقاله برای شما همه چیز درباره ویژگی ها و خصوصیات درب اتوماتیک ریلی یا کشویی را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

درب های ریلی اتوماتیک کشویی پارکینگی بیشتر مناسب پارکینگ هایی است که دارای فضای محدودی در عمق و بالای محیط پارکینگ یا محوطه می باشد. و ضمناً در فضاهای جانبی سمت راست یا چپ محل نصب درب برای حرکت کشویی درب اتوماتیک به اندازه کافی فضا وجود دارد.

مکانیزم کار این نوع درب ریلی به صورت کششی و به وسیله چرخ دنده پرقدرت بر روی دنده شانه ای می باشد. سیستم اتوماسیون این دربها با استفاده از انتقال قدرت گیربکس در دو مدل چرخ دنده شانهای و زنجیری ارائه می گردد.

 

اجزای اصلی دربهای اتوماتیک کشویی – ریلی :  

  • فلاشر
  • جک ریلی
  • ریل فلزی
  • آهن ربایی بالا
  • دندان شانه ای
  • آهن ربایی پایین
  • مدار کنترل یا فرمان
  • چشمی تشخص مانع
  • موتور مخصوص درب

درب اتوماتیک ریلی

چگونه یک درب پارکینگی ریلی خوب انتخاب کنیم؟

اینکه درب پارکینگ شما کدام حالت باشد به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. طول درب چقدر است؟
  2.  جنس درب پارکینگ چیست؟
  3. آیا درب فضا درب کناره‌هایش دارد؟
  4.  چه مقدار فضا برای درب پارکینگ دارید؟
  5. چند بار در روز از درب پارکینگ استفاده می‌شود؟

روش‌های مختلف باز کردن درب پارکینگ

راه های زیادی برای باز و بسته کردن درب پارکینگ وجود دارد مانند:

  • کد
  • کارت
  • ریموت
  • گوشی هوشمند
  • باز شدن درصورت نزدیکی به درب

مکانیزم درب اتوماتیک ریلی چگونه است؟

جک درب ریلی برای درهایی با عرض حداکثر ۷ متر و با تحمل وزن تا ۱۶۰۰ کیلوگرم مناسب می باشد که متراژ و وزن درب ذکر شده برای درب صنعتی می باشد. موتور های ساخت ایتالیا از بهترین موتور های جک ریلی و جک بازویی هستند که عملکردی کاملا بی صدا و نرم دارند .

در درب های ریلی ، در انتهای درب کشویی موتور جک ریلی یا جک کشویی نصب می شود و به واسطه یک رابط به نام دنده شانه ای به درب اتصال پیدا می کند .مدار جک ریلی یا جک کشویی همانند مدار جک بازویی می باشد که در برابر نوسانات برق بسیار حساس بوده و باید حتما قبل از ورود جریان برق به مدار حتما از یک محافظ برق استفاده کرد .

اکثر برد های جک ریلی همانند جک بازویی دارای قابلیت تنظیم دور موتور و کم شدن دور آن در انتهای کار و ترمز را دارد امروزه اکثرا تمامی مدار فرمان ها به صورت کاملا دیجیتال می باشد.

نکته مهم در نصب جک های ریلی روان سازی درب ریلی می باشد که بسیار پر اهمیت و قابل توجه می باشد. باید دقت نمود دنده شانه ها با توجه به جایگاه قرارگیری موتور به گونه ای روی درب نصب شوند که با حرکت موتور وزن درب روی موتور نیفتد و بر عکس با حرکت درب شاهد فاصله ریل از موتور نباشیم.

دنده شانه ای رابط موتور و درب می باشد .دنده شانه ای به صورت هر شاخه یک متر موجود می باشد و می توان با قرار دادن چندین ریل در کنار هم بسته به اندازه درب مسیر باز و بسته شدن را آماده کرد.

مزایای درب اتوماتیک ریلی

ویژگی درب اتوماتیک ریلی چیست؟

  • قابلیت تردد نامحدود
  • سرعت بالای درب ریلی اتوماتیک
  • داشتن حداقل صدا و حداکثر قدرت
  • جهت استفاده بر روی درب های عریض و سنگین
  • قابلیت نصب باطری ذخیره کننده برای کارکرد در زمان قطع برق
  • عملکرد آسان در باز و بسته شدن توسط ریموت، کلید یا وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه
  • دارای سنسور حرکتی و چشم مادون قرمز جهت کنترل و کاهش سرعت در برخورد با موانع

کاربرد های درب اتوماتیک ریلی :

درب اتوماتیک ریلی مکانیزمی قدرتمند برای مصارف مختلف از جمله ورودی انبار، کارخانجات و ادارات دولتی و راه حلی کارآمد برای محل هایی با تردد بالا و درب های سنگین می باشد. با استفاده از یک مکانیزم ساده و در عین حال موثر شما می توانید یک دروازه ورودی تمام اتوماتیک برای پارکینگ های خود داشته باشید.

ساختار کلی درب اتوماتیک ریلی به شکلی است که یک لنگه درب که به طور معمول بیشتر از ۲/۵ متر طول دارد به صورت کشویی و بر روی ریل به سمت چپ یا راست حرکت می کند و فضای ورودی را به صورت کامل باز می کند .

کاربرد این درب ها برای مکان هایی توصیه می شود که به تمام فضای ورودی پارکینگ نیاز باشد و اندازه ی درب به قدری بزرگ باشد که استفاده از مدل های مشابه مقرون به صرفه نباشد.

محدودیتی برای استفاده از درب های ریلی وجود ندارد و قابلیت استفاده در پارکینگ های مسقف و روباز را دارند. معمولا باز و بسته شدن این درب کم صدا می باشد . از جمله معایبی که برای این نوع دربها می توان برشمرد داشتن فضایی معادل اندازه ی خود درب در سمت چپ یا راست آن است.

انواع درب اتوماتیک ریلی :

درب اتوماتیک ریلی، قابلیت استفاده در پارکینگ‌های مسقف و رو باز را دارد و از انواع مهم آن می‌توان به درب اتوماتیک ریلی یک لنگه و دولنگه، اشاره کرد.

1 - درب اتوماتیک ریلی دولنگه

درب اتوماتیک ریلی دو لنگه، موارد استفاده بیشتری نسبت به تک لنگه، دارد. در طراحی این نوع درب‌ها، دو لنگه درب کوچک، کنار هم واقع می‌شوند و زمان باز شدن، فضایی بسیار وسیع برای تردد خودروها ایجاد می‌کنند.

مزیت درب اتوماتیک ریلی دولنگه :

مزیت این درب‌ها این است که در انواع زیادی از پارکینگ‌ها قابل نصب و استفاده‌است.

نکته قابل توجه در مورد درب اتوماتیک ریلی دو لنگه این است که میزان فضای اشغالی توسط این درب، زیاد است و نیاز است تا شعاعی بزرگ، به اندازه لنگه درب، برای باز و بسته شدن، در ورودی ساختمان، موجود باشد. درب اتوماتیک ریلی دو لنگه، به دلیل داشتن دو لنگه درب در کنار هم،  کوچک‌تر است و صدای کمتری را حین باز و بسته شدن، تولید می‌کند.

درب اتوماتیک ریلی به چند شیوه، قابل نصب است ولی در هر صورت، عملکرد آن یکسان است. یکی از نکاتی که در خرید این درب‌ها قابل توجه است قیمت آن‌هاست. یکی از عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک ریلی، وزن و طول درب است.

درب ریلی منازل، معمولا سایز کوچک‌تری دارد لذا طول درب و وزن آن کمتر است و امکان نصب موتور درب ریلی اتوماتیک، با قدرت پایین‌تر را دارد بنابراین قیمتش کاهش می‌یابد. نوع دیگر درب اتوماتیک ریلی که قابل استفاده در کارخانجات و سازمان‌هاست، سایز بزرگ‌تری دارد و لازم است لوازم و قطعات بادوام‌تر و محکم‌تری نیز داشته باشد لذا افزایش قیمت در آن دیده می‌شود.

به طور کلی مهم‌ترین کاربرد درب اتوماتیک ریلی در استفاده بر روی درب‌های سنگین است که عرض وسیعی نیز داشته‌باشند. از مزایای درب اتوماتیک ریلی می‌توان قابلیت تردد نامحدود، داشتن سنسور حرکتی، تولید حداقلی صدا و سرعت بالای حرکت است.

2- درب اتوماتیک تک لنگه

درب اتوماتیک یک لنگه، در محل‌هایی استفاده می‌شود که به فضای زیادی برای تردد نیاز است. این نوع درب، هنگام باز شدن ۹۰ درجه می‌چرخد و فضای وسیعی را برای عبور و مرور خودروها فراهم می‌کند.

درب اتوماتیک ریلی یک لنگه، به علت طول زیاد، در حین باز و بسته شدن، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند.

می‌توان از این نوع درب‌ها، از بازوهای الکترومکانیکی استفاده کرد تا بتوانند وزن درب را تحمل کنند. از نقاط ضعف درب اتوماتیک ریلی تک لنگه این است که قفل الکترومغناطیسی، با فشاری از سمت مخالف، ممکن است درب، باز شود.

موتور استفاده شده در درب اتوماتیک کشویی و یا ریلی

موتور استفاده در درب های اتوماتیک کشویی یا ریلی چیست؟

موتور مورد استفاده در در اتوماتیک کشویی دارای انواع ۲۴ ولت، ۲۲۰ ولت تک فاز و ۳۸۰ ولت سه فاز می باشد که هر کدام قدرت حمل درب به وزن مشخصی را دارد. برای روانکاری گیربکس معمولا از گیریس در اپراتور درب های اتوماتیک کشویی استفاده می شود ولی در برخی مدل ها مجموعه موتور و گیربکس درون روغن شناور می باشند که تحت عنوان هیدرولیک در بازار شناخته می شوند .

از جمله مزایای مدل هیدرولیک می توان به روانکاری بهتر گیربکس و تعداد سیکل کارکرد بیشتر نسبت به درب های اتوماتیک کشویی معمولی اشاره کرد. انتخاب اپراتور مناسب برای درب پارکینگ ریلی براساس میزان تردد و وزن درب باید انجام شود.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display