09122570758

 

09122570758

 
جستجو

نحوه عملکرد چشمی درب اتوماتیک

نحوه عملکرد چشمی درب اتوماتیک

چشمی وسلیه ای است که جلوی درب اتوماتیک وصل می شود.

 کار چشمی ها به نحوی است که وقتی رو به روی هم قرار می گیرند یک خط مادون قرمز (که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشد) جلوی درب ایجاد می کند و زمانی که مانعی بین این دو چشمی قرار میگیرد ارتباط نوری آن ها قطع می شود و به صورت اتوماتیک فرمانی به دستگاه مرکزی کنترل درب اتوماتیک صادر می کنند.

 

فرمان های صادره از چشمی های درب اتوماتیک به مدار فرمان مرکزی

 

چشمی مادون قرمز

 

این چشمی به گونه ای کار میکند که درب در نقطه مادون قرمز و یا برگشت از حالت عادی خود است و میتواند تغییر مسیر بدهد (مثلا درب در حال بسته شدن تغییر مسیر داده و باز می شود). به این صورت از خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

کار دیگر این چشمی ها زمانی است که بعد از بیرون رفتن شخص یا خودرو چشمی ها تشخیص می دهند که مانع عبور کرد و اگر تا مدت زمان معینی دیگر مانعی تشخیص ندهند فرمان بسته شدن خودکار درب را به مدار کنترل صادر می کنند و از باز ماندن بی مورد درب جلوگیری می کنند.

 

شکل ظاهری چشمی های مادون قرمز

 

داخل مدار چشمی ها یکسان نمی باشد دلیل این تفاوت این است که یکی از چشمی ها فرستنده است و دیگری گیرنده

بدین ترتیب چون گیرنده باید عملیات تحلیل امواج مادون قرمز را انجام دهد از مدارهای بیشتری در آن استفاده شده است. چشمی گیرنده را RX می نامند و فرستنده را TX  می نامند.

 

انواع سنسورهای مادون قرمز

 

1-    سنسور مادون قرمز اکتیو

2-    سنسور مادون قرمز پسیو

3-    مکروویو

 

تست سالم بودن چشمی درب اتوماتیک

 

روش تست سالم بودن چشمی به صورت ساده ای قابل انجام است: شما می توانید دوربین موبایل خود را روشن کرده و از طریق دوربین به چشمی نگاه کنید در این صورت اگر چشمی شما سالم باشد نوری از آن بیرون می آید که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشد.

 

چشمی دیجیتال چیست؟

 

به طور کلی چشمی های درب برای دیدن افراد در پشت درها استفاده می شود.چشمی های دیجیتال از جمله محصولاتی هستند که توانسته اند جایگزین چشمی های معمولی یا اپتیکال شوند،زیرا این چشمی ها مزایای بیشتری نسبت به چشمی های اپتیکال دارند که از جمله آن داشتن صفحه مانیتور رنگی و همچنین افزایش زاویه دید در آنها می باشد.

 

تفاوت چشمی ساده با چشمی دیجیتال

 

امروزه میتوان از چشمی های دیجیتال به جای چشمی معمولی و ساده درب آپارتمان استفاده کرد. چشمی های دیجیتال درب آپارتمان یا محل کار ، امکان مشاهده پشت درب را برای شما فراهم می نماید.

این چشمی ها قابلیت هایی فراتر از چشمی های ساده  دارند، زیرا امکان دید بازتر به همراه اطمینان را برای شما فراهم می آورد.

 

با استفاده از این چشمی های دیجیتال ، تصاویر نامفهوم و غیر واضح به یک تصویر بزرگ و با وضوح بالا تبدیل و رویت آن بسیار آسانتر و قابل تشخیص تر می باشد. زمانی که کودک یا فرد مسنی  تنها در منزل است و امکان دیدن پشت درب را ندارد و یا قد مناسبی ندارد این چشمی دیجیتال درب کمک زیادی به شناخت سریع و راحت شخصی که پشت درب است می کند.این چشمی ها به سادگی مانند چشمی های ساده بروی درب نصب می شوند و در مدل های پیشرفته در صورتی که فردی پشت درب قرار بگیرد چشمی بطور خودکار  اقدام به عکس و فیلم برداری می نماید.

 

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با مزایای درب اتوماتیک به صفحه مربوطه مراجعه کنید.  

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display