09122570758

 

09122570758

 
جستجو

چگونگی ست کردن رنگ چوب با دکوراسیون داخلی در بازسازی

چگونگی ست کردن رنگ چوب با دکوراسیون داخلی در بازسازی

همه افراد به دکوراسیون یا دیزاین خانه خود اهمیت می دهند و علاقه دارند خانه ایی زیبا و خاص داشته باشند. دکوراسیون مناسب و زیبای خانه می تواند فضایی آرامش بخش را برای شما ایجاد کند که به هنگام ورود به فضا حس خوبی داشته باشید. بسیاری از افراد به دنبال بازسازی خانه خود هستند و از همین نظر نیز متخصصان و طراحان بسیار ماهر دیزاین هایی با سبک های بسیار متفاوت برای افراد در نظر گرفته اند. بسیاری از دکوراسیون ها با الهام از طبیعت طراحی می شوند و در بازسازی منازل و دیزاین آن از چوب بهره می برند. وجود چوب و وسایل طرح چوب در منزل، می تواند حس بی نظیری به افراد القا کند. در این مقاله از وب سایت چوبین سازه به بررسی ست کردن رنگ چوب با دکوراسیون داخلی می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
 

چوب در دکوراسیون داخلی:

 

لازم به ذکر می باشد؛ که استفاده از متریال چوب در دکوراسیون بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد بود و می تواند حس بودن در طبیعت و زندگی کردن را به افراد القا کند. سالیان سال است که انسان از چوب و متریال با طرح های چوب برای دکوراسیون خانه خود و هم چنین ساخت خانه ها و کاشانه ها استفاده می کند. این متریال سبک و زیبا با داشتن طول عمر بسیار بالا، می تواند زیبایی را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. اما نکته ایی که باید به آن توجه کنید، این است که ست کردن این متریال با دیگر عناصر دکوراسیون یک چالش برای افراد به حساب می آید. بنابراین تصمیم گرفته ایم تا نکات بسیار مهمی در ست کردن رنگ چوب با وسایل خانه تان عنوان نماییم.

بازسازی آپارتمان 

دکوراسیون داخلی نیاز به ایده و خلاقیت دارید، باید بدانید که چه در دکوراسیون داخلی ها . پذیرایی و چه اتاق خواب جوان و نوجوان نیاز نیست که رنگ ها همه با هم ست و یکی باشند بلکه در بسیاری از اوقات تضاد رنگی می تواند جلوه خاصی به منزل شما بدهد. برای داشتن حتی زیباترین و شیک‌ترین دکوراسیون داخلی منزل با اجزا و عناصری که به راحتی در کنار هم می‌نشینند اما دقیقاً هم با هم مطابقت ندارند، چشم ‌اندازی تکامل یافته و طبیعی را در خانه خود ایجاد کنید. در این میان بد نیست بدانید هر نوع چوب از رنگ و الگوی بافت مشخصی برخوردار می باشد و همچنین می توان با ایجاد لکه و رنگ کردن نیز رنگ آن را تغییر داد. به همین شکل می ‌توان رنگ چوب را با سایر اجزای دکوراسیون منزل کوچک یا بزرگ هماهنگ و ست کرد.

 

می توان اذعان داشت که طراحان و سازندگان مبلمان قرن ‌هاست که از انواع رنگ و لاک‌ ها هم برای تقویت ظاهر بافت چوب و هم برای تغییر رنگ چوب استفاده کرده‌اند و همچنین بر زیبایی این متریال خاص افزوده اند. از انواع چوب هایی که در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل ایرانی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند به صورت زیر می باشند:

 

  • چوب افرا
  • چوب گیلاس
  • چوب گردو
  • چوب ماهون
  • چوب آبنوس
  • چوب بلوط
  • چوب میوه و ...

 

موارد ذکر شده در بالا معمولی ترین انواع چوب در طراحی وسایل دکوراسیون داخلی منازل ایرانی و خارجی به شمار می آیند.  می توان اذعان داشت که با گذشت زمان، مبلمان چوبی یک قاب غنی و بسیار چشم ‌نوازتر را به دست آورده ‌اند که می توانند جلا دهنده خانه شما باشند. چوب ‌ها و روکش ‌های جدیدتر ممکن است فاقد این پیچیدگی باشند، اما هنوز هم یک تناژ رنگی کلی دارند که ممکن است به رنگ زرد، نارنجی، قهوه ‌ای قرمز، قهوه‌ای مایل به آبی یا قهوه‌ای تیره باشد.

 

چند نکته مهم که در دکوراسیون خانه باید رعایت فرمایید:

 

  • در قانون ترکیب رنگ‌ها برای انتخاب رنگ‌های دیواری یا پارچه‌هایی که قطعات چوب شما را تکمیل می ‌کند رنگ‌های غالب را در انتها در نظر بگیرید.
  • همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا شما نمای دکوراسیونی از کنتراست بالای رنگ‌ها یا یک ترکیب رنگی غنی از جفت‌ ها و ست ‌هایی با کنتراست کم را ترجیح می‌دهید.
  • در مورد تکه‌های چوبی موجود در یک اتاق نگران نباشید، نمای کژوال یا ترکیبی از چند رنگ چوب می ‌توانید یک ظاهر دکوراسیون مدرن امروزی را در پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک و مدرن خود ترتیب بدهید.

 

 

بازسازی آپارتمان 

تأثیر کنتراست در دکوراسیون خانه:

 

به جرأت می توان اشاره داشت که کنتراست، زیبایی خانه شما را دو چندان خواهد کرد. بنابراین هرگز کنتراست را در ترکیب پالت رنگ دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک و مدرن فراموش نکنید و سعی کنید که کنتراست خانه خود را حفظ نمایید. لازم به ذکر است ؛که زدن هر رنگ تیره و روغن، بر روی چوب مثل ماهگونی، گردویی یا گیلاسی در برابر هر پالت رنگی روشن از سبز و آبی گرفته تا سایه یا رنگی از رنگ ‌های روشن و آفتابی چرخه رنگ بسیار هماهنگ و مناسب می باشد.

بازسازی آپارتمان 

به همین شکل رنگ چوب روشن با جسارت و زیبایی تمام می ‌تواند همراه با رنگ ‌های تیره چوب یا رنگ‌های تیره در و دیوار ست و هماهنگ گردد و ترکیبی از شیک‌ترین رنگ ‌های دکوراسیون را رقم بزند. بنابراین داشتن کنتراست در دکوراسیون داخلی خانه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. از جمله نکات بسیار مهمی که می توان در کنتراست دکوراسیون منزل رعایت کرد، به صورت زیر است:

 

  • در ترکیب پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل در واقع کنتراست و تضاد همواره توجه بیشتری را به مبلمان شما جلب خواهد کرد. علاوه بر این اگر یک وسیله بسیار زیبا و شکیل و مناسب در ترکیب دکوراسیون خود دارید که می خواهید روی آن تمرکز نمایید، ایجاد کنتراست بهترین روش برای جلوه آن وسیله می باشد.
  • اگر مبلمان اتاق نشیمن شما تیره است حتی با وجود رنگ روشن در و دیوار هم ممکن است در فضای اتاق نشیمن احساس شلوغی بیش از حد داشته باشید.
  • اگر به دنبال یک چوب تیره و در و دیوار روشن هستید ( یا مبلمان روشن و دیوار های تیره) مبلمان را به صورت منظم و ساده انتخاب کنید تا ظاهر شلوغ را به خاطر تیره بودن در و دیوار جبران نمایید.
  • در اصول و قواعد انتخاب و ترکیب رنگ‌ها برای دستیابی به کنتراست بسیار بالا بین رنگ‌ های اصلی با رنگ ‌های تکمیلی، سعی کنید رنگ دیوارها را روشن نگه دارید و تا حد امکان بین مقادیر رنگ چوب و د و دیوار اختلاف و کنتراست ایجاد کنید. باید بدانید که روشن بودن رنگ دیوار می تواند در نور خانه شما نیز تأثیر بگذارد.

 

رنگ ها و کنتراست آن ها:

بازسازی آپارتمان 

لازم به ذکر است؛ که شما می ‌توانید از رنگ ‌های موجود در مبلمان و لوازم چوبی به عنوان راهنمایی برای انتخاب رنگ دیوارها استفاده نمایید. برای مثال اگر به نظر می ‌رسد که رنگ غالب در چوب قرمز است، پس زمینه سبز دیوار، رنگ چوب را تقویت و تشدید خواهد کرد و باعث می‌ شود لوازم چوبی در ترکیب دکوراسیون حسابی خودشان را نشان دهند و جلوه ایی زیبا و مبهوت کننده داشته باشند.

 

همچنین می توان اذعان داشت که چوب ‌هایی با تناژ زرد طلایی در برابر قرمز گرم و همچنین سبز، خاکی و یا بادمجانی خوش ترکیب به نظر می‌رسند. چوب‌های قهوه‌ای تیره با رگه‌های زرد هم شاید خیلی بازاری به نظر برسند اما حتی در ترکیب رنگ یک دکوراسیون داخلی مدرن جسارت بسیار خاصی به فضای محیط القا می کنند. در ضمن باید بدانید که چوب‌ های عتیقه، که دارای پتینه هستند ( پتینه عمق و پیچیدگی زیادی را ارائه می ‌دهد )، ممکن است چندین تناژ را با هم ترکیب کنند به همین دلیل می‌توانند در برابر انواع رنگ‌ های روشن یا تیره خوب و شکیل به نظر برسند. به صورت کلی چوب های عتیقه می توانند جلوه ایی بسیار خاص را برای خانه شما به ارمغان بیاورند، اما معمولاً به دلیل مرغوب بودن از قیمت بالایی برخوردار هستند.

 

استفاده از الگویی ظریف در دکوراسیون خانه:

 

برای بسیاری از خانه ها به ویژه خانه هایی که زیاد بزرگ نیستند، وسایل ظریف می تواند ، خانه را بزرگ تر و همچنین شکیل تر نشان بدهد. به همین دلیل برای ترکیب پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود یک الگوی دقیق و ظریف را تعریف کنید و بر اساس آن پیش بروید. بسیاری از افراد علاقه دارند تا از رنگ های ست و هماهنگ در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنند. باید بیان شود که رنگ ‌های زوج و ست شده با هم معمولاً تضاد و کنتراست کمی ایجاد خواهد کرد. اما خوب این موضوع بدان معنا نمی باشد که مبلمان در پس زمینه محو خواهد شد.

 

زمانی که شما یک میز جلو مبلی با رنگ قهوه ‌ای تیره یا آبنوس را در جایی قرار دهید که در و دیوارش به رنگ قرمز پر رنگ یا آبی-سبز است، تعادل پویا میان دو رنگ از قدرت برابر ایجاد خواهید کرد. بنا به عبارت دیگر در این پالت رنگی مقدار رنگ چوب با دیوار برابر است. همین اصل بیان شده، با چوب ‌های قهوه ‌ای متوسط و رنگ ‌های خاموش یا متوسط نیز کار می کند، اما اثر آن محدود تر و کمتر می باشد ، در این صورت تناژهای رنگی مطیع ‌تر و تسلیم‌ تر خواهند بود.

 

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که نت‌های گرم، مانند رنگ خاکستری مایل به قهوه ‌ای، قارچی یا خاکی، نت‌ های غنی و غلیظی را در وسایل چوبی با رنگ قهوه ‌ای متوسط به همراه خود می آورند. در این صورت زیبایی مبلمان در ترکیب دکوراسیون بیشتر خودش را نشان خواهد داد، اما جلوه آن بسیار آرام و ملایم ‌تر می باشد و نوع دیگری از دراماتیک بودن را در نتیجه‌ی آن ایجاد می کند که در اثر کنتراست بسیار بالا ساخته می شود.

 

انتخاب مبلمان چوبی مناسب:

بازسازی آپارتمان 

یکی از وسایل چوبی بسیار شیک در خانه مبلمان، آینه کنسول، میز نهار خوری و دیگر وسایل چوبی در منزل می باشد. ما در این مقاله مبلمان را در نظر می گیریم، اما شما می توانید نکات ذکر شده را به دیگر وسایل نیز تعمیم دهید.لازم به ذکر می باشد؛ که در اصول انتخاب و ترکیب رنگ‌ها ، انتخاب و ترجیحات رنگی کاملاً شخصی و سلیقه‌ای می باشد. اما زمانی که شما رنگ‌ های پس زمینه را برای رنگ مبلمان انتخاب می ‌کنید، در هر صورت این ترکیبات چوب و رنگ را در نظر بگیرید:

 

 

 

  • چوب کاج و تناژ عسلی و ترکیب رنگ سبز زیتونی:

 

می توان اذعان داشت که گرمای چوب کاج با تناژ عسلی در مقابل رنگ سبز متوسط به خوبی خودش را نمایان خواهد کرده و جلوه ایی با شکوه را محیط می بخشد. سبز زیتونی می تواند رنگ زرد را در چوب به وجود آورد و به آن ‌ها با یک کنتراست ملایم تعادل ببخشد. به این ترتیب رنگ چوب کاج را باید یک مکمل خوب و مناسب برای رنگ سبز در دکوراسیون داخلی باید به حساب بیاوریم.

 

  • ترکیب چوب رنگ روشن و سبز زیتونی:

 

باید بدانید که رنگ سبز زیتونی ( که مرسوم ‌تر است ) و رنگ سبز روشن که ممکن است کمی پر زرق و برق یا حتی جوان و پویا به نظر برسد هم برای ترکیب با چوب فوق ‌العاده‌اند.  اما رنگ سبز کمرنگ و سبز نعنایی یک انتخاب جذاب و در عین حال کمتر پر طرفدار است و افراد کم تری به سراغ این ترکیب رنگ می روند. رنگ سبز در تمامی تناژها یکی از مکمل ‌های رنگ چوب در ترکیب دکوراسیون داخلی به شمار می آید. در تمام فضاها از آشپزخانه تا اتاق خواب می‌توانید از این ترکیب رنگی استفاده نمایید. به صورت کلی رنگ سبز می تواند فضای خانه شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد و به گونه ایی الهام گرفته از طبیعت پیرامون ما باشد.

 

  • ترکیب رنگ چوب نارنجی و آبی روشن یا کم رنگ:

 

لازم به ذکر می باشد؛ که آبی روشن و کم رنگ زمانی به کار می رود که رنگ نارنجی چوب غالب باشد و چوب قرمزی کمتری داشته باشد. در واقع ترکیب رنگ نارنجی یکی از مکمل ‌های رنگ آبی در دکوراسیون داخلی به خصوص در سبک مدرن و مینیمال به حساب می آید که جلوه ایی بسیار خاص دارد. اما برای زندگی با این رنگ بسیار جسورانه باید عاشق کنتراست بالا باشید در غیر این صورت برای شما کمی جلف یا زننده خواهد بود. اما استفاده از این ترکیب رنگ ها در دکوراسیون می تواند جسارت، پویایی، خلاقیت و زیبایی را برای فشای منزل شما به ارمغان بیاورد. تضاد بیش از حد نیز گاهی ممکن است زننده باشد. این ترکیب رنگ را برای در و دیوار و مبلمان به همراه چوب تیره اکسسوری‌ها هم می‌توانید به کار ببرید

 

  • ترکیب رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای یا نارنجی پرتقالی و تناژ نارنجی چوب:

 

قرمز مایل به قهوه‌ای یا نارنجی پرتقالی تناژ نارنجی موجود در چوب را بیرون می‌کشد اما به دلیل آن که از نظر تناژ بسیار شبیه هم هستند جلوه‌ی چوب از بین می‌ رود و بهتر است برای چوب هایی با زمینه نارنجی از رنگ هایی دیگر استفاده شود.

 

  • ترکیب رنگ زرد و نارنجی و چوب زرد رنگ:

 

لازم به ذکر است ؛که رنگ زرد  و نارنجی تناژ زردی چوب را بیرون می‌کشند بیشتر روی گرمای کلی فضا تأکید می ‌کند اما رنگ چوب را تقویت نخواهند کرد.

 

چوب هایی با رنگ گردویی روشن برای دکوراسیون:

 

یکی از رنگ های بسیار خاص و دوست داشتنی، رنگ چوب گردویی روشن می باشد. این چوب ها به نسبت بقیه دارای رنگ روشن تری بوده و باعث می شوند تا دکوراسیون داخلی روشن تری را تجربه کنید و حتی نور بیشتری را در فضا احساس کنید، اما باید توجه داشته باشید که چوب ها به طور کلی دارای بافت سنگین و پر هستند که همین موضوع مهم سبب می شود تا شما نتوانید از هر نوع پارچه یا رنگی که دلتان می خواهد استفاده نمایید. برای چوب های گردویی که خودشان دارای رنگ های به نسبت روشن هستند، می توانید از رنگ هایی مثل سفید برای اجزای بزرگ تر و رنگ های مانند رنگ قرمز، رنگ نارنجی و یا کرم برای اجزای کوچک تر استفاده کرده و زیبایی خیره کننده آن را ببینید.

 

 

 

استفاده از چوب هایی به رنگ ماهگونی در دیزاین:

 

چوب های ماهگونی یکی از شکیل ترین چوب ها برای دکوراسیون داخلی خانه به شمار می آیند که البته طرفداران خاص خود را نیز دارد. این چوب ها معمولاًرنگی شبیه رنگ قرمز تیره داشته و زمانی که شما آن ها را انتخاب می کنید، معمولاً به دکوراسیون های شیک علاقه خاصی دارید. از نکات بسیار مهمی که باید در انتخاب چوب هایی با رنگ تیره در نظر داشته باشید، به صورت زیر است:

 

  • چوب خود جاذب نور است و باعث می شود تا فضای داخلی خانه کم نور تر به نظر برسد و وقتی چوب رنگی تیره مانند ماهگونی هم داشته این قابلیت دو برابر خواهد شد.
  • بنابراین حتماً باید از رنگ های خیلی روشن در خانه استفاده کنید، هم چنین باید به این نکته توجه کنیدکه مواد و مصالحی که در کنار چوب ها استفاده می شوند باید دارای بافت ای سبک تری به نسبت چوب باشند تا فضا دلگیر و بسته به نظر نیاید.

بازسازی آپارتمان 

چوب هایی با رنگ گردویی تیره در دیزاین خانه:

 

لازم به ذکر است؛ که این نوع چوب ها از زیبا ترین انواع چوب به شمار می آیند که می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد و جلوه ایی بسیار زیبا را به خانه بخشید. می توان اشاره داشت که:

 

  • این چوب ها دارای رگه های تیره و روشن در سطوح خود هستند که باعث می شود زیبا تر و جذاب تر به نظر برسند.
  • این چوب ها دارای سه طیف روشن، تیره و میانه هستند که می توان به نسبت طراحی دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده کرد.

 

چوب های بلوطی رنگ در دکوراسیون:

 

چوب های بلوطی دارای رنگی خاص هستند که قابلیت این را دارند که فضای داخلی منزل را تبدیل به فضایی جذاب و منحصر به فرد کنند و بیشتر افراد علاقه بسیار خاصی به چوب هایی با رنگ بلوطی از خود نشان می دهند. ترکیب رنگی که برای چوب های بلوطی استفاده می کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ترکیب رنگ باید به گونه ایی باشد که باعث دلگیرشدن فضا نشود و آن را کوچکتر نشان ندهد، همچنین همنشینی خوبی با یکدیگر داشته باشند. استفاده از رنگ سفید در این مواقع می تواند به کمک شما بیاید و زیبایی چوب بلوطی رنگ را دو چندان کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت تسنیم بی ام اس (خانه هوشمند تسنیم) مراجعه فرمایید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display