09122570758

 

09122570758

 
جستجو

نحوه نصب و تعمیر درب اتوماتیک به چه صورت است؟

نحوه نصب و تعمیر درب اتوماتیک به چه صورت است؟

درب اتوماتیک به درب هایی اطلاق می شود که بدون دخالت دست باز و بسته می شود. با تولید این درب ها تفاوت های بسیاری در طراحی های ساختمانی ، مراکز خرید و مراکز دولتی را مشاهده می کنیم. همچنین امروزه سازندگان خانه های نوساز نیز از درب برقی استفاده می کنند.

با وجود درب های اتوماتیک نیازی به داشتن کلید نیست و تنها با کمک ریموت فرمان باز و یا بسته شدن درب ها به بخش گیرنده درب برقی ارسال می شود.

این درب ها به دلیل کارکرد اتوماتیکشان به صورت خودکار پس از ورود یا خروج شخص بسته می شوند. همچنین این درب ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند و در اصل عایق حرارتی هستند.

 

نصب درب اتوماتیک چگونه است؟

 

سیستم های درب های اتوماتیک به منظور رفاه مردم ایجاد شده اند که نصب و راه اندازی آنها به روش های گوناگونی انجام می شود. همچنین این درب ها به صورت های مختلف گرد و نیم گرد و کشویی و ... موجود می باشند.

 

مراحل نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک به چه صورتی است؟

 

پس از انتخاب درب اتوماتیک بر اساس مدل و نوع درب، محل قرارگیری و انتظارات محل مشتری مراحل زیر به ترتیب انجام می شود :

1.قرارگیری تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریک سیستم

2.انجام سیم کشی تابلو و مابقی تجهیزات

3.تنظیم کارکرد برد الکتریکی بر روی وضعیت عملکرد مناسب

4.تست هر مرحله باز و بسته شدن درب

5.تنظیم میکروسوئیچ های مسیر جابجایی درب

6. آزمایش نهایی و تحویل سیستم

در ادامه به صورت بخش بندی تمامی مراحل نصب درب اتوماتیک را توضیح می دهیم.

 

بررسی درب فعلی :

 

اولین کاری که باید انجام شود تست درب فعلی می باشد اگر درب فعلی شما از نوعی باشد که قابلیت تبدیل شدن به درب اتوماتیک را داشته باشد که خیلی بهتر است در غیر اینصورت باید درب را تعویض کنید و یک درب با قابلیت تبدیل شدن به درب اتوماتیک را خریداری کنید.

سپس شما باید نوع درب مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است ابتدا نیاز خود را تشخیص دهید و سپس بهترین درب اتوماتیک را انتخاب کنید.

 

آماده سازی برای نصب درب اتوماتیک :

 

در ابتدا وضعیت پین، لولا و فنرهای درب را چک کنید و تمام ملحقات درب را از آن جدا کنید تا در زمان نصب آسیب نبینند. این نکته را نیز بدانید که نباید هیچ مانعی برای باز و بسته شدن درب خودکار وجود داشته باشد و یک پریز برق در نزدیکی محل نصب وجود داشته باشد.

 

شروع نصب درب اتوماتیک چگونه است؟

 

اجزای درب اتوماتیک را از جعبه بیرون آورید و جدا کنید. سپس با استفاده از دفترچه راهنمای مجود می توانید اقدام به سرهم کردن قطعات درب اتوماتیک کنید. در ابتدا باید قطعات مختلف ریل را به هم وصل کنید و مطمئن شوید که جهت و نحوه نصب کاملا مطابق با دفترچه راهنما باشد.

پس از آن غلتک هایی را که باز و بسته کردن درب را انجام می دهند را بر روی ریل درب نصب کنید.

در مرحله بعد باید ریل را به موتور وصل کنید و در محل مخصوص خود قرار دهید و در آخر زنجیر یا تسمه درب را در محل خودش قرار دهید و با استفاده از پیچ تعبیه شده، آن را محکم کنید.

در مرحله بعد باید یک قطعه نگهدارنده را روی سقف محل نصب ، نصب کنید و حتما توجه کنید که این نگه دارنده حتما به یک قسمت ثابت و محکم مثل دیوار متصل شده باشند.

پس از آن قلاب درب اتوماتیک را در بالای ورودی پارکینگ به دیوار نصب کنید و قسمت های سرهم بندی شده را در جای خود نصب کنید و قلاب درب را با استفاده از رابط دو تکه ای به دربازکن متصل کنید.

تا این مرحله شما تمامی مراحل مهم نصب درب را انجام دادید و برای تکمیل می توانید چند اقدام دیگر انجام دهید مانند نصب چراغ های هشدار، سنسورهای چشمی، کلید دستی و ....

در آخر نیز باید سیستم معکوس کننده خودکار درب اتوماتیک را نیز تنظیم کنید و درب را تست کنید.

البته بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا در زمانی که درب اتوماتیک شما نیاز به تعمیر داشت بتوانید از گارانتی موجود آن استفاده کنید.

 

چه مواردی در هنگام خرید و نصب درب های اتوماتیک مهم هستند؟

 

از لحاظ بررسی های فنی که توسط اتحادیه درب های اتوماتیک بر روی درب های اتوماتیک اورجینال نصب شده  انجام شده است نشان می دهد که تنها ۷۰٪ از عمر درب ها از اصالت و کیفیت اپراتور تاثیر گرفته و مابقی آن بواسطه کیفیت نصب دقیق و حرفه ای بودن کارشناسان به دست آمده است.

درحالی که در نصب یک درب اتوماتیک تراز بودن کف ، دیوارها و لت های متحرک، رگلاژ صحیح دستکها، سیم کشی درست و سایر عوامل موثر در نظر گرفته نشود۷ فشار حاصل به موتور و فعالیت اپراتور برای مشکل به وجود آمده مشکلات جدیدی را به وجود می آورد.

 

در حالت کلی میتوان مراحل نصب را به شرح زیر طبقه بندی کرد:

1.اندازه گیری محل نصب درب توسط کارشناسان اندازه گیری

2.تولید درب اتوماتیک طبق اندازه و ارسال به محل مورد نظر

3.جایگذاری درب اتوماتیک توسط تکنسین

4.نصب ریل بر روی شاسی

5.نصب لت های متحرک و ثابت

6.شاقول کردن لت های متحرک و ثابت

7.نصب و سیم کشی اقلام الکتریکی

8.نصب کاور نمای داخل و بیرون

9.نصب چشمی داخل و بیرون بر روی کاور

10.           نصب کلید ، چسب کاری و آببندی اطراف درب اتوماتیک

11.           جمع آوری و تمیزکاری ضایعات اطراف درب

12.           تست و راه اندازی درب اتوماتیک و تحویل به مشتری

 

تعمیر و نگهداری درب های اتوماتیک چگونه انجام می شود؟

 

با گذشت زمان و به دلایل مختلفی باعث می شود تا درب ها هماهنگی و کارایی روز اول را نداشته باشند. در این حالت بهترین کار تعمیر درب اتوماتیک است. در حال کلی این تعمیرات با پیشرفته ترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا همراه می باشد.

در این حالت سعی می شود تا هم کیفیت و مطلوبیت سابق درب به بهترین شکل حفظ شود و هم ظاهر زیبا و کاربر پسند آن دست نخورده باقی بماند.

تمامی تکنسین هایی که کار تعمیر درب های اتوماتیک را انجام می دهند دارای بیمه و مجوز رسمی هستند که در این صورت اقدامات خود را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهند.

 

از جمله فعالیت ها و خدمات ارائه شده در درب اتوماتیک به قرار زیر است؟

 

تعمیر درب ریموتی

عیب یابی و تعمیر درب برقی

تعمیر جک ریلی پارکینگ

تعمیر کرکره برقی

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر جک درب پارکینگ

 

ما یک سیستم ۲۴ ساعته تعمیر درب اتوماتیک و تعمیر راهبند اتوماتیک را به شما ارائه می دهیم همچنین در تمامی مناطق تهران و کرج آماده خدمت رسانی به شما هستیم . می توانید با ما با شماره 09123498666 تماس حاصل فرمایید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display