09122570758

 

09122570758

 
جستجو

درب اتوماتیک سکشنال یا درب زیر سقفی چیست؟

درب اتوماتیک سکشنال یا درب زیر سقفی چیست؟

در این مقاله از سایت " تسنیم بی ام سی" به بررسی کامل و جامع درب اتوماتیک سکشنال یا درب زیر سقفی می پردازیم. درب های سکشنال از مدرنترین و جدیدترین نوع درب های صنعتی و خانگی می باشد که برای درب پارگینگ ها استفاده می شود. این درب ها که به نام درب های زیر سقفی هم معروف هستند؛ علاوه بر زیبایی, کاربردهای بسیار زیادی هم دارند که در ادامه این مقاله با آنها آشنا خواهیم شد. ما را همراهی کنید تا همه چیز را درمورد این نوع درب به شما آموزش دهیم. همچنین می توانید نظرات ارزشمند خود را نیز برای ما ارسال کنید. با ما همراه باشید.

درب سکشنال چیست؟

طرحی نو از طریقه نصب و باز شدن کرکره که از از چند پنل آلومینیومی و یا پلی کربنات و... تشکیل شده است که توسط لولاهای فولادی به یکدیگر متصل می شوند که عموماً برای پارکینگ استفاده می شود.

درب سکشنال توسط ریل های جانبی قادر خواهند بود که از حالت عمودی در حالت باز به حالت افقی و موازی با سقف در حالت بسته درآیند، بنابراین نحوه عملکرد سبب می شود تا بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع حاصل آید. حالت باز و بسته شدن درب سکشنال سبب شده که این درب را با نام درب زیر سقفی بشناسند.

استفاده از این درب برای تمامی اعضاء خانواده به راحتی انجام می شود. درب سکشنال دارای عملکردی آسان با ایمنی و عایق بندی مناسب در برابر آب دارد. این درب ها فضایی را اشغال نمی کنند و در واقع در زیر سقف قرار می گیرند. درب های سکشنال برای پارکینگ های کوچک یا پارکینگ هایی که به فضای زیادی احتیاج دارند، بسیار مناسب می باشند.

نحوه کلی عملکرد و ساخت درب سکشنال زیر سقفی :

درب های سکشنال از چند پنل تشکیل شده است که توسط لولا های فولادی به یکدیگر متصل شده اند .

این درب ها با استفاده از ریل های جانبی قادر خواهند بود که از حالت عمودی  در حالت باز به حالت افقی و موازی با سقف در حالت بسته درآیند ، بنابراین نحوه عملکرد سبب می شود تا بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع حاصل آید. حالت باز و بسته شدن درب سکشنال سبب شده که این درب را با نام درب اتوماتیک زیر سقفی نیز بشناسند . استفاده از این درب برای تمامی اعضاء خانواده به راحتی امکان پذیر است .

درب های سکشنال با توجه به آزمایش های مختلف مورد تایید دستورالعمل اتحادیه اروپا بوده و دارای نشان استاندارد می باشد به دلیل عایق بندی فوق العاده دور تا دور درب ، تبادل حرارتی داخل و خارج پارکینگ از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده ، که اینکار سبب صرفه جویی بسیار در مصرف انرژی می گردد .به دلیل ساختار سکشن به سکشن Section (تکه تکه ) این نام بر آنها نهاده شده است.

این مدل درب ها در هنگام باز شدن به صورت تکه تکه باز می شوند .این قابلیت سبب آن می شود تا بتوان از حداکثر فضای پارکینگ نهایت استفاده را نمود.

درب اتوماتیک سکشنال

ویژگی های بی نظیر درب های سکشنال:

  • ساده ترین سیستم خلاص کن دستی
  • ضد نفوذ به منظور جلوگیری از ورود سارقین
  • امکان نصب درب نفر رو و پنجره در داخل درب سکشنال
  • قابلیت مجهز شدن به سیستم برخورد با مانع (Anticrash)
  • زیبایی ظاهری متفاوت و هماهنگ با نما باطیف رنگ گسترده
  • مقاومت پَنِل و یراق آلات در برابر فرسایش و انواع آب و هوا
  • حرکت بیصدا و عایق بودن به دلیل استفاده از پنلهای فومدارسرعت بالا و تردد نامحدود
  • دارای سنسور حرکتی و چشم مادون قرمز جهت کنترل و کاهش سرعت در برخورد با موانع

انواع درب سکشنال براساس کاربرد :

درب کرکره ای زیر سقفی در سه دسته عمده تقسیم بندی می شود که شامل :

  • درب اتوماتیک زیرسقفی اتش نشانی
  • درب اتوماتیک زیرسقفی صنعتی
  • درب اتوماتیک زیرسقفی سکشنال پارکینگی

1- درب سکشنال آتش نشانی

این نوع درب ها همانند درب صنعتی می باشند و تنها تفاوت آن ها در سرعت باز شدن درب می باشد.

سرعت باز شدن درب های سکشنالی که در آتش نشانی ها تعبیه می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید از موتور گیربکسی ساید سرعتی در ساخت آن ها استفاده شود. بهتر است برای درب سکشنال آتش نشانی ها از موتورهای آلمانی اصل استفاده گردد.

2- درب سکشنال صنعتی

از درب های سکشنال صنعتی در ورودی کارخانه ها و سوله ها استفاده می شود. ابعاد این نوع درب ها بزرگ بوده و دارای تردد بالا و نامحدود می باشند. درب های سکشنال صنعتی با توجه به شرایط و فضای موجود، به سه روش نصب می شوند: نود درجه، زاویه دار و گیوتینی یا عمود بازشو.

موتور درب های سکشنال صنعتی معمولا به صورت ساید گیربکسی نصب می گردد که مخصوص درب سکشنال بوده و با موتورهای ساید کرکره ای تفاوت دارد. پنل های درب سکشنال صنعتی تنوع رنگی بالایی دارند و می توان درون آن ها پنجره و درب نفررو نصب کرد.

3-درب سکشنال پارکینگ

درب سکشنال در پارکینگ های مسکونی به دو صورت نود درجه و زاویه دار اجرا می شود. مدل زاویه دار مناسب برای پارکینگ هایی است که شیب دارند و یا به اصطلاح دارای رمپ می باشند. موتور درب سکشنال پارکینگ به صورت کشنده می باشد و پانل های درب تنوع بالایی دارند.

این پنل ها در مدل های سه شیار، قاب دار کلاسیک، تک شیار و ماکروویو موجود می باشند. پنل ها ساخت کشور ایتالیا هستند و با برند ALUTECH به فروش می رسند. درب های سکشنال پارکینگ قابلیت ایجاد پنجره و درب نفررو در پنل ها را نیز دارند.

مقاومت درب سکشنال در برابر شرایط مختلف آب و هوایی چگونه است؟

پنل های فولادی به کار رفته در ساختار درب های سکشنال با رنگ های الکترو استاتیک پوشش داده شده اند که این امر باعث مقاوم سازی این درب ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی می شود.

 

مزایای درب سکشنال نسبت به دیگر دربهای اتوماتیک :

درب زیر سقفی یا به عبارت دیگر سکشنال که از قدیم در دربهای پارکینگی بیشتر استفاده می شد، امروزه در تست های صنعتی هم مورد استفاده قرار گرفته و استقبال زیادی از آنها شده که مزایای منحصر به فرد آن این امکان را داده است .

1- ایجاد امنیت بسیار بالا : پنلهای فولادی 40 سانت تا 55 سانت که با ورق 50/0 میلی متری و عایق 3 سانتی فوم پولی اورتان پوشانده شده باعث می شود یک درب ضد حریق، ضد ضربه، ضد برش، برای پارکینگ ایجاد کند.

2- استفاده بهینه از حداکثر فضای داخل پارکینگ : چون که این سیستم کلیه پنلهای درب به صورت اتوماتیک به زیر سقف پارکینگ می رود و حداکثر فضای که درب سکشنال اشغال می کند 15 سانتی متر می باشد، این باعث می شود بیشترین فضا مفید را هم از نظر طول و هم از نظر ارتفاع در پارکینگ ایجاد کند.

درب سکشنال از ریل های فولادی به عمق 6 سانت در کناره ها و یراق آلات و اتصالات استاندارد باعث شده که این درب در کارکرد بالا شکل ایجاد نکند و بسیار آرام بی صدا و روان کار کند.

دیگر دربهای اتوماتیک پارکینگی به عنوان مثال کرکره رولاپ که هم پنلهای باریک تر با مقاومت نسبتا پایین تر به درب سکشنال دارند و هم چنین از بالای درب پارکینگ که محدودیت در ارتفاع دارند در هنگام باز شدن فضای 40 سانتی اشغال می کند .

درب پارکینگی لولایی که معمولا فلزی بوده و توسط جک بازویی به صورت لولایی به کنار پارکینگ هدایت می شوند در این نوع سیستم فضای 20 سانتی اشغال شده در عرض به دلیل کارکرد جک ها در کنار درب می باشد و فضای اشغالی بالا، نصف عرض درب، یعنی به طور مثال اگر دربی به عرض 3 متر باشد فضای 5/1 متر از طول پارکینگ که در زمان بازشدن اشغال کرده و بلا استفاده می ماند.

3- ظاهر بسیار شکیل : دارای طیف رنگی گسترده برای همگانی با انواع معماری ها و نماهای ساختمان را وارد پنل های زیر سقفی در 3 مدل ساده، شیاردار و قاب دار ( کلاسیک ) است.

در زمان قطعی برق در سیستم درب اتوماتیک زیر سقفی یک طناب کوچک در کنار موتور است را پائین کشیده و سیستم به حالت خلاص یا دستی در میاید که کل وزن درب توسط فنرهای کار شده در بالای درب به صورت بالانس درآمده و با کوچکترین نیرو می تواند درب را باز و بسته کرد که این داشتن سیستم خلاص کن دستی بسیار روان و ساده از مزایای بارز این نوع درب می باشد و هم چنین در نبود برق به علت باز و بست بسیار سریع درب می توان در صورت لزوم چندین بار از درب استفاده نمود، اما در دیگر موردها مثلا کرکره رولاپ که هم سیستم خلاص کن آنها به صورت هندلی یا زنجیری می باشد و برای بازکردن درب با ارتفاع 50/2 متری حدود 15 دقیقه زمان می برد و هم چنین کار انرژی بری است .

علاوه براین سیستم سکشنال با استفاده از موتورهای 24V قادر به باز و بست درب به تعداد دفعات بیش از 50بار در روز می باشد و با حداقل مصرف برق کار می کند که می توان با باطری های کوچک قابلیت کارکرد و زمان قطعی برق را به آنها اضافه کرد و هم چنین کارکرد موتورهای 24V با برندهای معتبر اروپایی باعث شده درب با حداقل صدا و لرزش باشد ، اما دیگر نمونه ها مثلا کرکره رولاپ با برق 220V  کار کرده و هم چنین قابلیت 20 بار باز و بسته شدن در روز را دارد و مصرف برق آنها نسبتا بیشتر بوده و هم چنین صدا و لرزش موتور در زمان کارکرد بالاتر نسبت به موتورهای  24V سکشنال می باشد و در زمان قطعی برق با باطریهای بزرگ که به سیستم اینورتر وصل هستند و هم هزینه بالایی دارند نسبت به باطریهای موتور 24V  زیر سقفی و هم فضای بیشتری را اشغال می کند کار می کند.

معایب درب کرکره ای :

  • اگر قسمتی از درب کرکره ای خراب شده باشد، باید تمام درب را تعویض کرد؛ زیرا درب از یک قطعه بزرگ و یکپارچه ی فولاد پلیسه دار ساخته شده است.
  • درب های کرکره ای در مقایسه با درب های سکشنال راحت تر شکسته می شوند و برای همین برای خرابکاران و مجرمان سهل الوصول تر می باشند.
  • از لحاظ زیبایی شناسی ممکن است درب کرکره ای بهترین انتخاب برای یک خانه در حومه ی شهر نباشد.

مزایای درب کرکره ای :

  • درب های کرکره ای چند ماه یکبار نیاز به تعمیر و بررسی دارند.
  • درب های کرکره ای ارزان تر از درب های سکشنال هم اندازه هستند.
  • درب های کرکره ای از یک مکانیزم ساده استفاده می کنند و چون به صورت یک استوانه ی افقی درب را جمع می کنند به فضای کمی نیاز دارند.
  • نصب درب های کرکره ای در مقایسه با نصب درب های سکشنال راحت تر است.
  • زیبایی درب های کرکره ای متناسب با شهرها و فضای صنعتی است.

معایب درب سکشنال :

  • درب های سکشنال در هنگام باز بودن در زیر سقف صاف می خوابند، بنابر این اگر به یک فضای بزرگ نیاز دارید، درب سکشنال مناسب نخواهد بود.درب های سکشنال از درب های کرکره ای هم اندازه گران تر هستند.
  • ممکن است درب های سکشنال بهترین انتخاب برای افرادی که در شهر یا مناطق صنعتی زندگی می کنند، نباشند.
  • درب های سکشنال نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به درب های کرکره ای دارند؛ زیرا از اجزای مکانیکی بیشتر و پیچیده تری تشکیل شده اند.

مزایای درب سکشنال :

  • به دلیل این که درب سکشنال با محیط ساختمان هماهنگ است از لحاظ زیبایی شناسی برای استفاده در مناطق اطراف شهرها زیباتر است.
  • درب های سکشنال از چند پنل ساخته شده اند و در صورت بروز خرابی، هر پنلی به صورت جداگانه قابل تعویض می باشد.
  • درب های سکشنال در مقایسه با درب های کرکره ای ایمن تر هستند.
  • درب های سکشنال بسیار مناسب تر از درب های کرکره ای هستند، چرا که در انواع ابعاد شامل ارتفاع پانل و عرض های مختلف موجود می باشند.

مزایا و معایب درب اتوماتیک سکشنال

چگونه درب سکشنال را تعمیر می کنند؟

 

درب های سکشنال از چند پنل ساخته شده اند و در صورت بروز خرابی، هر پانلی به صورت جداگانه قابل تعویض است.

درب سکشنال به عنوان پدیده ای جدید و نو برای ساختمان های هوشمند و مدرن امروزی کاربرد بسیاری دارد. درب سکشنال به علت مکانیزم خاص و مزیت های این درب در ایران مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. امیدواریم این پست ما را بپسندید و به شما در آموزش چیستی درب های سکشنال کمک کند.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display