09122570758

 

09122570758

 
جستجو

انواع سنسورهای خانه هوشمند ( سنسورهای مهم خانه هوشمند )

انواع سنسورهای خانه هوشمند ( سنسورهای مهم خانه هوشمند )

سنسورهای خانه هوشمند یک شبکه نامرئی می باشند که تمام اجزا را به یکدیگر متصل کرده اند. سنسورها به آسانی نصب می شوند و معمولا نیاز به سیم کشی ندارند و برای افرادی که خانه برای خودشان نیست یک مزیت بسیار مهم محسوب می شود.

در اصل می توان گفت سنسورها مانند چشم و گوش خانه هوشمند عمل می کنند و اگر در خانه شما نباشد مانند یک انسان بدون گوش و چشم است . در خانه های هوشمند سنسورهای مختلفی استفاده می شوند که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

سنسور چیست؟

 

سنسورها در لغت به معنای حس کننده یا حسگر می باشند که می توانند دما ، رطوبت ، فشار و ... را به کمیت های پیوسته و یا غیر پیوسته تبدیل کنند. سنسورها معمولا به دو نوع تماسی و غیر تماسی تقسیم بندی می شوند. در نوع تماسی این سنسورها جسم به سنسور می چسبد تا مثلا دمای آن را اندازه گیری کند اما در نوع غیر تماسی آن با نزدیک شدن جسم به این سنسورها آن را حس می کند و فعال می شود. سنسورهای غیر تماسی طول عمر زیادی دارند و در بسیاری از جاها مورد استفاده قرار میگیرند.

 

آنچه باید در ارتباط با سنسورها بدانید :

 

بیشتر سنسورها بی سیم هستند و نیازی به سیم کشی ندارند و شما می توانید با خیال راحت آنها را در هر جایی نصب کنید. اما پوزیشن و حالت قرارگیری سنسورها اهمیت ویژه ای دارد و اگر به درستی نصب شوند به خوبی کار خود را انجام می دهند.

اگر حتی خودتان می خواهید آن را نصب کنید دقت کنید که حساس ترین مکان را انتخاب نمایید و دقت کنید که بهترین جا را برای نصب آن انتخاب کنید. مثلا جایی را انتخاب کنید که احساس می کنید احتمال دارد که سارقین از آنجا عبور کنند نه در جایی که برای رفت و آمد عموم آزاد است.

 

سنسورهای ضروری خانه هوشمند کدام اند؟

سنسور خانه هوشمند 

سنسورهای مختلفی وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما همه ی آنها ضروری نیستند اما برخی هستند که بسیار مهم می باشند و در اصل می توان گفت که رکن اصلی خانه های هوشمند می باشند.

استفاده از سنسورها کاربردهای مختلفی دارند که مهم ترین آنها حفظ امنیت است. در ادامه به معرفی سنسورها می پردازیم.

 

سنسور حرکتی :

 

یکی از سنسورهای مهم سنسورهای حرکتی هستند که وقتی به آنها فکر می کنید ذهن شما به سمت امنیت خانه می رود. اگر این سنسورها حرکت غیر مجازی را در داخل منطقه شناسایی کنند آژیر بیرونی به صدا در می آید.

این سنسورها برای تشخیص حضور افراد به کار می روند. اما مهم ترین کاربرد این سنسورها در سیستم امنیتی می باشد که در صورت فعال بودن با تشخیص دادن حضور افراد دزدگیر به صدا در می آید.

 

سنسور دما و رطوبت خانه هوشمند :

 

این سنسور میزان دما و رطوبت را مشخص می کند . با اتصال این سنسور به سنسورهایی مانند تهویه هوا و درب و پنجره می توان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد. مثلا اگر دمای اتاق گرم تر از میزان مشخص شده شد سنسور دما می تواند سیستم گرمایشی را خاموش یا دمای آن را کم کند.

 

سنسور روشنایی :

 

این سنسور بهترین راه برای تشخیص میزان نور لازم محیط می باشد. این سنسورها در سیستم روشنایی هوشمند تعبیه می شوند و حضور افراد در اتاق را تشخیص می دهند و در صورت نبودن کسی لامپ ها را خاموش می کند. همچنین اگر جایی میزان نور کم و یا زیاد باشد این سنسور میزان تابش را تنظیم می کند.

 

سنسور تشخیص نشت گاز :

 

زمانی که در خانه و یا محل کار خود هستید اگر محلی که در آن قرار دارید در معرض آتش سوزی باشد وجود این سنسور نیاز است تا به موقع آلارم دهد و شما را با خبر سازد. این سنسور در زمان زیاد شدن گاز مونوکسید کربن در هوا با صدای زنگ هشدار و ارسال پیام به گوشی افراد را با خبر می سازد و حتی می تواند شیر اصلی را نیز ببندد تا از آتش سوزی و گاز گرفتگی جلوگیری کند.

 

سنسور درب و پنجره :

 

این سنسور از دو قسمت تشکیل شده است که یکی به در و پنجره وصل می شود و دیگری به چهارچوب. قسمت چسبی آن باعث می شود تا دقیقا در محل مورد نظر قرار بگیرد. این دو قطعه باید در کنار هم نصب شوند تا بتوانند اطلاعات را بین خودشان رد و بدل کنند. این دو با میدان مغناطیسی کار می کنند و زمانی که در یا پنجره باز باشد این میدان مغناطیسی از کار می افتد و زنگ به صدا در می آید.

 

سنسور زنگ خانه :

 

حسگر درب ورودی به عنوان یک نوع ارتقا در سنسور حرکت معرفی می شود. حسگر ورودی می تواند یک کار متفاوت انجام دهد و آن این است که در هنگام ورود کسی که در آنجاست یک زنگ ویدیویی زنده را آغاز کند حتی اگر کسی هنوز زنگ نزده باشد.

این زنگ ها باعث می شود تا از ورود افراد ناخواسته و مزاحمان  نیز جلوگیری کنید.

 

سنسور التراسونیک :

 

شما اگر در منزل هوشمند خود استخر دارید پس از یک سنسور التراسونیک نیز بهره می برید. این سنسور در مدل آنالوگ خود برای اندازه گیری ارتفاع آب مورد استفاده قرار میگیرد که در سطح استخر نصب می شود و میزان آب موجود را نشان می دهد. همچنین با استفاده از این سنسور می توان آب استخر را پر کرد بدون آنکه نگران سر رفتن آن بود.

 

کلام آخر :

 

سنسورها مانند چشم و گوش خانه هستند و زمانی که در خانه نیستید مانند یک نگهبان از خانه محافظت می کنند. سنسورها با فرستادن آلارم هایی به موقع از بروز خسارات و تلفات جلوگیری می کند. همچنین استفاده از سنسورها باعث می شود تا از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و مبلغ چشمگیری از هزینه ها را کاهش دهد.

اگر باز هم برای خرید سنسورها تردید دارید و هنوز نظر شما را جلب نکرده است می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید آنها شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنند و با توجه به بودجه شما بهترین ها را به شما ارائه می دهند.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display