09122570758

 

09122570758

 
جستجو

آینده خانه هوشمند | تغییرات آینده خانه هوشمند

آینده خانه هوشمند | تغییرات آینده خانه هوشمند

امروزه خانه های هوشمند تیتر اول اخبار تکنولوژی هستند. بیشتر کمپانی های در حال فعالیت در زمینه تکنولوژی و مرتبط یا اقدام به راه اندازی قسمتی برای تحقیق و توسعه شده اند و یا یکی از استارتاپ های هوشمند را خریده اند.

تفاوت خانه های هوشمند در آینده قطعا در نوع امکاناتی است که ارائه می دهند. خانه های هوشمند امروزی قابلیت هایی دارند که پیش بینی می شود خانه های هوشمند در آینده علاوه بر آنها قابلیت های فراوان دیگری نیز داشته باشند و همه چیز را به هم وصل کنند.

خانه های هوشمندی که امروزه در اختیار افراد قرار داشت شامل امکانات زیر می باشد :

1.سیستم حفاظتی ، امنیتی هوشمند

2.یکپارچه سازی دستگاه های هوشمند منازل

3.نقش بیشتر هوش مصنوعی

4.سیستم روشنایی هوشمند

5.سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

6.کنترل همه سیستم ها از راه دور

7. کنترل بر روی پرده ها ، در و پنجره

8.گجت های هوشمند آشپزخانه

9.استفاده از سنسورهای هوشمند

مطمئنا در آینده شاهد موارد بیشتری از امکانات خانه های هوشمند خواهیم بود به طوری که پیش بینی می شود در آینده ربات ها کارها را دست بگیرند.

چه تغییراتی در آینده متحمل خانه های هوشمند می شود؟

دستیار صوتی در خانه هوشمند آینده :

از موارد جذابی که در خانه های هوشمند امکان اتفاق افتادن دارد سازگاری آن با دستیار صوتی می باشد. در حال حاضر تعداد محدودی از کمپانی ها هستند که می توانند این دستگاه فرمان کنترل صوتی را تولید کنند. البته تعداد دستگاه هایی که می توان از طریق این دستیار صوتی کنترل کرد نیز قابل توجه می باشد.

سیستم کنترل یکپارچه :

از دیگر قابلیت های خانه های هوشمند در آینده می توان به سیستم یکپارچه سازی اشاره کرد. در صورتی که امروزه بخش های مختلف در خانه هوشمند مانند امنیت ، روشنایی و ... به صورت مجزا و به وسیله اپلیکیشن ها کنترل می شوند. در صورتی که انتظار می رود در نسل آینده این تجهیزات به صورت یکپارچه کار کنند.

این نکته را نیز بدانید که منظور از یکپارچه سازی این نیست که تمامی آنها از یک کمپانی تولید شوند بلکه منظور این است که به کمک آن بتوان همه تجهیزات را به هم متصل کرد.

کنترل خودکار خانه هوشمند در آینده :

در اینده انتظار می رود که سنسورها تمامی کارها را بر عهده بگیرند و به صورت خودکار کارهای خود را انجام دهند. مثلا اگر جایی نور کم بود بتواند نور را زیاد کند ، در هنگام تشخیص حرکت لامپ را روشن کند ، اگر رطوبت خاک کم بود اقدام به روشن کردن سیستم آبیاری کند ، اگر گاز نشت کرد از شیر اصلی گاز را قطع کند و بسیاری از کارهای دیگر که با وجود سنسورها قابل انجام می باشد.

سال ۲۰۴۰ و ربات ها :

استفاده از ربات ها در خانه هوشمند

ربات ها احتمالا به صورت گسترده در سال ۲۰۴۰ حضور خواهند یافت. می توانیم امروزه بگوییم که ماشین ظرفشویی مانند یک ربات عمل می کند اما در زمان اوج این ربات ها کارهایی مثل دزدیدن صدها هزار شغل ، نوشتن همه کدهای نرم افزای و حتی تولید مثل بیشتر از کارهایی است که می توانند ربات ها در سال ۲۰۴۰ انجام دهند و زندگی انسان ها را به خطر بیاندازند.

ربات هایی که تا امروزه از طرف شرکت های بزرگی مثل ال جی و هیوندا معرفی شده اند جالب ترین وجه را بین خانه های هوشمند و انسان برقرار می کنند. ما هم اکنون از ربات هایی که لباس را تا می کنند و یا خانه را جارو می کنند استفاده می کنیم اما باز هم از آنچه که انتظار داریم عقب تر هستیم.

جمع بندی کلی آینده خانه هوشمند :

در خانه های هوشمند ایده آلی که مد نظر داریم شما دیگر نیاز به بازکردن درب پارکینگ ندارید و تنها با نزدیک شدن به درب خروجی یا ورودی چراغ ها روشن شده و به شما خوش آمد می گوید.

ماشین شما وارد شده و در جایگاه شارژ خورشیدی قرار میگیرد همچنین با استفاده از سنسورهای بیولوژیکی نصب شده در خانه وضعیت جسمانی شما نیز بررسی می شود.

زمانی که شما لباستان را تعویض و بر روی چوب لباسی با قابلیت تشخیص میزان باکتری می اندازید رباطی شما را با بازی گوشی خود سرگرم می کند. اگر میزان باکتری ها بیشتر از حد مجاز باشد را جمع آوری می کند و در صف شستشو قرار می دهد و با ساطع کردن نور قرمز شما را آگاه می سازد که این لباس ها کثیف هستند.

دستیار خانه دار شما با فرمان صوتی نوشیدنی گرم شما را برایتان می آورد و با توجه به گزینه های مواد خوراکی موجود در یخچال منوی غذایی قابل طبخ را به شما نشان می دهد .

خانه های هوشمند در آینده با جمع کردن انرژی خورشیدی به وسیله سلول های خورشیدی موجود در روف گاردن ، انرژی مورد نیاز در طول شب را فراهم می کنند.

کلام آخر :

تمامی موارد بالا مروبط به آینده خانه هوشمند بود و پیش بینی هایی که در این زمینه می شود. هر چقدر رو به جلو حرکت می کنیم پیشرفت هایی را در ارتباط با تکنولوژی و خانه های هوشمند شاهد هستیم که در حال تکامل هستند.

حال باید ببینیم که در سال های پیش رو چه تغییراتی را در ارتباط با خانه های هوشمند شاهد خواهیم بود و آیا ربات ها آنطور که گفته شد جای انسان ها را میگیرند یا خیر.البته این میزان از توقع نیاز به مدت زمان زیادی دارد تا در ارتباط با آن تحقیق و آزمون و خطاهایی انجام شود و مهندسان بتوانند به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کنند.

اگر شما می خواهید راجب خانه های هوشمند اطلاعاتی بدست آورید بهتر است به مقاله خانه هوشمند مراجعه کنید.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هوشمندسازی خانه های خود با مشاورین ما تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

شما می توانید با توجه به هر بودجه و سلیقه ای خانه های خود را هوشمند کنید و نگران هزینه های آن نباشید. می توانید در ابتدا از ضروری ترین مواردو تجهیزات استفاده کنید.با ما در تماس باشید..

انصراف از نظر
نظرات
1399/09/22 20:59
خوب بود اما یکم کم
1399/12/13 23:18
عالی ممنون سایت خیلی خوبی دارید
فیلترها
Sort
display