09122570758

 

09122570758

 
جستجو

نکات مهم در نصب جک برقی پارکینگ

نکات مهم در نصب جک برقی پارکینگ

در مقاله "جک پارکینگی چیست؟ " به طور کامل و جامع درمورد جک های پارکینگی یا همان جک های برقی صحبت کردیم. در این مقاله به شما اموزش می دهیم چگونه یک جک برقی یا پارکینگی را نصب کنید و نکات موثر و مهم در این زمینه را با شما به اشتراک می گذاریم. این مقاله را به دقت مطالعه کنید و در انتها سئوالات خود را در قسمت "نظرات" با ما درمیان بگذارید. باما همراه باشید تا نکات مهم در نصب جک برقی پارکینگ را بررسی کنیم.

 

نصب کردن جک برقی کار بسیار دقیق و مهمی است که حتما باید به دست متخصصان و توانمندان در این زمینه انجام شود. نصب کردن جک پارکینگی توجه و ملاحظات زیادی را می طلبد. اگر فردی که مهارت و توانایی کافی ندارد به نصب جک برقی ببپردازد ممکن است مشکلاتی از قبیل کاهش کیفیت و عملکرد جک به وجود بیاید.

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد, جک پارکینگی به دو نوع هیدرولیکی و الکترومکانیک تقسیم می شود که در این مقاله میخواهیم روش نصب این دو نوع جک را به شما آموزش دهیم : جک های هیدرولیکی عموما به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می‌شوند. جک های الکترومکانیک در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پراستفاده می‌باشند.

به این موارد در خرید جک پارکینگی توجه کنید :


1- وزن درب : برای انتخاب جک پارکینگی باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانیم، زیرا جک های پارکینگی برای وزن های مختلف ساخته‌شده‌اند و اگر این مورد رعایت نشود طول عمر جک پارکینگی کاهش می یابد.

2- تعداد تردد روزانه : هرچه میزان تردد در ساختمان‌ها زیاد باشد می بایست از جک درب پارکینگ بهتر و قویتری استفاده نمود. ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می‌تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده کند، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستم های هیدرولیکی پیشنهاد می‌شوند.

3- ریموت کنترل : اگر تعداد ریموت‌های مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جک‌های درب پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموت‌های فابریک جک‌ها قیمت بالایی دارند.

4- عرض درب : استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگه معمولا ۱.۸ متر می‌باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند؛ اما اگر عرض درب بیشتر از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

5- نصب مناسب : اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود، متاسفانه مشتریان به کیفیت جک در اهمیت می‌دهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمی‌دهند و این باعث می‌شود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها می‌شود؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو باتجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.

6- نصب قفل برقی روی درب : اکثر جک های پارکینگی طوری طراحی شده‌اند که در هنگامی که درب بسته می‌شود، گیربکس آنها قفل می‌گردد و با فشار از بیرون درب باز نمی‌شود. ولی اگر دو نفر به‌صورت همزمان با فشار خیلی زیاد از بیرون به درب نیرو وارد کنند و یا خودرویی در هنگام سروته کردن در کوچه با درب پارکینگ شما برخورد کند این احتمال وجود دارد که شفت جک کج شود و بین درب باز شود.

 راهنمای نصب جک پارکینگی

راهنمای نصب جک درب اتوماتیک پارکینگ :

 

ابتدا برای پیدا کردن محل مناسب نصب جک برقی به روی درب پارکینگ باید شرایط درب را در نظر بگیریم ، از نظر علمی بهترین محل مناسب برای نصب در ارتفاع یک سوم پایین درب می باشد ولی از نظر راحتی و کنترل فشار های افراد از بیرون به سمت داخل و امکان دسترسی بهتر به جک برقی پارکینگی و انجام جوشکاری و برش کاری دیوار و کنده کاری بهترین ارتفاع 120 سانتی متری از کف زمین می باشد .

مهم ترین نکته در پیدا کردن محل مناسب برای نصب جک برقی به روی درب مکانی می باشد که یک پروفیل افقی به روی درب قرار دارد و می توان به عنوان یک بیس مناسب از آن برای داشتن استقامت بسیار بالا استفاده کرد . نکته حائز اهمیت این است که ما بتوانیم این پروفیل افقی را در نزدیکی ارتفاع 120 سانتی متری مورد نظر خودمان داشته باشیم .

در یک سری از درب های پارکینگی باید خودمان یک بیس مناسب ایجاد کنیم برای مثال در درب های تشکیل شده از ورق های به شکل ذوذنقه در ارتفاع 120 سانتی متری نقطه مورد نظر را از طریق پلیت های به قطر حداقل 5 میل و یا استفاده از ناودانی 6 ایجاد می کنیم . در درب هایی که به صورت ورق یک تکه صاف از ورق 2 میل استفاده شده است در ارتفاع 120 سانتی متری به وسیله ی یک پروفیل 2×4 سانتیمتری به روی درب پارکینگ به صورت افقی یک بیس مناسب ایجاد می کنیم .
 
در مواقعی که درب به صورت کاملا شیشه ای می باشد ما مجبوریم از پروفیل بالای درب استفاده کنیم و یا با رضایت مشتری قسمت شیشه ای را از وسط به دو نیم تقسیم بکنیم و از وسط  شیشه ای یک پروفیل اضافه کنیم همچنین در مواردی که از تلق استفاده شده است ما می توانیم تلق را خارج کنیم و یک بیس مقاوم در وسط درب قرار دهیم و یراق را جوش دهیم سپس به مقدار فضای یراق وسط تلق را برش داده و سر جای اولش قرار می دهیم . با رعایت نکات بالا می توانید جک برقی را بر روی درب پارکینگ نصب کنید .
 

نکات مهم حین نصب جک برقی پارکینگ:

 

فرض کنید که درب پارکینگ شما از دو طرف باز می شود، در نتیجه شما به یک جک دو لنگه احتیاج پیدا خواهید کرد. برای محاسبات نصب جک پارکینگ سه گام ساده را پیش بگیرید.

گام اول: وزن درب را با توجه به جنس و ابعاد آن تخمین بزنید. عدد حاصل در انتخاب نوع جک برقی اهمیت دارد.
گام دوم: در گام دوم ببینید که برای انتخاب نوع موتور جک، به کدام یک از مدل های الکترو مکانیک یا الکتورهیدرولیک احتیاج پیدا خواهید کرد. این موضوع بر اساس میزان تردد ساختمان و میزان باز و بسته شدن درب تعیین می گردد.
گام سوم: گام سوم و نهایی به محاسبات عددی شما مربوط می شود. این که کدام دو نقطه را برای نصب جک پارکینگ انتخاب کنید و زاویه آن با درب به چه شکلی تنظیم شود، چراکه دستگاه در صورت تراز نبودن محل نصب جک پارکینگ به مرور زمان مستهلک خواهد شد.

نکات مهم نصب جک درب

راهنمای نصب جک درب هیدرولیکی پارکینگ:

 

1- گریس کاری جک هیدرولیکی

قبل از نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ باید سر جک را گریس کاری کنید. این کار موجب می شود تا خشک احتمالی جک از بین برود و نرم شود.

2- جوشکاری درب

اگر طراحی درب به نحوی است که امکان جوش کاری وجود ندارد باید از پیچ برای محکم کردن جک استفاده کنید. زیرا برخی از درب ها به گونه ای طراحی شده اند که جایی برای جوش کاری در آن ها نیست. در هنگام جوشکاری بهتر است از وسیله ای به نام تراز استفاده کنید.

3- محافظت از شفت

شفت یکی از قطعات مهم در جک ها محسوب می شود که توان و قدرت آن را تعیین می کند. ممکن است در هنگام جوشکاری و نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ شفت آسیب ببیند. برای جلوگیری از این مساله بهتر است که شفت را از بازو جدا کنید و بعد از اتمام جوشکاری آن را در جای خود قرار دهید. اگر امکان جدا کردن شفت وجود ندارد می توانید آن را به وسیله روکش پلاستیکی ببندید تا جوشکاری تمام شود.

4- جوشکاری دائمی سرجک بر روی درب

اگر قصد جوشکاری بر روی درب را دارید باید ابتدا سر جک را بر روی لنگه های درب جوشکاری دائمی کنید. بدین منظور باید بازو را از آن جدا کنید تا در هنگام جوشکاری آسیبی نبیند. بعد از اتمام کار می توانید بازوها را در جای خود نصب کنید.

5- عدم روغن کاری شفت بعد از نصب

نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ دارای ظرافت هایی است که تنها افراد ماهر به آن وقف اند. یکی از این ظرافت ها عدم روغن کاری شفت بعد از نصب جک است. این افراد می دانند که روغن کاری شفت در این هنگام نمی تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند بلکه باعث جمع شدن گرد و غبار در آن ناحیه می شود و احتمال اختلال در عملکرد را افزایش می دهد.

6- نصب روکش

بعد از نصب جک باید روکش محافظ را بر روی آن قرار داد. بدین منظور باید دو عدد لاستیک ضربه گیر را به فلنج جلو وارد کنید. سپس اقدام به قرار دادن روکش در محل مورد نظر کنید. در این مرحله می توانید به وسیله پیچ خودرو روکش را محکم کنید تا از جای خود حرکت نکند. بعد از قرار دادن روپوش جلو بر روی محفظه می توانید با استفاده از ضامن آن را محکم کنید.

7- بستن خلاص کن جک هیدرولیکی

بعد از نصب روکش نوبت به بستن قطعات مربوط به خلاص کن می رسد تا در صورتی که برق محل قطع شد بتوانید با خلاص کردن جک آن را به طور دستی باز و بسته کنید. برای این کار باید کلید خلاص را در بازو بیندازید و آن را به سمت بالا بکشید. بعد از کشیدن کلید به سمت بالا باید به وسیله پیچ گوشتی دو پهلو شیر مخصوص را به فلکه ببندید.

8- متصل کردن کابل به انتهای بازو

جک های هیدرولیکی قطعه ای به نام محافظ کمانی کابل الکتریکی دارند. بعد از نصب آن در محل باید بازوی جک را قطع کنید.

9- تست دستگاه

بعد از انجام مراحل بالا می توانید دستگاه را تست کنید تا از صحت عملکرد آن اظمینان حاصل کنید.

10- نحوه استفاده از خلاص کن دستی

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از درب اتوماتیک به طور دستی شدید باید ابتدا کلید خلاص کن را وارد کنید و آن را 2 دور در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. سپس اقدام به باز کردن درب به طور دستی کنید.

 جک الکترومکانیکی بهتر است یا جک الکتروهیدرولیکی

جک الکترومکانیکی بهتر است یا جک الکتروهیدرولیکی؟

 

عموماً جک ها الکترومکانیکی هستند چراکه این مدل از جک به خوبی برای ترددهای پایین پاسخگو است. اما برای ساختمان های پرتردد، جک های الکتروهیدرولیکی مناسب تر می باشد و با کمک روغن تعبیه شده در سیستم بهتر باز و بسته خواهد شد. هزینه جک الکتروهیدرولیکی نیز بالاتر از جک های الکترومکانیکی است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display