09122570758

 

09122570758

 
جستجو

چگونه راهبند اتوماتیک را عیب یابی یا تعمیر کنم

چگونه راهبند اتوماتیک را عیب یابی یا تعمیر کنم

در ابتدا به راهبند و کارایی آن و سپس به نحوه تعمیر و نگهداری آن می پردازیم.

 

راهبند چیست؟

راهبند در واقع به تجهیزاتی گفته می شود که دارای یک میله اصلی است و با توجه به فضای موجود طول آن تغییر می کند که به یک پایه متصل است و در ورودی عوارض ها، پارکینگ ها ، جاده ها، مراکز دولتی و خصوصی و ... برای کنترل تردد استفاده می شود.

 

کارایی راهبندها چیست؟

 

راهبند وسیله ای اهرمی برقی اتوماتیک است که امروزه کارایی مثل دربان ها دارد و برای تمامی مکان هایی که ورود و خروج خودروها شامل حال آنهاست استفاده می شود. بدون محدودیت تردد، کارکرد نرم و بی صدا در دو مدل صاف و تاشو که برای مکان های دارای سقف نیز کارایی دارد.

راهبندها سنسورهایی دارند که اگر به جسمی برخورد کنند میله بالا می رود تا خودرو و آن جسم مورد نظر از زیر آنها رد شود .

 

در انتخاب راهبند باید به چه مواردی توجه کنیم؟

 

1.میزان تردد در هر ساعت از شبانه روز

2.سرعت باز شدن و بسته شدن راه بند

3.میزان تردد در ساعت پیک کاری

4.محدودیت ارتفاع

5. تفکیک مسیر عابر و وسایل نقلیه

 

با توجه به قسمت های مختلفی که راهبندها دارند تعمیر و نگهداری راهبند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.راهبندها به چند دسته تقسیم می شوند و خرابی های متفاوتی با یکدیگر دارند که در بیشتر موارد خرابی ها را در ادامه به شما می گوییم.

 

در این بخش به برخی از اشکالات رایج درزمینه راهبند میله ای اشاره‌ شده و راه‌ حل ممکن برای عیب‌ یابی و تعمیر آنها بیان‌ شده است.

 

تعمیرات راهبند – تعمیر راهبند پارکینگ – تعمیر راهبند برقی – تعمیر راهبند فادینی FADINI – تعمیر راهبند فک FAAC – تعمیر راهبند کامه CAME – تعمیر راهبند نایس NICE – تعمیر راهبند BFT بی اف تی – تعمیر راهبند اتوماتیک در تهران – تعمیر راهبند اتوماتیک در کرج – تعمیر راهبند اتوماتیک در شرق تهران – تعمیر راهبند اتوماتیک در غرب تهران- تعمیر راهبند اتوماتیک پارکینگ - تعمیر درب اتوماتیک

 

تعمیرات راهبند – تعمیر راهبند پارکینگ – تعمیر راهبند برقی – تعمیر راهبند فادینی FADINI – تعمیر راهبند فک FAAC – تعمیر راهبند کامه CAME – تعمیر راهبند نایس NICE – تعمیر راهبند BFT بی اف تی – تعمیر راهبند اتوماتیک در تهران – تعمیر راهبند اتوماتیک در کرج – تعمیر راهبند اتوماتیک در شرق تهران – تعمیر راهبند اتوماتیک در غرب تهران آنچه در این مقاله خواهید خواند 1) راهبند چگونه خلاص می شود

 1-1) خلاص کردن فک (FAAC مدل 615)

 1-2) خلاص کردن فک ( FAAC مدل B680 ) 1-3) خلاص کردن جنیوس Genius) مدل SPIN-4 ) 2) میله راهبند بالا رفته و پایین نمی آید

3) میله راهبند هنگام بالا یا پایین رفتن صدای غیرعادی دارد

4) میله راهبند بالا رفته ولی موتور خاموش نشده است

5) میله راهبند هنگام پایین آمدن یکنواخت حرکت نمی کند

6) میله راهبند در انتهای حرکت پایین آمدن به پایه نگهدارنده ضربه می زند

7) راهبند تا نیمه باز می شود (میله راهبند کامل بالا نمی رود)

 

1) راهبند چگونه خلاص می شود:

 

معمولا برای خلاص کردن راهبند از آچار مخصوص و یا کلید استفاده می شود. آچار را در محل مربوط به خلاص کن قرار داده و آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جایی که به انتهای محدوده حرکت خود رسیده و بیشتر نچرخد. در این حالت راهبند خلاص شده و میله راهبند را می توان با دست حرکت داد. به منظور قفل کرد راهبند نیز باید آچار خلاص کن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جایی که به انتهای محدوده حرکت خود برسد. در ادامه نحوه خلاص کرده برخی از انواع راهبند نشان داده شده است. خلاص کن راهبند FAAC B680 محل خلاص کن راهبند FAAC مدل B680 محل خلاص کن راهبند FAAC مدل 615 محل خلاص کن راهبند FAAC مدل 615 خلاص کن راهبند Genius مدل Spin-4 خلاص کن محل خلاص کن راهبند Genius مدل Spin-4

نکته: ‌از وارد کردن فشار بیش از حد به آچار خلاص کن اجتناب کنید. احساس مانع در برابر چرخاندن آچار به معنی رسیدن آچار به انتهای محدوده حرکت خلاص کن می باشد بنابراین از ادامه حرکت دست برداشته و آچار را بیشتر نچرخانید. درصورت اعمال نیروی بیش از حد در سفت کردن خلاص کن، احتمال شکسته شدن آچار خلاص کن و یا مغزی خلاص کن وجود دارد.

 

2) میله راهبند بالا رفته و پایین نمی آید :

 

در این حالت بررسی بفرمایید که هنگام فشردن شاسی فرمان یا زدن دکمه ریموت آیا موتور روشن می شود یا خیر. در صورتی که صدای موتور به گوش نرسد احتمالا ایراد از فتوسل (چشم ایمنی) می باشد. برای رفع ایراد در این مورد باید ابتدا موقعیت قرارگیری گیرنده و فرستنده فتوسل را بررسی نمود تا به صورت صحیح در مقابل هم قرار گرفته باشند. درصورتی که همچنان ایراد برطرف نشد باید فتوسل و مسیر سیم کشی آنها به مدار فرمان توسط تکنسین تعمیرات راهبند بررسی شود.

 

3) میله راهبند هنگام بالا یا پایین رفتن صدای غیرعادی دارد:

 

 صدای غیرعادی هنگام بالا رفتن میله یا پایین آمدن میله معمولا به علت تنظیم نبودن فنر تعادل و یا هواگیری می باشد. این صدا که عموما در راهبندهای هیدرولیک شنیده می شود نشان دهنده وارد شدن فشار غیر استاندارد به سیستم محرک و سیلندر هیدرولیک می باشد. برای رفع این مشکل باید فنر تعادل را تنظیم نمود. به منظور تنظیم فنر ابتدا راهبند را خلاص کرده و میله راهبند را با دست تا زاویه ۴۵درجه (نیمه باز)‌بالا بیاورید، سپس در حالت خلاص بودن راهبند میله را رها کنید. فنر تعادل باید وزن میله را جبران کرده و آنرا در زاویه ۴۵درجه ثابت نگهدارد. در صورتی که میله به سمت بالا یا پایین حرکت کرد به کمک پیچ بالای فنر میزان نیروی آن را تنظیم کنید تا به حد تعادل برسد. بعد از انجام این کار میله را به سمت پایین آورده و راهبند را از حالت خلاص خارج نمایید.

 

4) میله راهبند بالا رفته ولی موتور خاموش نشده است:

 

 در راهبندها معمولا حد ابتدا و انتهای حرکت به کمک لیمیت سوییچ ها تنظیم می گردد. در صورتی که پس از پایان حرکت میله راهبند موتور دستگاه همچنان روشن بود و یا دیرتر از حد استاندارد خاموش شود نشان دهنده تنظیم نبودن لیمیت سوییچ های ابتدا و انتهای حرکت می باشد. بنابراین باید ابتدا لیمیت سوییچ ها را تنظیم نموده و مجددا راهبند را راه اندازی نمود. انجام تنظیمات و راه اندازی دستگاه یک پروسه دقیق و حساس بوده و حتما باید توسط تکنسین تعمیرات راهبند انجام شود.

 

5) میله راهبند هنگام پایین آمدن یکنواخت حرکت نمی کند :

 

 در صورتی که میله راهبند هنگام پایین آمدن یا بالا رفتن حرکت غیریکنواخت داشته و اصطلاحا به صورت پله ای حرکت نماید ایراد از تنظیم نبودن فنر تعادل دستگاه می باشد. تنظیم فنر راهبند توسط افراد غیر متخصص ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای این افراد بوجود آورد. لطفا با تکنسین فنی تماس بگیرید.

 

6) میله راهبند در انتهای حرکت پایین آمدن به پایه نگهدارنده ضربه می زند:

 

 اکثر راهبندها دارای عملکرد دو زمانه می باشند بدین معنی که حرکت ابتدا و انتهای میله آهسته می شود. به همین علت برای رفع این مشکل باید ابتدا موقعیت برخورد الاکلنگی به استاپ مکانیکی را تنظیم نمود و همچنین لیمیت سوییچ های تعیین کننده حرکت آهسته را تنظیم کرد تا پیش از رسیدن میله به انتهای بازه حرکت، سرعت میله آهسته شده و در نهایت موتور در موقعیت صحیح خاموش شود. انجام این تنظیمات باید با دقت و حوصله کامل و توسط تکنسین آشنا به اصول راه انداز راهبند انجام شود.

 

موقعیت پیچ تنظیم استاپ مکانیکی در راهبند FAAC مدل B-680 موقعیت پیچ تنظیم استاپ مکانیکی در راهبند FAAC مدل B680 موقعیت پیچ تنظیم استاپ مکانیکی در راهبند Genius موقعیت پیچ تنظیم استاپ مکانیکی در راهبند Genius 7) راهبند تا نیمه باز می شود (میله راهبند کامل بالا نمی رود) درصورتی که پس از مدتی استفاده از راهبند، میله راهبند کامل بالا نرفته و در حالت نیمه باز قرار میگیرد. ایراد از برهم خوردن توازن قدرت موتور و نیروی فنر تعادل می باشد. در این شرایط ممکن است به علت مواردی نظیر نشتی روغن، قدرت موتور کم شده باشد بنابراین راهبند نیروی لازم برای بالا بردن فنر را نداشته باشد و یا فنر از حالت تنظیم خارج شده و یا شکسته شده باشد و در نتیجه وزن میله را متعادل نسازد.

 

 انجام عیب یابی در این موارد و رفع ایراد حتما باید توسط تکنسین تعمیرات راهبند انجام شود و یک متخصص باید برای تعمیر راهبند اقدام کند.شما می توانید برای تعمیر راهبند اتوماتیک خود با شماره  09121095338 تماس بگیرید تا کارشناسان ما به محل شما اعزام شوند.

 

انصراف از نظر
نظرات
1400/01/14 11:32
باسلام عرض ادب احترام وبا آرزوی توفیقات الهی اینجانب ساکن تبریزهستم و متولد 1340میباشم واز طریق کمیته امداد بازنشسته ام و برادر شهید ام و دارای مدرک دیپلم برق صنعتی هستم. باتوجه براینکه بنده امکان خدمت رسیدن  در تهران را ندارم فلذا ازمحضرتان تقاضا دارم مرا درتبریزبه یکی ازتعمیرگاههای آن شرکت  جهت آموزش تعمیرات معرفی فرمایید. در احسان تمامی رفتگانتان / بانهایت احترامات دراحسان تمامی رفتگانتان شماره همراه09148740833
1403/01/20 21:05
health care maryland  <a href=""> https://forums.dieviete.lv/profils/127605/forum/ </a>  nike prescription sunglasses
فیلترها
Sort
display