09122570758

 

09122570758

 
جستجو

چه امکاناتی خانه هوشمند را از خانه معمولی متمایز می کند ؟

چه امکاناتی خانه هوشمند را از خانه معمولی متمایز می کند ؟

در این مقاله به امکانات خانه هوشمند و بررسی آن می پردازیم.

1.سیستم روشنایی :

با استفاده از سیستم BMS می ­توان روشنایی بخش ­های مختلف ساختمان را هوشمند نمود. یکی از مزایای خانه های هوشمند کنترل سیستم روشناییمی باشد که شامل روشن و خاموش نمودن خودکار آنها، تنظیم سطح نور، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت آنها و امکان روشن و خاموش نمودن آنها از راه دور و بیرون از ساختمان  می شود و حتی اگر لامپ های  رنگی وجود داشته  باشد می توان با استفاده از ریموت رنگ های آنها را تغییر داد.

2.سیستم حفاظتی و امنیتی :

می توان سیستم ­های اعلام و اطفاء حریق، ورود و خروج پرسنل، دوربین مدار بسته و نشتی آب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتگی را نیز به سیستم BMS متصل نموده و بوسیله آن کنترل نمود .همچنین می توان زمانی که افراد بیرون از خانه هستند سیستم شبیه سازی را فعال کرد و در ساعات مختلف قسمت های مختلفی از خانه روشن و یا خاموش شوند در این صورت خانه از وجود دزد در امان می ماند.

3.در پنجره ، سایبان و پرده :

به وسیله سیستم BMS می­توان این تجهیزات را کنترل و وضعیت آنها را مشاهده نموده و فرمان های لازم را در این خصوص صادر نمود و حتی می­توان با استفاده از حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر به امکان طبقه ­بندی و زمان­بندی دسترسی نیز اعمال نمود که یکی از خاص ترین مزایای خانه هوشمندمی باشد . مثلا می توان پرده ها را کنار زد و یا سایه بان را با زدن یک دکمه باز یا بسته کرد.

4.سیستم گرمایشی و سرمایشی :

سیستم­های سرمایشی و گرمایشی می­توانند شامل تجهیزات مرکزی و تجهیزات محلی هستند، تجهیزات مرکزی که در موتورخانه واقع­اند مانند چیلر، دیگ آبگرم، پمپ ­های سیستم، برج خنک­کن و غیره می­باشد و تجهیزات محلی نیز شامل فن کوئل ها، کولرها و هواسازها هستند. از طریق سیستم BMS می­توان تجهیزات مرکزی را در زمان های مشخص و از راه دور روشن و خاموش نمود و همچنین با تغییرات شرایط محیطی تغییرات لازم مورد نیاز را اعمال نمود و همچنین این سیستم می­تواند دمای اتاق ها را بصورت هوشمند کنترل نموده و در صورت عدم حضور افراد نسبت به خاموش نمودن تجهیزات بپردازد.

5.سیستم های صوتی و تصویری ، تجهیزات اداری :

از مزایای خانه هوشمند امکان استفاده از یک آرشیو مرکزی صوتی است که می توان بوسیله ی آن یک موزیک دلخواه را انتخاب و یا جهت اجرای مراسم­های مختلف حالت­های از قبل تعریف شده را انتخاب و اجرا نمود و همچنین می توان تجهیزات اداری را نیز از طریق این سیستم کنترل کرد .

6.کنترل ورود و خروج سیستم :

در مورد ساختمان های اداری این سیستم می ­تواند ورود و خروج کلیه مهمانان را ثبت و حتی تصویر آنها را ضبط کند و در ساختمان های مسکونی نیز امکان دریافت تصویر مراجعه کننده بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود داشته و حتی در صورت وجود اینترنت امکان برقراری ارتباط با مهمان از راه دور ممکن می باشد.

 

هوشمندسازی خانه

7.کنترل تاسیسات ، استخر، سونا و جکوزی :

این سیستم می­تواند بطور هوشمند این تجهیزات را روشن و خاموش نموده و دستگاه های تصفیه، دما را کنترل کند و در صورت لزوم دیگر کنترل های برنامه ریزی شده را نیز صورت دهد.

8.سیستم های ارتباطی :

پشتیبانی خطوط تلفنی، پیامگیر و تلفن سانترال نیز از ویژگی­های این سیستم به شمار می­رود.

9.وسایل الکتریکی :

در ساختمان هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی ساختمان و کنترل آنها وجود دارد .

10.سیستم آبیاری هوشمند :

سیستم آبیاری هوشمند گیاهان که در حیاط و یا داخل ساختمان موجود است، بطور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده  کار آبیاری را انجام می دهند. در نتیجه با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان می­توان ساختمان ها را تا سطح مورد نظر هوشمند کرد هزینه این کار نیز بسته به سطح هوشمند سازی می ­تواند بسیار متفاوت باشد.

 

چند مورد از مزایای خانه هوشمند به قرار زیر می باشد:

1.جایگزین نمودن کلیدهای لمسی به جای کلیدهای قدیمی در خانه های سنتی

2.امکان پاسخگویی به تمام نیازهای ساکنین ساختمان

3.امکان خاموش و روشن کردن چراغ ها و تجهیزات و دستگاه های مختلف به وسیله یک کنترل از راه دور

4.استفاده از زیباترین تجهیزات مناسب با نما و دکوراسیون داخلی ساختمان

5.کنترل روشنایی و طراحی هوشمند نورپردازی، موسیقی، سرمایش و گرمایش برای هر اتاق متناسب با شرایط کاربری آن اتاق

6. صرفه جویی در مصرف انرژی

7.قابلیت کنترل همه موارد از طریق یک مانیتور لمسی

کلام آخر :

هوشمندسازی ساختمان این روزها برای ساختمان های جدید استفاده می شود اگر چه خیلی ها فکر می کنند که شاید هزینه های زیادی را برایشان داشته باشد. اما می توانید با صرف هزینه های کم به خانه هوشمند دست پیدا کنید.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display