09122570758

 

09122570758

 
جستجو

چرا به خانه هوشمند نیاز داریم؟

چرا به خانه هوشمند نیاز داریم؟

خانه هوشمند :

 

هوشمندسازی خانه ها امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی رو به افزایش می باشد و پیش بینی می شود در سال های آینده تعداد خانه های هوشمند در ایران بیشتر شود.

بیشتر افراد فکر می کنند که هوشمندسازی خانه ها کار بسیار پر هزینه ایست و به همین دلیل نیازی به اینکار نیست. ما در اینجا به شما علت های هوشمندسازی خانه را بیان می کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

 

یکی از مسائلی که در قیمت گذاری یک ساختمان تاثیر می گذارد امکانات موجود در آن ساختمان می باشد. اگر در ساختمان های نوساز هوشمندسازی انجام شود ، فروشنده می تواند به مقدار قابل توجهی قیمت آن را افزایش دهد و مشتری با توجه به امکاناتی که در خانه قرار دارد این را مسئله ای طبیعی میداند و هیچ چیز به اندازه هوشمند بودن خانه در چشم مشتری جلوه نمی کند.

 

حال در ادامه به دلایل هوشمندسازی خانه ها می پردازیم .

 

افزایش بازدهی :

 

یکی از مزیت های هوشمندسازی می تواند افزایش بازدهی باشد که می تواند در کاهش هزینه های انرژی نیز موثر واقع شود. هوشمندسازی می تواند هزینه هایی را شامل شود که این هزینه ها می تواند با صرفه جویی انرژی در مصرف آب و برق و گاز و ... دوباره به افراد باز گردد.

مثلا این سیستم در صورتی که کسی در اتاق نباشد به وسیله سنسورهایی که دارد این مسئله را تشخیص می دهد و چراغ های اضافی را خاموش می کند. یا مثلا زمانی که به مسافرت می روید شاید حواستان نباشد و چراغی را روشن بزارید و یا گازی باز باشد اما جای نگرانی نیست و شما می توانید به وسیله گوشی تلفن یا تبلت خانه خود را از راه دور مدیریت کنید و چراغ های روشن مانده را خاموش کنید.

 

راحتی و رفاه بیشتر :

 

هدف بعدی هوشمندسازی ساختمان افزایش راحتی و رفاه ساکنین می باشد. هوشمندسازی خانه ها باعث راحتی ، رفاه و آسایش شما می شود. خانه های هوشمند سبک زندگی شما را تغییر می دهد و شما می توانید کنترل بسیاری از موارد را در دست بگیرید و آن ها را از دور و نزدیک کنترل کنید.

مثلا می توانید رویه های مشخصی را برای انجام بعضی از فعالیت های روتین تعریف کنید مثلا سر یه تایمی به صورت اتوماتیک سیستم گرمایش روشن یا خاموش شود و یا بر اساس میزان نور محیط چراغ ها پر نور تر و یا کم نور تر شوند.

 

امنیت :

 

دلیل دیگر هوشمندسازی افزایش امنیت می باشد. دوربین های مدار بسته ، قفل های هوشمند ، سیستم های کنترل تردد و ... از جمله موارد مهمی هستند که امنیت خانه شما را بالا می برند.

 

مناسب بودن برای هر شخص در هر سن و سال :

 

از دیگر دلایل هوشمندسازی این است که هر شخص با داشتن یک موبایل یا تبلت و ... می تواند کنترل این سیستم را در دست بگیرد. در اصل برای استفاده از این سیستم نیاز به داشتن یک تکنولوژی پیشرفته نیست و شما می توانید به راحتی با داشتن یک موبایل کنترل روشنایی ، گرمایش و سرمایش و ... خانه را در دست بگیرید.

 

چرا خانه هوشمند 

نبود محدودیت در هوشمندسازی :

 

بسیاری از افراد فکر می کنند تنها این سیستم در ساختمان های در حال ساخت قابل اجراست و برای خانه های ساخته شده دیگر اجرا نمی شود اما این اشتباه است و آنها نیز می توانند خانه ی خود را هوشمندسازی کنند. تنها کافی است از افراد با تجربه و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا برایتان کار هوشمندسازی را انجام دهند.

 

ارتباط محیط زیست و هوشمندسازی :

 

همانطور که در بالا اشاره شد هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود که دلیل اصلی استفاده از هوشمندسازی می باشد. اما نکته مهم تر آن است که به کمک آن می توانیم محیط زیستی بهتر و سالم تری داشته باشیم زیرا با صرفه جویی در مصرف انرژی زمین را کمتر گرم می کنید. این موضوع با توجه به اینکه زمین هر ساله به دلیل استفاده از انرژی ها و گازهای گلخانه های در حال گرم شدن است بسیار تاثیر گذار می باشد.

 

تجملاتی و لوکس بودن خانه هوشمند :

 

برخی از افراد به دلیل تجملاتی و لوکس بودن از خانه های هوشمند استفاده می کنند به همین دلیل است که در ایران خانه های گران و لوکسی را می بینیم. یک سازنده می تواند از سیستم هوشمند استفاده کند و ساختمان خود را به قیمت بالاتری به فروش برساند.

در اصل شما با هوشمندسازی خانه خود باعث افزایش قیمت آن نیز می شوید و ضرری در این ارتباط نمی کنید. خیلی ها دوست دارند از این سیستم هوشمند در استخر و جکوزی خود استفاده کنند و بسیاری ترجیح می دهند که از این امکانات در خانه خود استفاده کنند و اسایش و راحتی را برای خود به ارمغان بیاورند و در مصرف انرژی میز صرفه جویی کنند.

 

از موارد دیگر و ویژگی های دیگر هوشمندسازی می توان به :

 

1.سیستم اطفاء حریق پیشرفته

2.دوربین های مداربسته پیشرفته

3.قفل ها و درهای هوشمند و ضد سرقت

4.گاو صندوق های بسیار پیشرفته و مدرن

5. چراغ ها و لوسترهای هوشمند

6.تنظیم رطوبت خانه و گیاهان

7.سیستم هوشمند گرمایش و سرمایش

8.پنجره های هوشمند و ضد سرقت

 

کلام آخر :

 

در بسیاری از خانه های هوشمند ما امکانات متفاوتی را می بینیم که  همه آنها مورد  نیاز یک خانه هوشمند نیست و هر کدام از آنها با توجه به بودجه فرد امکان پذیر می باشد. شما می توانید سلیقه و احتیاجات خانه خود را همراه با بودجه انتخابی خود بررسی کنید و بر اساس آن برنامه ریزی لازم برای هوشمندسازی را انجام دهید.

در آخر می توان گفت هوشمند سازی یک خرید لوکس است که بسیاری از بی نظمی ها و دلواپسی های شما را رفع می کند و انقدر این روزها سر و صدا کرده است که ممکن است در آینده ای نزدیک به امری اجباری برای خانه ها تبدیل شود.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display