09122570758

 

09122570758

 
جستجو

هوشمندسازی دفتر کار چگونه انجام می شود؟

هوشمندسازی دفتر کار چگونه انجام می شود؟

گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و ... امروزه ما توسط فناوری و تکنولوژی احاطه شده ایم که به وسیله آن می توان زندگی را نقطه به نقطه بهتر کرد.

بعد از هوشمند سازی خانه و آشنایی با تجهیزات هوشمند در این مقاله ما قصد داریم تا در ارتباط با دفتر کار هوشمند و هوشمندسازی اتاق کار صحبت کنیم. در اصل این که بدانید چطور می شود با ایجاد چند تغییر کوچک در محیط کار، بازدهی بیش تری از محیط کار برد.

حتی اینکه چطور می توانید در اتاق جلسات یا کنفرانس خود با آرامش از مهمانان خود پذیرایی کنید و یک جلسه عالی داشته باشید.

 

در این مقاله همراه ما باشید تا ما به شما بگوییم چرا دفتر کار هوشمند و یا هوشمند سازی اتاق کار؟

 

امروزه بیشتر از آنکه در منزلمان زندگی کنیم در محل کارمان هستین در نتیجه راحتی محل کار و شرایط انجام کار، اهمیت بسیاری دارد.

هدف اصلی از هوشمندسازی محل کار و محیط اداری این است که دغدغه کارمندان را کم کنیم و تعامل آنها را با محیط به بهترین شکل ممکن کنیم.

 

منظور از هوشمندسازی ادارات و سازمان ها چیست؟

 

هر زمان که فضای یک اداره و یا یک سازمان به وسایل هوشمند تجهیز شود که این ها همه به اینترنت متصل باشند می توان آن فضا را یک فضای هوشمند به حساب آرود. در اداران هوشمند، وسایلی که به اینترنت متصل هستند یک اکوسیستم هوشمند را ایجاد می کنند تا به وسیله آنها بشود شرایط کاری و همه کارها را مدیریت و نظارت کرد.

 

مزایای هوشمند سازی ادارات چیست؟

 

1.راحتی : کارمندان می توانند با استفاده از گوشی همراه خود شرایط دمایی محیطی که در آن مشغول به کار هستند را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنند تا احساس خوبی داشته باشند.

2.افزایش کارایی کارمندان : در هوشمندسازی محل کار بسیاری از کارها به صورت خودکار هوشمندسازی می شود که در نتیجه آن کارمندان به جای پرداختن به کارهای دیگر بر روی کار اصلی خود تمرکز می کنند و سریع تر به اهداف خود می رسند.

3. افزایش امنیت: استفاده از دوربین های مدار بسته و سنسورهای متصل به اینترنت محل کار را امن می کند و همچنین باعث ایجاد شفافیت در کارها و کاهش فساد اداری می شود.

4.صرفه جویی در مصرف انرژی: تنظیم خودکار نور و دما در محل کار به خودی خود باعث کاهش و جلوگیری از هدر رفت انرژی می شود.

 

هوشمندسازی ادارات و سازمان ها چگونه انجام می شود؟

 

نصب دستگاه حضور و غیاب:

 

همیشه سر وقت سرکار بودن دغدغه بیشتر مدیران شرکت و همچنین کارمندان بوده است. با نصب سیستم حضور و غیاب هوشمند می توان میزان تاخیر یا زود رسیدن و به موقع رسیدن کارمندان را ثبت نمود و با اتصال به گوشی هوشمند آنها هر روز صبح اخطار دهید که به سر کار دیر نرسند.

این دستگاه ها با استفاده از اینترنت کار می کنند و با اثر انگشت کارمندان، اطلاعات مربوط به ورود و خروج آن ها را ثبت می کنند.

 

نصب لامپ های هوشمند :

 

در بعضی شرکت ها سیستم به این صورت هست که یک طرف نیاز به نور دارد و طرف دیگر از چراغ بی نیاز است. شما می توانید با هوشمندسازی سیستم روشنایی بدون آنکه از سر جایتان بلند شوید روشنایی لامپ ها را کنترل کنید می توانید به لامپ ها برنامه بدهید و یا حتی با استفاده از کنترل از راه دور در زمانی که در شرکت نیستید سیستم ها را خاموش یا روشن کنید.

 

افزایش ایمنی :

 

دوربین های مدار بسته، قفل های هوشمند، سنسورهای درب و پنجره بهترین ابزارها برای امنیت بیشتر محل کار شما هستند. شما تنها به این نیاز دارید که با نصب یک برنامه در گوشی خود درب ها را از داخل یا بیرون قفل کنید.

 

صرفه جویی در مصرف انرژی :

 

شما هر شرکتی که دارید و هر کاری که در آن انجام می دهید مهم نیست مهم این است که با هوشمندسازی می توانید از اتلاف انرژی جلوگیری کنید و صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی داشته باشید. سنسورهایی که نصب می کنید نقش زیادی در کاهش انرژی دارند و اگر شما فراموش کرده باشید نور و دمای محیط شما را بر حسب نیاز تنظیم می کنند.

پرده های هوشمند نیز به صورت خودکار در تابستان جلوی تابش نور خورشید را میگیرد و در زمستان با کنار رفتن باعث می شود خورشید محیط را گرم کند. البته تمامی اینها دست شماست و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خودتان تمامی موارد را اعمال کنید.

 

نصب پریزهای هوشمند :

 

با هوشمندسازی پریزها شما می توانید از همیشه روشن بودن بعضی از دستگاه های پر مصرف جلوگیری کنید و اگر زمانی از خاموش بودن دستگاه مطمئن نیستید از راه دور پریز برق را خاموش کنید.

 

تجهیز کردن اتاق کنفرانس :

 

با هوشمند کردن اتاق کنفرانس شما می توانید به راحتی آن را مدیریت کنید. سیستم برنامه ریزی هوشمند برای اتاق جلسات باعث می شود تا برنامه ها به هم نریزد و فراموش نشود.

حتی می توانید پروژکتورها و بورد را نیز هوشمند کنید تا همه چیز در دست شما باشد و هیچ نگرانی نداشته باشید تا بتوانید یک جلسه و یا یک کنفرانس عالی داشته باشید.

 

آیا هوشمندسازی ادارات کاری تجملی و غیر ضروری است؟

 

با توجه به اینکه هوشمندسازی ادارات و سازمان ها مزایای بسیاری دارد اما همچنان هستند افرادی که هوشمندکردن این مکان ها را بیهوده می دانند. در صورتی که این هوشمندسازی فراتر از نور و دما و ... است و می توان از آن بسیار کارآمدتر و ایمن تر استفاده کرد.

 

اینکه محل کار شما هوشمند باشد یا نه کاملا سلیقه ایست اما این را نیز بدانید که با کوچکترین بهره وری که بشود از آن برد شما یک گام از رقیب جلوتر هستید.

 

 تمامی این امکاناتی که در بالا ذکر شد تنها موارد کوچکی از دنیای بی انتهای هوشمند سازی است . هوشمندسازی کاربردهای گوناگون و مفیدی دارد که می تواند در کار و زندگی شما تحولاتی ایجاد کند و شما را از فکر کردن و انجام دادن کارهای بیهوده و یا غیر ضروری خلاص کند تا شما وقت مفید بیشتری داشته باشید و بتوانید از دیگران جلو بزنید و کار و سرمایه وزندگی خود را به بهترین نحو بیش ببرید.

 

حتی الان هم برای هوشمندسازی و تطبیق خود با دنیای تکنولوژی دیر نشده است پس زودتر اقدام کنید و خانه و محل کار خود را هوشمند کنید.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display