09122570758

 

09122570758

 
جستجو

نصب شیشه سکوریت

نصب شیشه سکوریت

در این مقاله قبل از توضیح در ارتباط با نصب شیشه سکوریت به شناخت آن میپردازیم.

به موازات افزایش مصرف شیشه در ساختمان طی سالهای اخیر مقوله استحکام ، ایمنی و هدایت حرارتی شیشه اهمیت بیشتری یافته است.

 

شیشه سکوریت چیست ؟

 

شیشه های نشکن یا شیشه های سکوریت با اعمال فرآیند حرارتی بر شیشه های معمولی تولید میشوند. شیشه سکوریت مقاومت بالایی در برابر ضربه ، فشار و حرارت دارند.

در اصل شیشه سکوریت ، فرآیند تولید شیشه معمولی و به اصطلاح خام می باشد. شیشه سکوریت در جائیکه استحکام ، مقاومت در مقابل حرارت و ایمنی مورد نظر باشد قابل استفاده است.

معمولا از شیشه سکوریت در صنعت خودروسازی برای مقابله از خورد شدن شیشه به قطعات بزرگ استفاده می شود. زمانی که پارامترهایی مانند مقاومت مکانیکی و ایمنی اهمیت قابل ملاحظه ای پیدا می کند شیشه مقاوم سازی شده یا شیشه سکوریت مورد استفاده قرار میگیرد.

به دلیل آنکه این شیشه پس از شکستن به قطعات ریز در می آید بیشترین استفاده آن در صنعت اتومبیل سازی برای شیشه های جانبی و عقب خودرو می باشد.

در لوازم خانگی با استفاده از ماشین آلات حرارتی همچون سی ان سی ها و برش های تمام اتومات ، دستگاه های واترجت ،دستگاه های تراش ، دستگاه های چاپ تمام اتوماتیک و ...

شیشه سکوریت دارای مقاومت بسیار بالای مکانیکی می باشد که در برابر فشار و ضربه و تحمل وزن مقاومت بالایی دارد. با این حال نمیتوان خاصیت شکنندگی شیشه را در نظر نگرفت . با اینکه شیشه سکوریت مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد اما در هنگام برخورد جسمی با سرعت بالا و ضربه شدید امکان ایجاد آسیب به شیشه وجود دارد.

تنها علت شکست شیشه سکوریت می تواند برخورد شی تیز با قدت به وسط شیشه باشد که پس از ایجاد ترک شیشه به تکه های بسیار ریز تبدیل می شود و به صورت شیشه پودر شده فرو می ریزد.

شیشه سکوریت در برابر ضربه و بارهای مکانیکی و استرسهای حرارتی در مقایسه با شیشه معمولی با همان ضخامت و مشخصات 4 تا 5 برابر قوی تر می باشد.

 

موارد کاربرد شیشه سکوریت :

 

نمای ساختمان

انواع پنجره و نرده های شیشه ای

درب های ورودی ثابت و متحرک

درب پاسیو و پارتیشن

ویترین و پیشخوان فروشگاه ها

 

فرآیند سکوریت کردن شیشه :

 

سکوریت کردن یک فرآیند عملیات حرارتی است که بر روی شیشه های ساختمانی انجام می شود. این فرآیند را می توان بر روی شیشه های رنگی ، رفلکتیو ، چاپ شده و یا لعاب خورده نیز انجام داد.

شیشه گرم شده بوسیله دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعا سرد می گردد. در این فرآیند شیشه را تا مرحله نرم شدن در بالای 700 درجه سانتی گراد حرارت داده و سپس سریعا به دو سمت شیشه هوای خنک وزیده می شود. همچنین در مرحله سرد سازی شیشه لایه های بیرونی آن سریع تر از لایه های داخلی خنک می گردند که همین امر موجب استحکام شیشه می شود.

کوره های حرارتی به دو صورت کانوکشن و المنتال می باشند. کوره های المنتال کوره هایی هستند که گرما را با المنت به شیشه القا می کنند .

کوره های کانوکشن به نصبت گرانتر از المنتال بوده ولی به دلیل القای گرما به وسیله گرمای هوای درون کوره، سکوریت یکدست تر و مرغوب تری بدست می آید.

شیشه سکوریت قابلیت برش و یا فرم دهی را ندارد. تمامی فرآیندها مانند سوراخ کردن و ... باید قبل از سکوریت کردن شیشه انجام شود.

 

نحوه نصب شیشه سکوریت :

 

اگر در هنگام نصب لبه شیشه سکوریت دچار شکست شود و یا در محل اتصال یراق آلات اعمال فشار باعث آسیب رسیدن به آن شده باشد و یا در هنگام نصب شیشه سکوریت در تماس با سطح سخت قرار گرفته باشد باعث می شود تا محصول شما دچار شکست شود و شیشه سکوریت شما بشکند.

برای آنکه در نصب شیشه سکوریت خود دچار مشکل نشوید بهتر است آن را به افرادی کاربلد بسپارید که تبحر کافی در نصب را داشته باشند و تمام موارد ایمنی را در هنگام نصب رعایت کنند. عدم اگاهی و مهارت لازم یک تیم نصب می تواند باعث بروزز آسیب هایی بر روی محصول سکوریت شود که به مرور می تواند باعث انفجارهای ناگهانی آن شود.

 

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی :

 

  1.     استحکام و امنیت : مهم ترین تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی در استحکام و امنیت بالاتر شیشه سکوریت می باشد. شیشه سکوریت با ضخامت یکسان حدود 4 برابر بیشتر از شیشه معمولی در برابر فشار و ضربه مقاومت در برابر شکستن را دارد. مقاومت شیشه سکوریت در برابر گرما و حرارت نیز بیشتر از شیشه معمولی است و می تواند تا سه برابر بیشتر از شیشه معمولی گرما و شوک حرارتی را تحمل کند.
  2.     قابلیت برش مجدد : شیشه معمولی را می توان در ابعاد و اندازه های دلخواه هر بار که امکان داشته باشد برش زد در حالی که این کار را نمی توان با شیشه سکوریت انجام داد.
  3.     قیمت : با توجه به اینکه شیشه سکوریت نیاز به انجام عملیات ویژه سکوریت کردن می باشد از نظر قیمت مبلغی بیشتر از شیشه معمولی دارد. قیمت شیشه سکوریت بسته به ضخامت ، نوع و ابعاد حدود 1.5 الی 4 برابر شیشه معمولی با همان ابعاد و ضخامت می باشد.
  4.     وزن : شیشه سکوریت و شیشه معمولی بر خلاف نظر عموم هیچ نوع تفاوت وزنی باهم ندارند و دلیل مستحکم تر بودن شیشه سکوریت ، عملیات ویژه ای است که روی آن انجام می پذیرد.
  5.     رنگ و شفافیت : شیشه سکوریت محصولی از شیشه معمولی است که شفافیت و رنگ شیشه خام اولیه را داراست .
  6.     ضخامت : شیشه پس از اعمال عملیات سکوریت شدن در همان ضخامت اولیه باقی می ماند.

 

امروزه شیشه های معمولی به دلیل نداشتن کیفیت بالا و طول عمر زیاد مورد استقبال مردم نیستند.همچنین مهم ترین مسئله در فروش و نصب شیشه سکوریت این است که باید قبل از تولید برش زده شوند تا هیچ خط و خش و ترکی روی آن ها هنگام برش زدن ایجاد نگردد.

 

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display