09122570758

 

09122570758

 
جستجو

مزایای هوشمندسازی ساختمان چیست؟

مزایای هوشمندسازی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت ساختمان سیستمی است که به فعالیت ها و امور ساختمان نظارت می کند و با توجه به شرایط محیطی تغییرات لازم را ایجاد می کند.این سیستم می تواند با توجه به کاربری ساختمان طراحی و اجرا شود و بر کلیه فعالیت ها مانند باز و بسته شدن درب، ورود و خروج افراد، سیستم روشنایی، سیستم تهویه مطبوع ، پرده های اتاق و ... نظارت دارد. این ساختمان ها که به سیستم مدیریت هوشمند مجهز هستند به اسم ساختمان هوشمند نامیده می شوند.

این هوشمندسازی این امکانات را فراهم می کند تا در امنیت و آسایش زندگی کنید و بتوانید انرژی را صرفه جویی کنید. این سیستم ها با استفاده از چهار عنصر سیستم، ساختار، سرویس و مدیریت با برقراری ارتباط میان آنها محیطی امن را ایجاد می کند.

هوشمندسازی باعث می شود تا شما بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی مانند خاموش کردن لامپ ها، روشن کردن مایکروفر، تنظیم تهویه و ... .

از مزایای هوشمندسازی ساختمان کدام است؟

1.لوکس یودن ظاهر و تجهیزاتبهبود کارکرد سیستم های ساختمان

2.مصرف بهینه انرژی

3.افزایش آرایش و رفاه و ایمنی

4.استفاده از دوربین های مدار بسته و سیستم های دزدگیر جهت پایش دقیق فضاهای مهم ساختمان

5.قطع خودکار گاز، آب و برق در زمان زلزله برای کاهش خسارات ثانوی

6.سیستم احضار آسانسور

7.سیستم آیفون هوشمند

8.سیستم پرده های برقی

9.سیستم روشنایی هوشمند

10.سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

11.کنترل تجهیزات خارج از منزل

12.کنترل سیستم ها به وسیله تلفن و تاچ پنل

13. سیستم امنیتی هوشمند

 

هوشمندسازی چیست

حال به شرح آنها برای آشنایی بیشتر شماها می پردازیم.

تجهیزات لوکس و جداب :

شرکت های هوشمندسازی سعی کرده اند علاوه بر امکانات و تجهیزات خاص ظاهر محصولات را نیز در نظر بگیرند و از تجهیزاتی خاص و شیک استفاده کنند.

مثلا به جای استفاده از کلیدهای مکانیکی از کلیدهای لمسی استفاده کرده اند همینطور با استفاده از آنها از تجمع کلیدها جلوگیری کرده اند. همچنین این کلیدهای لمسی در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی موجود می باشند تا بتوان آنها را با دکوراسیون خانه ست کرد.

سیستم روشنایی هوشمند :

کلیه چراغ های ساختمان به تجهیزات کنترل هوشمند مجهز می شوند و می توان از طریق کلیدهای لمسی چراغ ها را روشن و خاموش کرد.ریموت کنترل ها نیز می توانند دستور خاموش و روشن شدن چراغ ها را نیز بدهند.

این سیستم ها به سنسورهایی وصل می شوند و زمانی که مثلا از راهرو رد می شوید چراغ ها روشن می شود و اگر بعد از چند ثانیه حرکتی را دریافت نکنند خودشان خاموش می شوند.

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند :

مهم نیست از چه مدل سیستم گرمایش یا سرمایش هوشمند استفاده می کنید همین که از بخاری های گازی قدیمی استفاده نمی کنید و به جای آن از پیکیج، کولر گازی، کولر آبی و ... استفاده می کنید تحت کنترل سیستم هوشمند ساختمان هستید.

سیستم پرده های برقی هوشمند :

امروزه با به کار گیری موتورهای پرده برقی و ریل های مخصوص می توان هر پرده ای را هوشمندسازی کرد و به سهولت پرده ها را باز و بسته کرد.

افزایش آسایش و رفاه :

امروزه به دلیل افزایش مشغله های روزمره ای که افراد دارند نیاز به سیستمی دارند که بتواند کارهای روتین روزانه شان را انجام دهد و نیازهایشان را برطرف کند. سیستم هوشمندسازی ساختمان همان سیستمی است که بدون خطا کارها را انجام می دهد و به کارهای روزانه شما سرعت می بخشد.

بهبود کارکرد سیستم ساختمان :

تمامی سیستم های الکترومکانیکی ساختمان هوشمند توسط یک کنترل کننده مرکزی به صورت یکپارچه کنترل می شود. این کارها به صورت کاملا منظم انجام می شوند و در صورت بروز یک خطا امکان شناسایی و رفع سریع آن وجود دارد.

مصرف بهینه انرژی :

با استفاده از هوشمندسازی می توان ۵۰٪ مصرف انرژی را کاهش داد زیرا این سیستم قادر است در ساعات اوج میزان مصرف انرژی را کنترل کند و در مواقعی که هیچ کس در ساختمان نیست مصرف انرژی را به صفر می رساند.

کنترل تجهیزات خارج از منزل :

زمانی که سیستم هوشمند را به اینترنت وای فای وصل می کنید زمانی که خارج از خانه هستید و با تلفن همراه به اینترنت متصل می شوید می توانید وارد نرم افزار خانه هوشمند خود شوید و تمام تجهیزات را کنترل کنید.

می توانید به وسیله آن در هنگام بازگشت به منزل سیستم گرمایش را روشن کنید. پرده ها را باز و یا بسته کنید و یا حتی زمانی که از خانه خارج می شوید روشنایی منزل و خاموش بودن گاز و ... را چک کنید.

کنترل تردد و سیستم آیفون تصویری :

در ساختمان های مسکونی با هوشمند سازی آیفون ها امکان دریافت تصویر مراجعه کننده بر روی نمایشگر وجود دارد و حتی در صورت عدم حضور تصویر به همراه تاریخ مراجعه ثبت می شود و اگر اینترنت در دسترس داشته باشید می توانید با مهمانتان صحبت کنید.

افزایش ایمنی :

در شرایط اضطراری می توانید با اطلاع به موقع از حوادث جلوگیری کنی و از اثرات آن جلوگیری کنید. کنترل درب ورودی و اتصال آن به دوربین مدار بسته و دستگاه های ثبت ورود می توانید ایمنی سیستم ساختمان را به حد زیادی افزایش دهید و حتی با نصب سیستم اعلام حریق در زمان آتش سوزی نیز به موقع اقدام کنید و امنیت خود، خانواده و منزلتان را تامین کنید.

خانه هوشمند چه اقداماتی را برای کنترل بیشتر خانه انجام می دهد؟

1.بالابردن کیفیت زندگی و راندمان کاری با فراهم کردن نور، دما و رطوبت دلخواه ساکنین

2.فعال و غیر فعال سازی تجهیزات مانند برنامه ریزی

3.کنترل تجهیزات با استفاده از سناریوهای دلخواه

4.کنترل تمامی تجهیزات با استفاده از گوشی، تبلت، ریموت کنترل و اینترنت

کلام آخر:

با اضافه شدن تکنولوژی به زندگی امروزه شما می توانید علاوه بر کاهش هزینه های هوشمند سازی و استفاده از مزایای آن بهره وری بیشتری را از تمامی اجزای ساختمان داشته باشید و مصرف انرژی بهینه ای نیز داشته باشید.

شما می توانید برای هوشمندسازی ساختمان خود و بهره مندی از امکانات آن با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان به درخواست شما رسیدگی شود.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display