09122570758

 

09122570758

 
جستجو

دوربین مداربسته چه مزایایی دارد؟

دوربین مداربسته چه مزایایی دارد؟

امروزه دوربین مدار بسته از ضروریات هر خانه و محیط کاری می باشد, وجود دوربین مداربسته در هر محیطی آن مکان را امن خواهد کرد و باعث می شود اگر فردی به فکر دزدی است؛ منصرف شده و یا حتی اگر دزدی ای صورت بگیرد؛ به راحتی با چک کردن فیلم و عکس دوربین مداربسته تان , دزد را شناسایی کرده و به پلیس مراجعه کنید تا وی را بیابند.

دوربین مداربسته در انواع مختلفی وجود دارد, اعم از دوربین های صنعتی و یا مخفی و یا ... در این مقاله از سایت تخصصی تسنیم بی ام سی به بررسی مزایای یک دوربین مدار بسته می پردازیم. با خواندن این مقاله جامع و کامل می توانید از مزایای این اختراع شگفت انگیز آشنا شوید و هرچه سریعتر برای تهیه دوربین مداربسته اقدام کنید. با ما همراه باشید.

برای بررسی مزایای یک دوربین مداربسته ابتدا باید کاربری هریک از دوربین ها را بشناسیم.  دوربین مداربسته معمولا دو کاربری اصلی دارد:

  •  کاربری نظارتی: از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.
  •  کاربری امنیتی: از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.

دوربین مدار بسته چه مزایایی دارد؟

1- جلوگیری از ارتکاب جرم :

بی شک می‌توان گفت داشتن دوربین مدار بسته در محل کارتان می‌تواند بعنوان یک عامل بازدارنده در برابر مجرمین و هر نوع فعالیت غیرقانونی عمل کند. وجود دوربین مدار بسته فضای امنی ایجاد کرده و به مشابه حضور قانون است، چون با علم به تحت نظر بودن دائمی شرایط، از هر برنامه‌ غیرقانونی یا جرمی جلوگیری خواهد شد.

2- مدیریت و نظارت از راه دور :

دوربین های مدار بسته با دارا بودن قابلیت ارسال تصاویر با استفاده از اینترنت این امکان را برای مدیران فراهم می آورند تا به اطمینان خاطر و فقط با در دسترس بودن اینترنت از هر مکان و زمانی حتی توسط تلفن همراه ، محل کار خود را تحت کنترل داشته و مدیریت کنند . این امر می تواند در جلوگیری از بحرانهای احتمالی به دلیل عدم حظور فیزیکی نقش بسزایی را ایفا کند .

3- ساده کردن نظارت :

کار با دوربین مداربسته بسیار آسان است و می‎تواند در هر کجا به شرط آن‌که منبع تغذیه برق وجود داشته باشد نصب شود.

مزایای دوربین مدار بسته

4- انواع متنوع دوربین مداربسته :

دوربین مداربسته در طرح و اندازه‌های مختلف از مدل‌های کوچک برای مخفی سازی در گلدان، قاب عکس گرفته تا مدل‌های بزرگ‌تر عرضه می‌شود. باتوجه به نیازتان می‌توانید از نوع دوربین مداربسته مخفی یا عادی استفاده کنید. با دوربین مداربسته افراد مشکوک تحت نظر شما خواهند بود. توصیه می‌شود از خرید ماکت دوربین مداربسته خودداری کنید چرا که سارقان به راحتی می‌توانند این‌ نوع ماکت‌ها را تشخیص دهند. دوربین مداربسته واقعی می‌تواند در تحت نظر قرار دادن افراد مشکوک در منزل یا محیط کارتان کارآمد باشد.

5-قضاوت درست

فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته در حل و فصل شکایات حقوقی بسیار کارآمد هستند و می‌توانند در روشن شدن حقیقت نقش مهمی داشته باشد. در زمان بروز اختلاف در خانواده، میان کارمندان شرکت و یا میان مشتری و فرد مسئول به راحتی از طریق دوربین مداربسته می‌توانید بهترین قضاوت را داشته باشید. اگر مشتری ادعای کذب یا خلاف واقعی را داشت دیگر جای نگرانی نیست، دوربین مداربسته همه چیز را روشن خواهد کرد.

6- محافظت از اسناد، اموال و اطلاعات :

استفاده از دوربین های مدار بسته در فضای داخلی سازمان به همراه تدابیر امنیتی و آماری دیگر مثل سیستم های ضبط صدا و تلفن می تواند باعث جلوگیری از سرقت اطلاعات ، اسناد و اموال سازمان گردد .

برای این منظور بهتر است در فضاهایی که اطلاعات مهمی در آنجا وجود دارد علاوه بر دوربین های عادی از دوربین های مدار بسته مخفی نیز استفاده کرد تا بتوان کنترل بهتری بر اسناد و اطلاعات شرکت داشت .

7- مقرون به صرفه

به دلیل پیشرفت تکنولوژی این روزها سیستم‌های امنیتی دوربین‌های مداربسته خانگی ارزان‌تر شده‌اند. دیگر لازم نیست که برای تامین امنیت و نظارت بر نواحی مختلف کسب‌کار یا محل سکونت خود نگهبان استخدام کنید.

شما به سادگی می‌توانید با استخدام فقط یک کارمند برای نظارت بر سیستم دوربین مداربسته خودتان، تمام نواحی را مورد بررسی قرار دهید. مطمئنا با این کار هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی خود را کاهش خواهید داد. همینطور سیستم شما فقط یک بار نیاز به نصب و راه‌اندازی دارد و شما فقط یکبار هزینه‌ی آن را پرداخت خواهید کرد.

8- شواهد عینی

در صورت وقوع هر حادثه ناگواری در محل، داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته واقعا شما را چند قدم جلو می‌اندازد چون بهترین راه برای جمع آوری شواهد و پیگیری دقیق وقایعیست که اتفاق افتاده است. با داشتن شواهد بدست آمده از دوربین مدار بسته موجود در محل می‌توان به راحتی مسئله را حل کرد، چون فیلم ضبط شده از زمان، مکان و مهم‌تر از همه فرد مظنون خبر می‌دهد.

9-افزایش بازدهی پرسنل :

شاید ماهیت دوربین های مدار بسته جهت مصارف امنیتی و کنترلی باشد اما امروزه بسیاری از کارفرمایان که به دلایل مختلفی مثل دوری از محل ، بزرگی فضای کار و مشغله های دیگر نمی توانند در محل کار خود حظور داشته باشند ترجیح می دهند با نصب دوربین های مدار بسته سازمان خود را تحت نظر داشته باشند .

این امر می تواند باعث اطمینان پرسنل یک مجموعه از تحت نظر بودن توسط مدیر خود شود و در نهایت منجر به دقت بیشتر در فعالیتهای فردیشان گردد .البته این نکته را هم باید توجه داشت که گاهی کنترل پرسنل توسط دوربین موجب بی اعتمادی و ایجاد استرس همیشگی روی آنها خواهد بود به همین جهت بهتر است بازخورد های این انتخاب مدیریت شود .

10- کنترل از راه دور :

وقتی قصد مسافرت دارید و یا برای مدت طولانی منزل و محل کار خود را ترک می کنید, به کمک دوربین مداربسته می توانید محیط مورد نظر را تحت کنترل داشته باشید و هر زمان که می خواهید آنجا را ببینید.  دوربین های مدار بسته با دارا بودن قابلیت ارسال تصاویر با ستفاده از اینترنت این امکان را برای مدیران فراهم می آورند تا به اطمینان خاطر و فقط با در دسترس بودن اینترنت از هر مکان و زمانی حتی توسط تلفن همراه ، محل کار خود را تحت کنترل داشته و مدیریت کنند . این امر می تواند در جلوگیری از بحرانهای احتمالی به دلیل عدم حظور فیزیکی نقش بسزایی را ایفا کند .

11- شناخت بیشتر از مشتریان :

برخی از مشاغل مدیریت و شناخت خود بر روی مشتریان را بر مبنای عادت های رفتاری آنها و کنترل حرکات آنها در محل کسب و کارشان تنظیم می کنند . فروشگاهها ، بانکها و مراکز دیگری از این قبیل برای مدیریت فضا های خود و ایجاد آرامش و سهولت بیشتر خدمات به مشتریانشان با بررسی دوربین ها و واکنش مشتریان در محل های مختلف برنامه ریزی اجرایی خود را برای تعامل بیشتر با مشتریان خود تغییر می دهند .

12- کاهش هزینه‌ها‌ی بیمه :

هزینه‌ی بیمه‌ی شما با کاهش خطر، کم می شود. می‌توانید با نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته و کاهش جرائم، هزینه‌های بیمه خانه یا دارایی‌های دیگر خود را کاهش دهید.

13- آسودگی خیال :

در هر فضایی که از دوربین های مدار بسته استفاده می شود هدف صرفا کنترل و یا امنیت نیست بلکه در پس همه این موارد استفاده از دوربینها باعث آرامش خاطر و آسودگی خیال مدیران مشاغل و یا صاحبان مراکز و منازلی می شود که از این فناوری استفاده می نمایند .

14- بررسی هشدار های معتبر :

در فضاهای بزرگ و صنعتی که سیستم های هشدار دهنده مختلفی مثل دزدگیر ، اعلام حریق و ... استفاده می شود بررسی تمامی هشدار ها و اطلاع از صحت آنها برای صاحبان تجارت بسیار زمان بر بوده ، از این رو استفاده از یک سیستم کنترلی مناسب توسط دوربین های مدار بسته می تواند درست یا غلط بودن هشدار ها را به اطلاع مدیر برساند .

15- مدیریت آسان ویدئوهای ضبط شده:

یکی از مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه قابلیت استفاده و دسترسی آسان به بازپخش ویدئوها یا playback می باشد، که این قابلیت به دلیل ضبط شدن ویدئوها به صورت دیجیتال است. در تاویر ضبط شده با دوربین های مدار بسته تحت شبکه، ویژگی زوم کردن در تصاویر بدون افت کیفیت وجود دارد.

قابلیت زوم کردن بدون افت کیفیت، مشکل بزرگ دوربین های آنالوگ را در این زمینه حل کرده است. در دوربین های آنالوگ به دلیل فشرده سازی اطلاعات در سطح بالا، تصاویر را غیر قابل خواندن خواهد کرد.

کنترل خانه و محل کار با دوربین های مداربسته

16- نمادی از پرستیژ کاری :

نصب دوربین های مدار بسته در منزل یا محیط کار شما به نوعی مصداق بارز اهمیت داشتن و ارزش داشتن آن محیط برای شما می باشد و این امر از منظر بازدیدکنندگان و یا مشتریان شما پوشیده نیست. امروزه استفاده از دوربینها تبدیل به یک عادت حسنه در بین جوامع مختلف شده و بهتر است هر مدیری برای به روز بودن کسب و کار خود در کنار تلاش های دیگر از این تکنولوژی نیز بی بهره نماند .

17- مدیریت خانه :

چنان‌چه صاحب یک نوزاد باشید و مجبور به ترک منزل و واگذاری او به پرستار بچه شوید، دوربین مداربسته خانگی می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع نگرانی شما در خصوص نحوه مراقبت و پرستاری از فرزندتان باشد. با نصب دوربین مداربسته همواره می‌توانید فرزند خود و نحوه پرستاری از آن را تحت نظر داشته باشید.

18- ضرورت نصب دوربین مداربسته در منزل :

اهمیت حفظ منزل از اتفاقات احتمالی، سرقت، شرارت و یا هر اتفاق خطرآفرین دیگری بر هیچ کسی پوشیده نیست. علاوه بر کنترل و مشاهده این رخدادها در صورت وقوع، یکی دیگر از مزیت‌های نصب دوربین‌های مداربسته در منزل ترساندن سارقین و افراد شرور است.

افرادی که قصد ایجاد مزاحمت یا انجام عمل سوئی را در منزل شما دارند، با دیدن دوربین مداربسته در منزل شما از انجام عمل خود صرف نظر می‌کنند. بنابراین نصب حداقل یک دوربین مداربسته در خانه یا در اتاقی که وسایل گران‌بهای خود را مخفی کرده‌اید تصمیم مفید و عاقلانه‌ای خواهد بود.

دوربین مداربسته علاوه بر مشاهده و کنترل محیط در روز، در طول تاریکی شب‌‌ها نیز باید به محافظت و مشاهده بپردازند. بنابراین این دوربین‌ها در کنار تصویر برداری، به سیستم روشنایی نیز متصل هستند تا در صورت تشخیص هرگونه حرکت مشکوکی توسط دوربین مداربسته و انتقال سیگنال از جانب آن‌ها، تمام روشنایی‌های محل مورد نظر روشن شده و تصاویر ضبط شده از آن موقعیت مشکوک به سرعت به شما مخابره می‌شوند.

با مشاهده و کنترل نقطه به نقطه اماکن حساس در تمام طول مدت شبانه روز دیگر شکی نیست که دوربین مداربسته یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفاظت از خانه‌های شما هستند و اگر شما انسانی وسواسی باشید باز هم دوربین مداربسته با کنترل از راه دور، می‌تواند برای شما انتخابی مطمئن باشد. چرا که در صورت تمایل هر لحظه از روز که بخواهید می‌توانید منزل خود را مشاهده و کنترل کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما بسیار مفید باشد و شما با اهمیت و ضرورت دوربین مداربسته در منزل و محیط کار آشنا شده باشید. دوربین مداربسته برای شما محیطی امن و بسیار آسوده را ایجاد می کند. جهت خواندن مقاله های بیشتر در این زمینه می توانید به صفحه بلاگ سایت تسنبم مراجعه کنید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display