09122570758

 

09122570758

 
جستجو

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری در گذرگاه های فرار و نجات مورد قبول و ایمن می باشند.

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری حتی در مواردی که در راه های فرار و نجات استفاده می گردند بیشترین خلاقیت را ارائه می دهند زیرا این درب ها می توانند به صورت 1- درب اتوماتیک شیشه ای کشویی اسلایدینگ، 2-درب اتوماتیک شیشه ای گرد، 3- درب اتوماتیک شیشه ای لولایی باشند اما کارکردی بسیار عالی در موارد اضطراری داشته باشند.

درب اتوماتیک خروج اضطراری پهنای دهانه به صورتی است که ۱۰۰٪ باز شود. این درب ها از لحاظ کارکرد بسیار شبیه درب کشویی است و هنگام اضطرار به صورت لولایی نیز می توان درب را باز کرد.

این درب ها همانطور که گفته شد بسیار شبیه درب های اتوماتیک کشویی هستند و تنها تفاوت آن ها در این است که لنگه های درب به صورت دستی و به حالت لولایی باز و بسته می شوند و موازی یکدیگر قرار میگیرند.

از این درب ها در بیمارستان ها برای خروج سریع و در مجتمع های مسکونی که افراد زیادی در آنجا ساکن هستند در زمان حوادثی مانند آتش سوزی زلزله و دیگر موارد پرکاربرد هستند.

درب های اتوماتیک خروج اضطراری هیچ وقت قفل نیستند اما درب های ضد حریق قفل هستند و با زدن یک دکمه به راحتی باز می شوند.

بعضی از شرکت ها برخی از درب های برقی را با نام درب های خروج اضطراری به فروش می رسانند که

 

خصوصیت درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری:

 

1-   کاربرد منحصر به فرد:

 

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری برای استفاده در راه های فرار و نجات مورد تأیید قرار گرفته اند. در شرایط عادی و متعارف این درب ها مانند سایر درب های اتوماتیک شیشه ای معمولی عمل می کنند اما در زمان هایی که وضعیت اضطراری رخ می دهد، درب های اتوماتیک اضطراری برای گشودن قفل راهروهای نجات باز می شوند.

 

2-   ظرافت انکار ناپذیر:

 

ظاهر بیرونی  درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری به هیچ عنوان تحت تأثیر وجود یراق آلات مربوط به عملکرد حالت اضطراری قرار ندارد. این نوع درب اتوماتیک نه تنها ساختاری باریک و جذاب و ظاهری زیبا دارند بلکه بالاترین میزان کارایی در عملکرد و طراحی را دارند.

 

3-   امنیت آزموده:

 

درب های اتوماتیک شیشه ای در موارد استفاده  در مسیر های نجات باید برای بالاترین نیازها در رابطه با ایمنی و کیفیت آماده باشند.

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری مورد آزمایش T/V قرار گرفته اند و به دستور العمل های D/N 18650 پاسخ داده اند.

 

4-   نحوه عملکرد

 

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری برای باز شدن اتوماتیک خروجی اضطراری به سیستم های اولیه و ثانویه مجهز می باشند. مونیتورینگ دائمی اجزاء و همچنین استفاده از رادارهای تشخیص حرکت تضمین می کند که در حالت اضطراری یا غیر عادی این درب ها به صورت کاملاً اتوماتیک جهت آزادسازی راه فرار گشوده می شوند.

 

5-    باز شدن اتوماتیک

 

درب های اتوماتیک اضطراری بر طبق برنامه فعال شده باز و بسته می شوند. می توان در شب با انتخاب حالت شبانه درب را به صورت یک طرف قفل در آورد یعنی برای ورود نیاز به صلاحدید ورود باشد این کار می تواند توسط یک فرد اپراتور با کلید دستی صورت پذیرد و یا کارتخوان، سیستم تشخیص اثر انگشت و یا هر سامانه کنترل دسترسی دیگر، اما برای خروج نیازی به این موارد نیست.

 

6-    باز شدن اضطراری درب در حالت قطع برق

 

درب های اتوماتیک شیشه ای اضطراری وضعیت های امنیتی مثل قطع جریان برق یا نقص هر یک از اجزاء را به خوبی تشخیص می دهند، در صورت  بروز هریک از این موارد درب در هر یک از حالات عملیاتی اعم از اتوماتیک، دستی، کامل باز و ... که باشد به حالت خلاص و کامل باز شده ( لت های ثابت و متحرک ) تبدیل می شود و در همان حالت باقی میماند.

 

7-    به عنوان یک راه فرار و نجات

 

در مواقع اضطراری درب اتوماتیک شیشه ای اضطراری که با محور گردان تجهیز شده اند به راحتی تبدیل به درب لولایی معمولی می شوند تا افراد بتوانند به سرعت از خطر دور شوند. این حالت لولایی می تواند به سمت داخل و یا به سمت خارج صورت پذیرد.

 

8-    به عنوان راهی برای ایجاد مسیر حمل کالا و یا فرار از گرمای تابستان

 

درست است که درب اتوماتیک شیشه ای اضطراری برای مواقعی طراحی شده که افراد می خواهند با سرعت و بدون هیچ مانعی از محل دور شوند اما این سیستم مزایای دیگری هم دارد به عنوان مثال می توان از این قابلیت ها برای عبور دادن  راحت ترکالاها از درب استفاده کرد و یا در روزهای گرم تابستان برای جریان یافتن بهتر هوا درب را کاملا باز گذاشت.

 

9-    در مواقع اضطراری

 

در مواقع اضطراری سیستم درب اتوماتیک اضطراری با استفاده از سیستم های پیشرفته تشخیص یک راه فرار قابل اطمینان است به گونه ای که با سرعت لت های متحرک درب اتوماتیک را گشوده و مسیر را برای عبور بی درد سر و سریع مهیا می سازد.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display