09122570758

 

09122570758

 
جستجو

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای

در سال های گذشته استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای در ورودی ساختمان ها چندن رایج نبوده و یک موضوع تجملاتی و غیر ضروری به حساب می آمد. اما امروزه این درب اتوماتیک شیشه ای در ورودی فروشگاه ها ، بانک ها و مراکز دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد.

درب اتوماتیک یکی از اولین قدم ها در هوشمند سازی محیط اطراف ، محیط تجاری و حتی مسکونی می باشند. امروزه میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از مزیت هوشمندسازی درب های ساختمانی بهره می برند.

علاوه بر زیبایی استفاده از درب های اتوماتیک عواملی مانند کاهش تبادلات حرارتی داخل ساختمان با فضای بیرون و در نتیجه کاهش هزینه های تهویه مطبوع ساختمان نیز اشاره کرد.

 

همچنین استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای امنیت ساختمان را افزایش داده و می توان با اتصال آن به انواع تجهیزات کنترل تردد ، از عبور و مرور افراد غیرمجاز جلوگیری نمود.

درب های اتوماتیک شیشه ای دارای امنیت بسیار بالایی هستند به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند همچنین این درب های اتوماتیک به دلیل باز و بسته شدن سریع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

درب های اتوماتیک شیشه ای حتی بدون توجه به مزایای آن جزو درب های بسیار زیبا و شیک به حساب می آید.  

درب های اتوماتیک با طراحی مدرن و بروز خود حداقل فضا را در محیط اشغال می کند.

 

انواعی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک به شرح زیر می باشد :

 

  1.       درب اتوماتیک لولایی : نصب و راه اندازی آسان با قابلیت به روزرسانی

  2.       درب اتوماتیک کشویی : طراحی مدرن و ظریف با اشغال حداقل فضا

  3.       درب اتوماتیک چرخشی : برای ورودی ساختمان های بزرگ و شاخص ، ترکیب طراحی مدرن و به روز با عملکرد منحصر به فرد و امنیت خیره کننده

 

امروزه یکی از خدمات مدرن و جدید برخی شرکت های تولید کننده این درب ها قابلیت چاپ روی انواع شیشه با استفاده از برترین تکنولوژی می باشد.معمولا این نوع چاپ به صورت سیلک است و بیشترین رنگی که در آن استفاده می شود رنگهای سرامیکی و ارگانیک است که به صورت دیجیتالی و با 16 طیف رنگی انجام می شود و دارای کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی است.

 

درب های اتوماتیک شیشه ای در چند نوع عرضه می شوند:

 

درب شیشه ای اتوماتیک اسلایدی یا کشویی که خود آن بسته به فضای نصب تعریف می شوند می تواند تک لت ، دو لت ، سه لت و چهارلت باشند که به صورت کشویی و مقابل هم باز و بسته می شوند. درب شیشه ای اسلایدی یا کشویی همیشه باعث راحتی در تردد می شود.

در گذشته درب ها به صورت مکانیکی عمل میکردند و این خود باعث زحمت و هم عامل اتلاف وقت مراجعه کننده و انرژی می شود. درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدی از لحاظ امنیتی ، قیمت ارزان و سرعت خرید ، پرفروش ترین دربهای شیشه ای اتوماتیک هستند.

درب اتوماتیک شیشه ای کرو یا منحنی که جزو دربهای مدرن و لوکس هستند و برای فضاهایی مانند هتلها ، بیمارستانها ، بانکها ، مراکز خدماتی و .... .

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی : درب شیشه ای اتوماتیک مثلثی همان درب های شیشه ای اتوماتیک اسلایدی هستند ولی مختص ورودی های سه گوش و کنج می باشند.

درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ یا اتوبوسی: این نوع درب ها دارای لت های کوچک و عملا بیشترین بازشو را در میان انواع درب اتوماتیک شیشه ای را دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی : این نوع درب ها در دو نوع تلسکوپ عمودی و عرضی وجود دارند. درب های شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی از نوع عرضی و با قیمت مناسبی عرضه میشوند. در درب های اتوماتیک معمولا دو لت متحرک و یک لت ثابت به کارگیری میشود و در شرایط ویژه از سه و چهار لت هم استفاده می شود.

درب های اتوماتیک شیشه ای دوار کمترین تلفات حرارتی ساختمان را در میان انواع درب اتوماتیک دارند در حالی که گران تر بوده و نصب دشوارتری دارند. در مدل منحنی با هدف افزایش همخوانی درب اتوماتیک شیشه ای با نمای ساختمان ، شیشه ها انحنادار ساخته می شوند و لت های متحرک بر روی یک مسیر منحنی باز و بسته می شوند.

 

مهم ترین قطعات درب شیشه ای اتوماتیک :

 

قطعات مصرفی در انواع درب اتوماتیک شیشه ای عموما به یک صورت است فقط درب اتوماتیک منحنی یا کرو تفاوت زیادی نسبت به دیگر هم خانواده های خود دارد.

بخش های اصلی تشکیل دهده اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای عبارتند از : موتور الکتریکی ، مدار فرمان و استابلایزر ، شاسی و کاور ، سنسور تشخیص حرکت ، قفل الکتریکی ، منبع تغذیه ، باتری پشتیبان ، قلاب چرخدار و تسمه انتقال نیرو ، کی پد دیجیتال به همراه نمایشگر و عیب یاب خودکار.

  1.       ریل : ریل درب شیشه ای اتوماتیک از جنس آلومینیوم سخت و با مقطع ضد سایش است که در برگیرنده تمامی قطعات درب اتوماتیک است.
  2.       سنسور چشم داخلی و بیرونی : که دو نوع مختلف دارد چشم BA که به کله عقابی معروف است و عملکردی دایره شکل دارد. نوع دوم سنسور چشم پرده ای است که قیمتی به مراتب بالاتر از نوع یک دارد.
  3.       موتورهای درب اتوماتیک شیشه ای: موتورهای درب اتوماتیک در دو نوع انکودر دار و ساده در دسترس هستند.
  4.       هنگر یا غلتکها : وظیفه نگه داشتن لت های متحرک شیشه ای را دارند که بوسیله تسمه دنده شانه ای به موتور متصل و با توجه به حرکت موتور لت ها را به حرکت در می آورد.
  5.       هرزگرد : هرزگرد نقطه مقابل موتور و در طرف دیگر ریل بسته می شود دور رفت و برگشت موتور و هنگرها را بوسیله تسمه کامل میکند که به واسطه آن میتوان میزان آزاد بودن تسمه را کنترل کرد.

 

در انتها تمامی این قطعات به دلیل حفظ ظاهر و زیبایی درب اتوماتیک و همچنین حفاظت از قطعات درب اتوماتیک در برابر ضربه ، گرد و خاک ، سرقت و ....  به وسیله یک کاور هم رنگ پوشیده می شوند.

در هر درب اتوماتیک شیشه ای از شیشه سکوریت 10 تا 12 میلیمتر نشکن و کاملا شفاف استفاده می شود که این شیشه سکوریت با آلومینیوم قاب گرفته می شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با درب اتوماتیک تلسکوپی می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display