09122570758

 

09122570758

 
جستجو

خانه هوشمند بی سیم

خانه هوشمند بی سیم

با ورود تجهیزات ارتباطی بی سیم زندگی آدما متحول شد و سبک زندگی و رفتارهای ارتباطی و اجتماعی ما تغییر پیدا کرد. همچنین ورود مودم های وایرلس به بازار جایگزین مودم های قدیمی شد و تحول بزرگی در دنیای ارتباطات به وجود آورد.

 

خانه هوشمند بی سیم چیست؟

 

خانه هوشمند بی سیم از بروز ترین تکنولوژی های دنیا در حیطه هوشمندسازی خانه و ساختمان می باشد. مصرف کنندگان این تکنولوژی به علت دارا بودن مزایای زیاد آن و رضایت بالایی که از به کارگیری تجهیزات هوشمند بی سیم در خانه های خود دارند طرفدار این تکنولوژی می باشند.

در یک خانه هوشمند بی سیم ، نصب و راه اندازی سیستم در مدت زمان کم و بدون نیاز به سیم کشی انجام می شود. در این خانه های به جای استفاده از کلید های قدیمی از کلیدهای لمسی استفاده می شود که استفاده از آنها بسیار راحت است.

در این خانه ها می توان با نصب یک سیستم کنترل مرکزی در سیستم خانه هوشمند بی سیم می توان از طریق نرم افزار ، تجهیزات خانه هوشمند را که شامل تجهیزات روشنایی ، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و .... می باشد را به راحتی کنترل و تنظیم کرد.

همچنین در این خانه ها می توان با نصب یک تاچ پنل هوشمند کلیه لوازم برقی خانه و آشپزخانه مانند چای ساز، قهوه ساز ، لباسشویی و ... را از راه دور کنترل کنیم.

یکی از مهم ترین مزایای خانه هوشمند بی سیم ، وایرلس بودن و بی سیم بودن این سیستم می باشد. زیرا بسیاری از افراد شاید قصد هوشمندسازی داشته باشند اما در مرحله شروع ساخت و ساز نباشند و در یک خانه قدیمی زندگی می کنند و یا حتی خانه های آنها نوساز است اما مرحله برق کشی و سیم کشی آن تمام شده است .

به همین دلیل شما می توانید با استفاده از سیستم هوشمند بی سیم بدون نیاز به سیم کشی هوشمندسازی را انجام دهید و بدون آنکه نیازی به سیم کشی داشته باشد عملیات جا به جایی خانه معمولی با هوشمند را انجام دهید و این کار می تواند در چند ساعت انجام شود.

این نوع از خانه های هوشمند چون نیاز به سیم کشی و یا پیش بینی از قبل ندارند با استقبال مخاطبان روبه رو شده اند و حتی افراد می توانند با گذشت مدت زمانی از هوشمندسازی منازلشان سیستم هایی را به آن اضافه کنند.

 

تجهیزات هوشمندسازی خانه بی سیم چیست؟

 

1.سنسور حرکت : از این سنسور برای ورود و خروج و یا خواب که نیاز است بعد از ورود و یا خروج افراد به منزل عملیاتی صورت گیرد و یا حتی به عنوان سیستم امنیتی نیز استفاده می شود.

2.سنسور نور : برای استفاده از حالت روشنایی اتوماتیک

3.سنسور گاز : هنگام تشخیص نشت گازهای سمی باعث قطع گاز می شود.

4.سنسور نشت آب : تشخیص نشت آب و قطع شیر آب

5.دوربین بی سیم : نظارت به صورت هوشمند از راه دور و فرمان دستورات خاص با وجود اتفاقات خاص

6.مگنت درب و پنجره : برای کنترل سیستم امنیتی در هنگام باز شدن درب یا پنجره

نکته ی مهمی که در این ارتباط می توان گفت این است که این سنسورها با باطری کار می کنند و حتی نیاز به برق مستقیم ندارند و در هر نقطه ای از منزل قابل اضافه شدن است و این یکی از مزایای سیستم بی سیم نسبت به سیمی آن می باشد.

 

سیستم هوشمندسازی بی سیم 

 

مهم ترین مزایای استفاده از پروتکل های بی سیم برای هوشمندسازی چیست؟

 

1.بدون نیاز به سیم کشی و هر گونه تخریب خانگی

2.قابل اجرا در ساختمان های در حال ساخت و ساخته شده

3.قابلیت ارتقا و اضافه نمودن بدون محدودیت محصولات در آینده

4.سیستم ارتباطی امن ، استاندارد و قابل اطمینان

 

تفاوت های خانه هوشمند بی سیم و سیمی کدام اند ؟

 

1.هوشمندسازی خانه بدون نیاز به کابل کشی یا تغییر سیم کشی فعلی : یکی ازمزایای آن این است که نیاز به کندن و سیم کشی مجدد نیست و به راحتی می توانید این سیستم را نصب کنید.

2.قابلیت اضافه کردن تجهیزات در آینده : تجهیزات و تکنولوژی دائما در حال بروز رسانی می باشد و شما می توانید از یک خانه هوشمند در سطح اولیه استفاده کنید و به مرور زمان آن را ارتقا بخشید که سیستم بی سیم این امکان را برای شما فراهم می کند.

3.هزینه پایین تر نسبت به سیستم سیمی : حذف کابل و دستمزد کابل کشی و هزینه های جانبی باعث شده تا در هزینه های نهایی هوشمندسازی هانه های بی سیم صرفه جویی شود. این روزها می توان با حداقل هزینه از امکانات خانه های هوشمند بهره برد.

4.نصب سریع سیستم خانه هوشمند : نصب سیستم های بی سیم بسیار سریع می باشدو تنها کافی است یک مودم وای فای داشته باشید و تعدادی گجت هوشمند و یا تجهیزاتی را که دوست دارید در خانه داشته باشید را تهیه کنید و یک اپلیکیشن در گوشی خود نصب کنید. با این کار می توانید از راه دور نیز آن را مدیریت کنید.

5.هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار کم

6.امکان جا به جایی سیستم بی سیم در خانه های اجاره ای

7.کاربری آسان این سیستم برای کودکان و سالمندان

 

چرا خانه هوشمند بی سیم :

 

خانه های هوشمند بی سیم در قبال درخواست محدودیت های خانه های سیمی ایجاد شد که نیاز به سیم کشی را از بین برد. محصولات خانه بی سیم قابل اجرا در هر مرحله از ساخت و قابل نصب در ساختمان های از قبل ساخته شده می باشد.

اما با این حال استفاده از سیستم های هوشمند بی سیم در مقابل روش های سیمی چالش ها و مشکلات خاصی دارد. یکی از این مشکلات وجود نویز ، اختلال ، امنیت کمتر و محدودیت برد سیستم می باشد که در پروتکل های ابتدایی این سیستم مشاهده می شود.

 

نتیجه گیری :

 

اگر ساختمان های در حال اجرا دارید با توجه به امکان سیم کشی می توانید هوشمندسازی سیمی انجام دهید اما در ساختمان های در حال بهره برداری از هوشمندسازی بی سیم استفاده کنید که عدم نیاز به سیم کشی وجود دارد و این تجهیزات را جایگزین تجهیزات سنتی کنید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display