09122570758

 

09122570758

 
جستجو

اولویت بندی تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

اولویت بندی تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که هزینه هوشمندسازی ساختمان برایتان زیاد بوده و به همین دلیل به سراغ آن نرفتید . این را نیز می دانید که تجهیزات هوشمند سازی بسیار متنوع هستند و شما نمی توانید از تمامی آنها استفاده کنید.

اما نیاز نیست که نگران باشید شما می توانید بر اساس اولویت های خود تجهیزات را راه اندازی کنید چون شاید بعضی از آنها واقعا به درد شما نخورد و خانه شما نیازی به آن نداشته باشد. ما در اینجا اولویت بندی هایی برایتان انجام می دهیم تا شاید کمی شما را از سردگمی در انتخاب در بیاورد.

 

اولویت بندی تجهیزات هوشمند یراساس کارایی :

 

1.سیستم گرمایش و سرمایش :

 

سیستم گرمایش و سرمایش یکی از کارآمدترین و مفید ترین سیستم های هوشمند می باشد زیرا علاوه بر کنترل دمای محیط باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. البته این را نیز می توان خارج از منزل نیز کنترل کرد و در زمانی که در راه منزل هستید می توانید آن را روشن کنید .

 

2.سیستم روشنایی :

 

سیستم روشنایی یکی از مواردی است که همه افراد در طول روز با آن سر و کار دارند و به آن نیاز دارند. شاید برای شما هم روشن ماندن چراغ یک معضل باشد ویا هنگامی که از خانه خارج می شوید یهو به این موضوع فکر کنید که آیا همه چراغ ها را خاموش کردید یا خیر . شما می توانید حتی زمانی که خارج از منزل هستید با یک موبایل نیز وضعیت روشنایی چراغ ها را چک کنید و حتی برای خانه های دوبلکس می توان با یک ریموت بر چراغ ها تسلط کافی داشت.

همچنین شما میتوانید زمانی که به مسافرت می روید با تنظیم حالت شبیه ساز ، خانه خود را به زمانی که در آن حضور دارید شبیه سازی کنید تا به این وسیله امنیت خانه خود را نیز بالا ببرید . برای این کار ها اولین تجهیزات کلیدهای لمسی روشنایی هستند و برای کنترل توسط ریموت فقط باید آن را به سیستم تان اضافه کنید و برای کنترل توسط موبایل باید تاچ پنل مرکزی تعبیه کنید.

 

3.پرده برقی :

 

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات برای هوشمندسازی منزل پرده برقی می باشد. برقی کردن پرده ها و کنترل آنها تنها توسط یک ریموت کنترل جذاب و راحت می باشد. همچنین می توان این پرده ها را بیرون از منزل کنترل کرد که از دو نظر مفید می باشد.

  •       باز و بسته کردن پرده برای کنترل نور وارد شده به منزل
  •       باز و بسته کردن پرده در طول روز و زمانی که به مسافرت می روید برای شبیه سازی حضورتان برای جلوگیری از سرقت.

برای برقی کردن پرده به موتور و ریل پرده برقی نیاز دارید سپس آن را به ریموت و یا تاچ پنل وصل می کنید.

 

4.تاچ پنل مرکزی :

 

تاچ پنل مرکزی قابلیت های زیادی دارد. این تاچ پنل امکان کنترل روشنایی ، سرمایش ، گرمایش و پرده های اتاق را به صورت تکی و گروهی بر عهده دارد با استفاده از آن می توان در یک نقطه منزل باقی مناطق را کنترل کرد.

با کمک این تاچ پنل می توانید یک سناریو تعریف کنید مثلا در زمان مشخصی چراغ ها را خاموش کنید یا پرده ها را باز و بسته کنید. اجرای این سناریو ها هم می تواند به صورت دستی و هم اتوماتیک انجام شود.

از دیگر ویژگی های این تاچ پنل ها می توان به این اشاره کرد که امکان کنترل توسط نرم افزار نسخه موبایل را فراهم می کند و تمامی امکانات را بر روی گوشی موبایل داشت و با کمک آن بتوان آن را از بیرون نیز کنترل کرد.

 

تجهیزات خانه هوشمند۱

 

5.ماژول ها :

 

اینکه شما بتوانید کولر گازی و یا تلویزیون خود را کنترل کنید بسیار اهمیت دارد و برای این کار نیاز به یک ماژول دارید که این ماژول به تاچ پنل متصل می شود و از طریق نرم افزار موبایل این تجهیزات و هر تجهیزات دیگری که به این ماژول متصل هستند را کنترل کنید. این نکته را نیز بدانید که می توانید کانال را عوض کنید و یا حتی صدا را کم و یا زیاد کنید.

 

6.ریموت کنترل :

 

قابلیت کنترل کلیدهای روشنایی یا سرمایش گرمایش یا پرده از طریق ریموت امکان پذیر می باشد. همانطور که در بالا اشاره شد تاچ پنل ها بسیار کاربردی هستند اما به تنهایی اجرا نمی شوند بلکه برای اجرا شدن به یک ریموت کنترل نیز نیاز دارند. حال به ترتیب اولویت برای نصب می پردازیم.

 

  • کلید های لمسی :کلید های روشنایی ، کلید کولر ، کلید پله برقی و ... پایه خانه هوشمند هستند و باید ابتدا این کلیدها را اجرا نمود.
  • ریموت کنترل : این ریموت ها مستقیم روی کلیدها ست می شوند و می توان به عنوان اولویت دوم از آنها به سادگی استفاده نمود.
  • تاچ پنل مرکزی : با وجود کلیدهای لمسی می توان از تاچ پنل استفاده کرد و می تواند جزو اولویت های دوم باشد.
  • ماژول : با وجود تاچ پنل می توان ماژول را به آن اضافه کرد و از طریق آن اسپیلت ، تلویزیون و ریسیور را کنترل نمود.
  • سنسور حرکتی : با اضافه نمودن سنسور حرکتی و اتصال به تاچ پنل مرکزی می توانید انواع سناریوهای شرطی را اجرا کنید.

 

7.سنسور حرکتی :

 

این سنسور با قابلیت تشخیص حرکت و ارسال فرمان به تاچ پنل می تواند سناریوی خاصی را اجرا کند مثلا در زمان ورود سنسور حرکت فعال شود و سناریو ورود اجرا گردد. این سنسور نیز برای راه اندازی نیاز به تاچ پنل دارد و بسیار کاربردی می باشد.

 

کلام آخر :

 

در بالا به برخی از امکانات تجهیزات هوشمندسازی خانه اشاره کردیم و در بین آنها اولویت بندی کردیم. شما هم اگر تصمیم به هوشمندسازی منزل خود دارید و می خواهید آن را هوشمند کنید می توانید در ابتدا با توجه به بودجه خود هوشمندسازی را انجام دهید و کم کم تجهیزات را به آن اضافه کنید.

کارشناسان ما در تسنیم آماده پاسخگویی به شما هستند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و هر گونه سوال در خصوص هزینه و نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمند با کارشناسان ما تماس بگیرید آنها شما را راهنمایی خواهند کرد.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display