09122570758

 

09122570758

 
جستجو

انواع جک برقی پارکینگ

انواع جک برقی پارکینگ

بسیاری از اماکن یا منازلی ویلایی یا کم تردد به سیستم جک درب پارکینگی ای نیاز دارند که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم با  بهترین کارایی برای زمان طولانی درب پارکینگ را باز و بسته نماید. در این مقاله به بررسی و معرفی انواع جک برقی پارکینگ می پردازیم.

جک پارکینگ به دلیل بازار کاری خوبی که دارد بسیار فراگیر شده است. قبلاً برای قرار دادن ماشین در پارکینگ نیاز به پیاده و سوار شدن از ماشین بود ولی با حضور  جک برقی پارکینگ فقط با زدن یک دکمه ریموت، درب به راحتی باز می شود و نیازی به پیاده شدن از ماشین نمی باشد.

انواع جک برقی پارکینگ :

جک درب اتوماتیک پارکینگی در انواع مختلف تولید و عرضه شده اند که از جمله آن ها می توان به جک درب اتوماتیک ریلی پارکینگ، درب اتوماتیک لولایی، درب اتوماتیک زیرسقفی و درب اتوماتیک زیر سطحی و بسیاری دیگر از انواع درب اتوماتیک پارکینگ نام برد که با توجه به نیاز هر شخص یا سازمان می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد.

یکی از انواع این درب ها که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است درب اتوماتیک لولایی پارکینگ می باشد. علت این محبوبیت، باز و بسته شدن این درب ها هم سمت داخل و هم به سمت خارج می باشد. این نوع درب ها جزء درب های سنگین محسوب می شوند.

انواع جک برقی برای درب های کنترلی :

  • جک بازویی تک لنگه پارکینگی

این نوع جک برروی درب های بزرگ که یک تکه هستند نصب میشود و وظیفه باز و بسته کردن در به عهده همین یک جک می‌باشد.

  • جک ریلی درب پارکینگ

این جک های معمولا برای درب های بزرگ و یا در جاهایی که فضا برای باز شدن لولایی درب کم است، استفاده میشود.

  • جک بازویی برای درب های دو لنگه پارکینگ

برای درب های پارکینگی که دو درب دارند و از وسط باز میشوند استفاده میشود که این مدل درب، بسیار رایج می‌باشد.


مهمترین کاربردهای انواع جک پارکینگی چیست ؟

  • – جایگزین بسیار مناسبی برای نیروی کار می‌باشد.
  • – از لحاظ امنیتی قابل کنترل می‌باشد.
  • – مصرف انرژی بهینه و راندمان بسیار بالایی دارد.
  • – تسریع کردن کارها در همه مکان ها.

اجزای تشکیل دهنده جک برقی پارکینگ :

جک برقی پارکینگ مانند هر نوع سیستم دیگری از اجزای گوناگونی تشکیل شده است. ریموت کنترل، قطعات فلزی، چشمی، دو بازو که بر روی درب نصب می شود، مرکز کنترل و چراغ های هشدار دهنده همگی اجزای تشکیل دهنده جک برقی می باشند. وظیفه جک برقی در درب ها باز کردن اتوماتیک درب است این درب ها ویژگی های خاص خود را دارند که عبارتند از:

جک برقی به وسیله حسگر ها و چشمی های که در آن قرار دارد موانع موجود هنگام باز و بسته شدن درب را تشخیص داده و از اصابت درب به این موانع جلوگیری می کند. از خصوصیات دیگر این نوع جک این است که این مدل جک ها به واسطه برق و انرژی الکتریکی کار می کنند و زمانی که برق قطع شود باید دستی درب را باز و بسته کرد.

۹ مدل از جک های پارکینگی :

1- جک پارکینگ یال مدل X2

جک پارکینگ شرکت یال از جمله بهترین جک های پارکینگ بازار است که قدرت وکیفیت بالایی دارد. موتور جک پارکینگ یال توان کشش 350 کیلوگرم  برای هر لنگه درب تا 2 متر دارد.

به علت افقی بودن موتور ان نیاز به کنده کاری کمتری برای نصب دارد همچنین این جک پارکینگی از مدار قدرتمند و با کیفیتی بهره میبرد.گارانتی جک پارکینگ یال 3 سال است و یک سال نیز کارانتی تعویض دارد. این جک در دو مدل یال X1 و X2 تولید میشود.محل کلید خلاص کن در جک برقی یال بر روی جک و با فاصله نسبت به انتهای جک قرار گرفته تا خلاص کردن جک به راحتی امکان پذیر باشد.

با باز نمودن درپوش محل خلاص کن می توان کلید سوئیچی هر جک را جهت آزاد کردن جک استفاده نمود. فرم این محصول به گونه ای است که برای نصب نیاز به فضای کمتری جهت کنده کاری نیاز است.
 

  • قابلیت باز شدن بیش از 90 درجه
  • تعداد کارکرد روزانه  60 بار در24 ساعت
  • قدرت مناسب تا 350 کیلو گرم
  • قابلیت ترمزگیری  دارد
  • قابلیت ضد آب و گردوغبار
  • قابلیت توقف در برابر مانع  دارد

2- جک درب پارکینگ سیماران فراز 4S

جک درب پارکینگ سیماران مدل فراز 4S، یکی از بهترین جک های پارکینگی موجود در بازار است. محصولات شرکت سیماران به دقت بررسی شده و از کنترل کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. قیمت جک در سیماران با توجه به کیفیت و گارانتی معتبر آن، بسیار مناسب می باشد. این شرکت از سال 1350 تا کنون مشغول به فعالیت است. جک پارکینگ فراز 4S برای درب هایی تا وزن هرلنگه 320 کیلو گرم و طول 2 متر مناسب است.
در صورتی که طول درب پارکینگ شما بیشتر از مقدار ذکر شده است، نگران نباشید، شرکت سیماران با تولید جک درب پارکینگ فراز 6S این مشکل را رفع کرده است. این جک در قادر به جابه جایی درب هایی تا وزن 320 کیلوگرم و طول 4.5 متر می باشد. در واقع فراز 6S برای درب های با طول بیشتر استفاده می شود تا گشتاور بیشتری ایجاد کرده و به راحتی بتواند درب را باز و بسته کند.
 
جک پارکینگ فراز 4S و فراز 6S دارای موتور یکسان و با قدرت 320W هستند. مدار فرمان این جک درب پارکینگ دو سرعته بوده و تمام قابلیت های یک مدار فرمان خوب و به روز را دارد. جک پارکینگ فراز 4S و فراز 6S مانند سایر محصولات سیماران دارای ۳۰ ماه گارانتی هستند، همچنین این شرکت برای جک های پارکینگی سیماران، خدمات در محل نیز ارائه می دهد.
 

3- جک درب پارکینگ میلان 400

 
جک درب پارکینگ میلان 400 ساخت ایران است و ظاهری شبیه به جک درب پارکینگ پروتکو ایتالیا را دارد.موتور 220 ولت این جک قدرت خوبی را به ان داده و توان کشش هر لنگه درب تا 350 کیلوگرم را با طول هر لنگه 2.5 متر را دارد.خلاص کن جک اتوماتیک پارکینگ میلان مشابه پروتکو کلیدی بوده وامنیت بالاتری نصبت به خلاص کن های اچاری دارد.

سر موتور این جک درب پارکینگ رو به بالا بوده وبرای همین مناسب برای محیط های گرمسیر میباشد, زیرا گریس ان وارد موتور نمیشود.مدار فرمان جک پارکینگ میلان رامانا و یا MS1 میباشد که هر دو از مدارهای خوب به شمار میروند.

  •  دارای سیستم تشخیص مانع
  •  ضمانت 24 ماهه
  • عملکرد دوسرعته
  •  دارای چشمی و فلاشر

4- جک پارکینگ یال مدل X1

 
جک پارکینگ یال مدل X1 نسبت به مدل X2 شفت بلندتری دارد و همین امر باعث میشود تا گشتاور بیشتری تولید کند و برای درب هایی با طول بیشتر مناسب باشد.این جک در مناسب برای هرلنگه درب تا ۴۰۰کیلو و طول ۴ متر میباشد.قدرت موتور جک یال X1 با مدل X2 فرقی ندارد و تنها فرق آنها در طول بازوِ انها است.

  • قابلیت توقف در برابر مانع  دارد
  • قدرت 400 کیلو گرم برای هر لنگه
  •  قابلیت ضد آب و گردوغبار
  • قابلیت باز شدن بیش از 90 درجه
  • قابلیت ترمزگیری  دارد

5- جک در  MPC مدل تیتان 400

جک در تیتان ۴۰۰ ساخت شرکت MPC ایتالیا میباشد که جزو محصولات با کیفیت و شناخته شده بازار است.این جک درب اتوماتیک بسیار پر قدرت است و توان کشش هر لنگه درب تا ۳۵۰ کیلوگرم و ۲/۵ متر را دارد.رتور و استاتور جک های تیتان بزرگتر از نمونه های مشابه در بازار است که همین امر موجب افزایش قدرت و طول عمر بالای این جک درب اتوماتیک شده است.این محصول در دو مدل ۴۰۰ و ۶۰۰ عرضه میشود که نمونه ۶۰۰ آن برای هرلنگه تا ۴ متر و ۴۰۰ کیلوگرم مناسب است.بر روی این محصول ساخت ایتالیا حک شده و دارای ۲سال ضمانت میباشد.

6- جک درب پارکینگ BFT مدل A40

جک درب پارکینگ A40شرکت bftیکی دیگر از محصولات بی نظیر و با کیفیت این شرکت است که نسبت به مدل های دیگر از قدرت بیشتری برخوردار است،به طوری که توان کشش هرلنگه درب را تا وزن ۵۰۰کیلوگرم و طول هرلنگه تا۴متر را داراست.

جک درب اتوماتیک پارکینگ A40به صورت ماردانی و نقطه اتصال آن به درب از زیر جک است ،همچنین جکA40مجهز به میکروسوییچ برای تشخیص ابتدا و انتهای درب است که دقت و امنیت بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد.

ولتاژ کاری این جک پارکینگ ۲۴ولت است و مقدار تردد بالایی دارد.بااضافه کردن مدارشارژ و باطری به این محصول میتوانید درهنگام قطع برق هم از این جک پارکینگ استفاده کنید.
محصولات بی اف تی دارای ۳سال گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

7- جک درب پارکینگ پروتکو لیدر 4 PROTECO

جک درب  پارکینگ  پروتکو مدل (LEADER 4) محصول شرک پروتکو (Proteco) بوده که از با کیفیت ترین جک های درب پارکینگ موجود در بازار می باشد.پروتکو (Proteco) یک شرکت قدیمی ایتالیایی و با سابقه درخشان در زمینه تولید جک های اتوماتیک ریموت دار می باشد.این مدل جک (LEADER 4) ، از یک موتور 280 واتی با حداکثر توان برای جا به جایی هر لنگه درب 350 کیلوگرمی بهره می برد.

به دلیل قدرت مناسب لیدر 4 این سیستم را می توان روی دربهای تک لنگه نیز نصب نمود.البته برای دربهای زیر 3 متر و زیر 350 کیلوگرم. حداکثر مقدار بازشو درب برای این جک درب پارکینگ 110 درجه می باشد.

موتور جک درب پارکینگ پروتکو عمودی است و بالای گیربکس قرار دارد ,بنابراین در مناطق گرمسیر بهتر عمل کرده و روغن و گریس گیربکس که در اثر افزایش دما رقیق شده وارد موتور نمیشود. خلاص کن این جک اتوماتیک پارکینگ کلیدی بوده و از امنیت بیشتری نصبت به مدل های اچاری برخوردار است.این جک کاملا بی صدا است و طول عمر بالایی دارد.

  • دارای سیستم تشخیص مانع
  • در دو مدل 400 و 600
  • عملکرد دوسرعته
  • مناسب برای هر لنگه تا 350 کیلوگرم
  • ساخت کشور ایتالیا
  • دارای چشمی و فلاشر
  • ضمانت 36 ماهه

8- جک درب پارکینگ فلای FLY 400

جک درب پارکینگ Fly 400 از نوع پیستونی می باشد که با ولتاژ 220 ولت کار میکند از توان مصرقی 350W و قدرت کشش 2800N بهره میبرد. استاندارد IP44 جک فلای ، آن را مناسب برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی میکند و در محدود درمایی (-20 to +70) میتوان از آن استفاده نمود. سیکل کارکرد جک درب پارکینگ فلای 400 ، 20 بار در ساعت می باشد. که این رو میتوان از درب اتوماتیک فلای 400 برای ساختمان هایی با تعداد واحد بالا با خیالی آسوده استفاده نمود.

جک درب پارکینگ فلای 400 شاید به دلیل کیفیت در عملکرد ترمز گیری و نرمی و بی صدا بودن و قیمت اقتصادی و ارزان آن در زمره جک های پرطرفدار ایرانی می باشد. با تغییراتی که در درب اتوماتیک فلای نسبت به سایرجک های ایرانی بوجود آمده تغییر مکان کلید خلاص کن از بغل به بالا و با بهینه تر شده است که این این سیستم جک درب پارکینگ هم امنیت آن را تضمین می کند و در زمان قطعی برق عملکرد آن را آسان تر می کند. جک درب پارکینگ FLY 400 ساخت ایران می باشد و موتور و تمام قطعات آن تولید شرکت فلای می باشد.

9- جک پارکینگ نایس مدل وینگو 60

جک  پارکینگ نایس برند معتبر ایتالیایی است و انجام تغییرات عمده ای هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر فنی محصولی به مراتب زیباتر و کارآمد تری را به بازار عرضه داشته است.

جک پارکینگ نایس از طرح ثابتی برای فرمت ظاهری خود استفاده کرده است. این جک مانند دیگر درب باز کن های پیستونی برقی دارای بدنه ای باریک و بلند است که در انتها به قسمت اصلی خود می رسد. در این جک برقی نایس بخش های کمتری حرکت می کنند که به این ترتیب صدای کمتری ایجاد می کنند و همین موضوع می تواند کلاس کار آن را بالاتر ببرد. چرا که حرکت نرم و بی صدای درب در محبوبیت آن امتیاز خوبی را به خود اختصاص می دهد.
همچنین به واسطه وجود کلید خلاص کن نایس و قفل استاندارد آن، می توان جک درب اتوماتیک نایس A60 نایس را محصولی کاربر پسند در نظر گرفت.

  •  کاملا ضد آب و گرد غبار
  • سیستم دو سرعته
  • سیستم تشخیص مانع

نکات مهم خرید جک درب پارکینگ :

1). جک های پارکینگی را خرید کنید که در بازار شناخته شده اند و از خرید جک های درب پارکینگ که ناشناس هستند پرهیز کنید زیرا جک های ناشناس ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و فروشنده انها را به اسم جک های پارکینگی خارجی بفروشد.این جک ها معمولا اسمهای خارجی دارند ولی ایرانی ویا چینی هستند ویا مونتاژ هر دو.بنابراین گول نامهای این جک هارا نخورید.

2). یک پک کامل جک شامل دو عدد بازو ,یک جعبه فرمان,یک جفت چشمی ایمنی,یک عدد فلشر و دوعدد ریموت کنترل فابریک میباشد.قفل برقی جک پارکینگی روی پک نمیباشد وجداگانه باید تهیه شود.

3). هنگام خرید وزن تقریبی هر لنگه و طول ان را به فروشنده بگویید تا محصول  متناسب با همان به شما معرفی شود ویا قبل از خرید توسط کارشناس بازدید شود.با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر استفاده کرد. در درب های سبک انتخاب تولیدات داخل انتخاب کاملا مقرون به صرفه می باشد.استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگ معمولا ۱.۸ متر می باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند. اما اگر عرض در بیش از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

4). بهتر است در صورت نصب رسیور رله ،از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی میباشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید

5). جک برقی پارکینگ در دو نوع مختلف هیدرولیکی و مکانیکی ساخته شده است . تفاوت اصلی این جک ها با یکدیگر زمانی خود را نمایان می کند که بحث وزن لنگه های درب اتوماتیک پارکینگ به میان می آید . زیرا هریک برای وزن خاصی مورد اسفاده قرار می گیرد . برای مثال جک درب پارکینگ هیدرولیکی برای درب های سنگین و پر تردد و جک درب پارکینگ مکانیکی برای درب اتوماتیک پارکینگ با لنگه های سبک تر مناسب هستند .

6). هر چقدر میزان تردد در ساختمانها زیاد باشد می بایست از جک برقی بهتر و قوی تری استفاده نمود.ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز باید توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) بود از جکهایی با عرض بندتر استفاده کرد.

7). برای مناطقی که امکان قطع برق زیاد است از جکهای درب پارکینگ 24 ولت با قابلیت نصب باتری بکاپ استفاده کنید که شامل دو عدد باتری 12 ولت میباشد که بهتر است هر کدام 7 امپر باشند.

8). اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود,متاسفانه مشتریان به کیفیت جک دراهمیت میدهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمیدهند و این باعث میشود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها میشود.بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو با تجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.متاسفانه بعضی ازشرکتهای  همکار بخاطر سود بیشتر از نصابهای کم تجربه استفاده میکنند تا کمتر هزینه کنند و...

9). اگرتعداد ریموتهای مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جکهای پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموتهای فابریک جکها قیمت بالایی دارند.با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در میتوانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید.

10). با ارسال تصویر درب پیش فاکتور کلی از فروشنده بخواهید تا در پایان کار نصب شمارا با هزینه های اضافه قافلگیر نکنند.مانند هزینه سیم وهزینه کنده کاری و صفحه پلیت .
ما با دیدن تصویر درب پارکینگ شما قیمت قطعی را برای شما پیش فاکتور میکنیم تا با خیال راحت سفارش خود را انجام دهید.
 
11). نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.
چیزی به نام نصب رایگان وجود ندارد و معمولا شرکت ها اجرت نصب را روی قیمت جک می کشند و یکجا می گویند.نصب جک بین 3 تا5 ساعت زمان میبرد و شامل جوشکاری و سیم کشی است بنابراین نمیتواند رایگان باشد قیمت نصب هم در حدود 250 تا 350 هزار تومان بسته به شرایط کار است.

12). بهتراست نصب جک پارکینگ را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه گارانتی هستند.ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی جک اتوماتیک پارکینگ بخواهید که بعد از کارشناسی، کل سیستم را برای شما نصب کرده و در انتها باشما تسویه حساب کند.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display