09122570758

 

09122570758

 
جستجو

هوشمندسازی خانه به چه روش هایی اجرا می شود؟

هوشمندسازی خانه به چه روش هایی اجرا می شود؟

هوشمندسازی خانه :

 

هوشمندسازی خانه امروزه بسیار مطرح می باشد. تا چند وقت پیش خانه ها برای هوشمندسازی نیاز به نوسازی داشتند و بیشتر افراد نمی توانستند هوشمندسازی را انجام دهند و تنها خانه های در حال ساخت امکان اجرای آن را داشتند و چون هوشمند سازی کار هزینه بر و گرانی بود خانه های دارای این سیستم یک خانه لاکچری محسوب می شد.

اما امروزه می توانیم با هزینه های مقرون به صرفه و حتی در خانه های ساخته شده نیز کار هوشمندسازی را انجام دهیم. اینکه شما چه امکاناتی از خانه هوشمند خود می خواهید کاملا دست شماست و شما می توانید انتخاب کنید که از چه نوع گجت هایی برای خانه خود استفاده کنید.

استفاده از امکانات هوشمند به شدت کاربردی هستند و جنبه زیبایی ندارند زیرا اولین مزیت هوشمندسازی بهینه سازی مصرف انرژی می باشد و همچنین امکان کنترل از راه دور این سیستم باعث شده است تا امنیت خانه و ساختمان به خوبی کنترل شود.

 

انتخاب روش مناسب برای هوشمندسازی خانه :

 

ما در مجموعه خود با توجه به سوابقی که در این زمینه داریم به شما مشاوره می دهیم که با توجه به پارامترهای کاربردی و مبتنی بر استانداردهای سازمان نظام مهندسی محصولات درستی را انتخاب کنید.

 

انواع شیوه های هوشمندسازی خانه کدام اند ؟

 

اساس کار هوشمندسازی بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده از سوی سنسور به سیستم مرکزی منتقل می شود که اطلاعات را پردازش و دستور لازم را اجرا می کند. در اصل سه روش کلی برای هوشمندسازی وجود دارد :

1.بهره مندی از سیم کشی مجزا جهت هوشمندسازی برای انتقال داده ها

2. استفاده از کابل برق در جهت هوشمندسازی برای انتقال داده ها

3.بهره مندی از سیستم بی سیم در هوشمندسازی برای انتقال داده ها

 

بهره مندی از سیم کشی برای هوشمندسازی و انتقال داده :

 

در این روش انتقال داده با توجه به استاندارد حوزه اتوماسیون انتقال داده بر روی ۱ ، ۲ یا ۴ زوج سیم منتقل می شود و این سیم ها از سیم های انتقال اصلی جریان برق ایزوله هستند. در این روش سنسورها اطلاعات را به مرکز کنترل انتقال می دهند و در آنجا با تحلیل و پردازش به عملگرها انتقال یافته و آنها کار قطع یا وصل برق را بر عهده میگیرند.

معایبی که این روش دارد این است که اقتصادی و مقرون به صرفه نیست زیرا علاوه بر سیم کشی برق کشور نیاز به سیم کشی کابل شبکه نیز وجود دارد و به دلیل ۲۴ ولت بودن جریان برق آنها از کلیدهای برق محدودی می توان استفاده کرد و نمی شود روی این موضوع زیاد مانور داد.

 

بهره مندی از کابل های برق برای انتقال داده در هوشمندسازی :

 

این روش یکی از استاندارد ترین روش هاست که انتقال داده بدون نیاز به کابل کشی مجزا انجام می شود و تنها برخی از دیوایس ها مانند مانیتور لمسی و کارتخوان نیاز به سیم کشی مبتنی بر شبکه دارند.

در این روش به جای جعبه فیوز برق از تابلو برق استفاده می شود که در آن تجهیزات پردازنده و کنترل کننده و ماژول های مختلف نصب می شوند.که اطلاعات بدست آمده را دریافت و نسبت به آن واکنش نشان می دهد که به این ترتیب می تواند دستگاه را خاموش و یا روشن کند.

 

بهره مندی از سیستم های وایرلس برای انتقال داده ها :

 

روش پر طرفداری که امروزه از آن استفاده می کنند روش بی سیم می باشد. در این روش از طریق سیگنال های وایرلس فرمان ها ارسال می شود. 

نکته جالب توجه این است که در این روش علاوه بر سرعت بالای انتقال داده نیاز به سیم کشی نیز وجود ندارد و می توان به راحتی در خانه های ساخته شده به کار گرفته شوند و نیاز نیست که حتما خانه در حال ساخت باشد.

از معایب این روش به محدود بودن تنوع دیوایس های هوشمند این مدل می توان اشاره کرد. همچنین هزینه این کار و تعویض باتری های دستگاه های وایرلس از دیگر معایب آن می باشد.

 

راه هایی برای استفاده از گجت های مناسب منزل شما :

 

شما می توانید برای هوشمندسازی منزل خود در ابتدا تنها از یک گجت استفاده کنید مثلا در ابتدا از پریزهای هوشمند استفاده کنید و به وسیله آن لامپ ها و یا هر وسیله ی برقی دیگری که به آن متصل کردید را خاموش و یا روشن کنید.

اگر می خواهید در هزینه و مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید ترموستات هوشمند بخرید. این ترموستات به وای فای متصل می شود و به صورت خودکار و بر اساس دمای محیط خاموش و روشن می گردد و حتی اگر مشکلی در سیستم شما به وجود بیاید ترموستات شما را با خبر می سازد.

اگر سابقه خطر نشت گاز و یا آب را داشتید می توانید اهرم هوشمند شیر آب یا گاز را به اتصالات اصلی آنها وصل کنید و این گجت ها به گوشی شما متصل می شوند و در هنگام نشت آب و یا گاز شما را با خبر می سازند و همچنین شیر آب یا گاز را در هنگام نشتی می بندند.

می خواهید امنیت خانه خود را تامین کنید دوربین امنیتی بی سیم و قفل هوشمند نصب کنید که بتواند آمد و شدهای مشکوک را به شما خبر دهند.

در کل ابتدا ببینید که چیزی از خانه هوشمند خود انتظار دارید و می خواهید کدام یک از مشکلات شما را حل کند سپس به سراغ هوشمندسازی بروید و بر اساس نیاز خود گجت های مورد نیاز را تهیه و نصب کنید و تنها با یک گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر آنها را کنترل و برایشان برنامه تهیه کنید.

 

کلام آخر :

 

هوشمندسازی امروزه دیگر هزینه بر و گران قیمت نیست تنها کافیست که شما بر اساس نیاز خود المان های آن را بچینید و در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید و حتی در هنگام فروش خانه خود نیز می توانید آن را با قیمتی بالاتر به فروش برسانید. پس هزینه ای که برای هوشمندسازی انجام می دهید هدر نمی رود بلکه شما دارید یک سرمایه گذاری روی خانه خود انجام می دهید.

برای کارهای هوشمندسازی خانه و سیستم BMS خانه خود می توانید با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید ما به شما بهترین کمک را میکنیم تا خانه هوشمند خود را بسازید.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display