09122570758

 

09122570758

 
جستجو

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

همانطور که می دانید در خانه های هوشمند تمامی اجزا مثل سیستم سرمایش و گرمایش ، نورپردازی و وسایل الکتریکی می توانند به راحتی و از راه دور کنترل شوند. سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند با آخرین فناوری ها طراحی می شود و هدف آن ساده کردن زندگی هاست.

با استفاده از هوشمندسازی خانه می توان استفاده بهینه ای از تاسیسات حرارتی در محیط خانه ها کرد و از این طریق در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی کرد.

با هوشمندسازی سیستم سرمایش و گرمایش خانه های هوشمند به هر بخش خانه مانند آشپزخانه ، اتاق خواب و ... اجازه می دهد تا به صورت مستقل از دیگر شرایط بیرونی دمای مختص به خود را داشته باشند.

 

در خانه های هوشمند سیستم سرمایش و گرمایش چگونه راه اندازی می شود؟

 

دستگاه های کنترل دمای هوای هوشمند با اجرای برنامه های از قبل برنامه ریزی شده آرامش را افزایش می دهد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خانه ها می شود. شما به وسیله ی یک اپ می توانید دمای هر قسمت از منزل خود را حتی از راه دور کنترل کنید .

 برای این کار از دریچه های هوشمند به جای دریچه تهویه هوا نصب می شود . مرکز کنترل این سیستم تهویه را می توان در هر جایی از منزل قرار دادو از آن یک سنسور به هر اتاق وصل کرد و دمای اتاق ها و قسمت های مختلف را از طریق تلفن همراه کنترل کرد.

سنسورها دائما در حال اندازه گیری دما هستند و این اطلاعات را به هاب می دهند و به آنها دستور صادر می کنند که چقدر باز یا بسته شوند. این سیستم توسط پیام های عملیاتی هوشمند بین اجزای داخلی و بیرونی خانه یک سیستم گرمایش و سرمایش بهینه را توزیع می کند.

ویژگی خاصی که سیستم سرمایش هوشمند به ساختمان اضافه می کند امکان کنترل از راه دور را به شما می دهد و می توانید قبل از ورود به ساختمان سیستم تهویه را فعال نمایید . با اینکار هزینه های نگهداری سیستم های گرمایش و سرمایش شما کاسته شده و به طول عمر آنها اضافه می گردد.

 

امکانات و مزایای سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند کدام است؟

 

1.تنظیم دمای مورد نیاز ساختمان توسط کاربر با استفاده از کلیدهای هوشمند اختصاصی دیواری

2.روشن و خاموش شدن تجهیزات سرمایش و گرمایش به صورت هوشمند برای تامین دمای مورد نیاز

3.روشن و خاموش شدن سیستم به صورت کاملا زمانبندی شده

4.کنترل هوشمند سرعت فن به سه حالت کند ، متوسط و تند

5.تنظیم اتوماتیک در فصول مختلف به صورت خودکار

6.زمان تاخیر قابل تنظیم جهت مراقبت از فن ها

7.تنظیم سرعت سیستم به صورت دستی یا اتوماتیک

8.تنظیم خودکار دما در موقع خواب

9.کاهش مصرف انرژی

10.کاهش هزینه های مصرفی

11.تنظیم گرما ، سرما و رطوبت منزل

12.در زمان استفاده از سیستم سرمایش هوشمند در فضای ساختمان صرفه جویی می شود و نیازی به کانال کشی های اضافی نیست.

13.برتری سیستم سرمایش هوشمند به سیستم های قدیمی مثل فن کوئل

 

معایب سیستم سرمایش هوشمند چیست؟

 

1.در صورت نشتی سیستم مشکلاتی اساسی در اجرای دکوراسیون و سقف به وجود می آید.

2.سرمایه گذاری اولیه نسبتا بالا نسبت به سایر روش ها

3.عدم ایجاد هوای تازه در اماکن پر تردد در صورت استفاده از روش ترکیبی

4.اجرای پروژه زمان زیادی می برد.

 

آشنایی با برخی از اجزا سیستم گرماش و سرمایش خانه هوشمند :

 

روش های مختلفی برای اجرای هوشمند سازی این سیستم ها وجود دارد که بر اساس آن روش ها تجهیزات انتخاب می شود. در اصل هوشمندسازی ها به گونه های مختلفی امکان پذیر می باشد برخی از آنها با امکانات کم پیاده سازی می شوند و برخی دیگر نیاز به تجهیزات پیچیده و پیشرفته دارند.

 

هوشمندسازی فن کوئل :

 

در سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند ، برای هر منطقه یک الی چند دستگاه فن کوئل سقفی ، دیواری و زمینی استفاده می شود تا با توجه به نوع فصل آب سرد و گرم با لوله کشی وارد فن کویل شده و هوای مطلوبی را ایجاد نماید.

همچنین در این سیستم از ترموستات های هوشمند برای اتصال به شبکه در جهت کنترل دما و دور فن کویل و خاموش و روشن کردن آن در سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند به کار می رود.با کمک این ترموستات ها می توان تنظیمات دلخواه را از راه دور و از طریق تبلت یا گوشی همراه اعمال کرد.

 

هوشمندسازی کولر آبی :

 

یکی از رایج ترین کارها در هوشمندسازی کولرها در خانه هوشمند جایگزین کردن کلید هوشمند به جای کلید معمولی کولر می باشد. در ضمن می توان کولر آبی را با ریموت و ترموستات نیز کنترل کرد.

 

هوشمند سازی شوفاژ و رادیاتور :

 

استفاده از شیرهای برقی تدریجی یا سلوئیدی در قسمت کلتورها یا شیرهای ترموستاتی برقی بر روی رادیاتور از روش های رایج هوشمندسازی سیستم گرمایشی هوشمندسازی خانه ها می باشد. همچنین می توان با استفاده از سیستم گرمایش از کف خانه خود را هوشمندسازی کرد.

 

کلام آخر :

 

شما می توانید با استفاده از سیستم های گرمایش و سرمایش آسایش و آرامش را برای خانواده خود به ارمغان بیاورید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. شاید در ابتدا کمی هزینه های بالایی داشته باشد اما با گذشت زمان این هزینه ها جبران می شود.

شما می توانید برای هوشمند سازی خانه  خود و استفاده از امکانات و تجهیزات آن و در مقابل تجهیز کردن خانه خود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آنها شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display