09122570758

 

09122570758

 
جستجو

سیستم های امنیتی چه نقشی در خانه هوشمند دارند؟

سیستم های امنیتی چه نقشی در خانه هوشمند دارند؟

نقش سیستم های امنیتی :

 

امروزه هوشمندسازی خانه ها و افزایش امنیت خانه بسیار مورد بحث می باشد. هوشمندسازی ابعاد مختلفی دارد و قسمت های مختلفی را می توان هوشمندسازی کرد.

 

یکی از مباحث داغ امروزه در ارتباط با خانه های هوشمند بحث امنیت آنهاست. امنیت خانه ها قبل از آن توسط دوربین های مدار بسته ، دزدگیر به همراه چشمی های حساس به حرکت یا سنسورهای درب و پنجره انجام می شد.

 

این تجهیزات امروزه پیشرفت های زیادی کرده اند و امکانات زیادی را برای کاربر فراهم کرده اند اما چون یکپارچه نیستند نمی توانند با سایر تجهیزات هماهنگ شوند. اما در خانه های هوشمند اینگونه نیست و سیستم های

امنیت به صورت یکپارچه به دیگر تجهیزات متصل هستند و ایمنی ساختمان را فراهم می کنند.

 

در اصل سیستم های ایمنی با هدف به وجود آمدن شرایط مطلوب برای آسایش انسان در خانه هوشمند به وجود آمده است. حال در این بین راه حل هایی وجود دارد که باعث ارتقا سیستم امنیتی خانه های هوشمند می گردند.

 

قفل ها و سیستم های امنیتی هوشمند :

 

یکی از المان های اصلی خانه هوشمند استفاده از قفل های دیجیتال و دستگیره اثر انگشتی هوشمند می باشد که تاثیر زیادی در شروع هوشمندسازی منازل انجام داده اند.

 

قفل های هوشمند و دستگیره های لمسی بر روی انواع درب های ورودی معمولی و ضد سرقت برای دسترسی سریع و زیبایی و افزایش امنیت به منظور آرایش خانواده نصب می شود. با سیستم هایی که در این قفل ها تعبیه شده است امنیت هرچه بیشتر منازل و ادارات را در پی خواهد داشت.

 

فقل دیجیتال ابزار الکترونیکی است که بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمز ، کارت مغناطیسی ، اثر انگشت ، ریموت کنترل و یا حتی گوشی موبایل درب محل کار یا خانه به راحتی باز می شود.

 

استفاده از این تکنولوژی باعث شده تا زندگی ها ساده تر شود و از دردسرهایی مانند کلید های متعدد و حجیم در امان باشید.

 

نظارت ویدیویی برای سیستم امنیتی خانه :

 

دوربین هایی که در منزل و محل کار شما نصب شده اند به شما اجازه دیدن تصاویر از راه دور در هنگام به صدا درآمدن زنگ هشدار را دارند تا شما با مشاهده آنلاین و یا قبل و بعد از آلارم متوجه اتفاق رخ داده شوید و اگر سرقتی انجام شد بتوانید سارق را شناسایی کنید.

 

حتی شما می توانید توسط نرم افزار و به واسطه بلندگوهایی که در منزل نصب کرده اید با سارقین صحبت کنید و به آنها هشدار دهید مثلا بگویید که به پلیس اطلاع دادید و آنها در راه رسیدن هستند. از هر ترفندی می توانید استفاده کنید که سارقان از فکر سرقت بیرون بیایند.

 

 

 

 

امنیت هوشمند

 

 

مصون ماندن خانه هوشمند از حوادث :

 

خانه هوشمند شما همچنین می تواند از حوادث نیز در امان بماند . با نصب سنسورهای دود و گاز co در صورت افزایش خطرناگ گازهای سمی در خانه قبل از خفگی اعضای خانه هشدار می دهد تا افراد در منزل با خبر شوند و در ساختمان های بزرگ با آتش نشانی تماس گرفته می شود.

 

همچنین این سنسورها می توانند در صورت نشت گاز جلوی آن را بگیرند و ساکنین را مطلع سازند. با نصب سنسور نشت آب می توان در صورت ترکیدگی لوله از آب گرفتگی منزلتان جلوگیری کنید. یا حتی می توانید از آتش سوزی در زمان وجود آتش نیز جلوگیری کنید.

 

سیستم امنیت ورودی منزل :

 

برای اینکه ببینید چه کسی مقابل درب ورودی منزل شما قرار گرفته است می توانید با استفاده از اینترنت یا تلفن و پنل لمسی می توانید درب را برای او باز کنید و با دیدن فرد از طریق پیام ویدیویی ، متن و یا عکس به او

خوش آمد گویی کنید.

 

اتوماسیون سازی سیستم امنیتی در خانه هوشمند :

 

با تنظیم سناریو برای سیستم روشنایی و خاموش و روشن شدن خودکار تلویزیون و یا باز و بسته شدن پرده برقی می توانید الگوی حضور خود را در خانه شبیه سازی کنید و زمانی که در منزل نیستید آن را فعال کنید و با خیال آسوده باقی روز خود را بگذرانید.

 

شرایط ایده آل زمانی برای امنیت به وجود می آید که پیشرفت و توسعه نیز رخ بدهد و این دو در کنار هم در اثر انتخاب صحیح تجهیزات بدست می آید. ساکنین از طریق سیستم هوشمند می توانند روشنایی منزل و کنترل سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را بدست بگیرند و در ازای آن تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه کنند.

 

سیستم های امنیتی در قبال سناریو خانه هوشمند :

 

در سیستم اعلام سرقت در خانه هوشمند می توان چندین منطقه را تعریف کرد تا در صورت ورود سارق به هر یک از آنها بتوان به راحتی محل حضور را پیدا کرد. به عنوان مثال برای یک خانه هوشمند ۳ نوع سناریو در نظر گرفته می شود :

 

1.سناریو تنها در خانه : در این حالت تنها مگنت های درب ورودی و پنجره و اتاق های خاص فعال می شوند و برای زمانی مناسب است که فرزند شما در خانه تنهاست.

2.سناریو خواب : در این حالت تنها سنسور درب ورودی فعال است و باقی سنسورها خاموش می شوند.

3.سناریو مسافرت و ترک منزل : در این حالت تمامی سنسورها متصل شده و دزدگیر نیز راه می افتند در صورت ورود فردی غیر مجاز سیستم به وسیله تلفن همراه اطلاع رسانی می کند تا اقدامات لازم را انجام شود. همچنی در این مورد نیز می توان سناریو شبیه سازی را نیز اجرا کرد. به این صورت که سیستم به صورت اتوماتیک و در زمان های مشخص برای انکه نشان دهد شما منزل هستید کارهایی مانند روشن و خاموش کردن چراغ ها ، تلویزیون و ... را انجام می دهد.

 

کلام آخر :

 

با توجه به اینکه امروزه امنیت حرف اول را می زند بهتر است هر چه زودتر نسبت به هوشمندسازی منزل خود اقدام کنید. هزینه های این کار زیاد هم گران نیست اما در مقابل کارایی ها و فواید زیادی از جمله کاهش مصرف انرژی و ... را به همراه دارد. شما می توانید برای این کار با ما تماس بگیرید تا خانه هایتان را هوشمندسازی کنیم و بتوانید از مزایای خوب آن بهره مند شوید.

 

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display