09122570758

 

09122570758

 
جستجو

دوربین مدار بسته ضد آب

دوربین مدار بسته ضد آب

دوربین های مداربسته ای که در فضای بیرون محل کار یا خانه و ... نصب می شوند در معرض تغییرات آب و هوایی مانند باران , برف و... قرار دارند. معمولا توصیه می شود برای فضای بیرون از دوربین های ضد آب استفاده کنید که در تغییرات آب و هوایی دوربین خراب نشود و از کار نیفتد. اصطلاح ضد آب به صورت کلی معنایی بسیار گسترده دارد. این اصطلاح میتواند در مورد طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره دوربین های مداربسته می پردازیم . با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته ضد آب یا دوربین Weather Proof به استاندارد بدنه دوربین مداربسته و مقاومت آن در مقابل شرایط سخت آب و هوایی اشاره می کند. برای اندازه گیری مقاومت بدنه دوربین در مقابل شرایط آب و هوایی سخت معمولا از استاندارد IP استفاده می شود. مقاومت به نفوذ آب دوربین مداربسته؛ برای آن دسته از کاربرانی که در آب و هوای شرجی و ساحلی زندگی می کنند، بسیار مهم است.

استاندارد IP چیست؟

استاندارد ingress protection) IP) یک استاندارد بین المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکتریکی در مقابل نفوذ ذرات خارجی و آب است. سیستم درجه بندی IP از همین حروف به همراه یک عدد دو رقمی تشکیل شده است.

هر یک از این ارقام نشان دهنده میزان مقاومت دستگاه در مقابل یک عامل است. رقم اول (سمت راست) حفاظت در مقابل ورود اجسام خارجی به بدنه را نشان میدهد. رقم دوم (سمت چپ) حفاظت در مقابل ورود مواد مایع مانند اب به بدنه را نشان میدهد. جدول زیر به صورت کامل درجه بندی های این استاندارد را نشان می دهد.

 تست ضد آب بودن دوربین چطور صورت می گیرد؟

استاندارد IP تست هایی مربوط به خود دارد که با به صورت کامل مطابق با قوانین تعیین شده صورت خواهد گرفت.

از آنجایی که دوربین های مداربسته معمولا دارای استاندارد IP66 هستند برای تست آنها پس از پوشاندن قسمت پشتی دوربین (قسمت نصب شدن دوربین به دیوار یا سقف) با پمپ های فشار قویی از جهات مختلف آب را برای مدتی معین به سمت دوربین می پاشند و اجرای این تست نباید اختلالی در عملکرد دوربین ایجاد کند.

تفاوت IP66 و IP67

IP66 دوربین هایک ویژن نشان دهنده مقاومت در برابر رطوبت و بارندگی و گرد و غبار است. اما این قبیل دوربین های مداربسته برای مدت زمان زیاد با پاشش مستقیم مقاوم نیستند. جنس بدنه دوربین هم عموما پلاستیک یا ترکیب پلاستیک و فلز است.

حال آنکه در IP67  دوربین مداربسته هایک ویژن، ضد آب بودن دوربین ها ملاک است. جنس دوربین های IP67 فلز می باشد و کوچکترین راهی برای ورود گرد و غبار و رطوبت ندارد.

عملکرد دوربین مدار بسته ضد آب

کاربرد دوربین مداربسته ضدآب :

دوربین مداربسته ضد آب نسبت به نفوذ آب مقاومت بالای دارد. بنابراین دوربین هایی که در فضاهای بیرون کار گذاشته می شوند بیشتر در معرض تغیرات آب و هوایی هستند. از این رو حتما باید از دوربین ضد آب استفاده شود تا بر اثر تماس با آب کارایی خود را از دست ندهند.

در پمپ بنزین و چهارراه ها برای کنترل ترافیک و حفظ امنیت حتما باید دوربین های ضد آب و ضد ضربه به کار برد. چون این مکان ها بیشتر در معرض تحولات آب و هوایی، بارش و طوفان هستند. در استخرها به خصوص هنگام مسابقات به منظور پوشش همه جانبه از روند مسابقات، دوربین های معمولی کارایی لازم را ندارند و باید از دوربین های ضدآب استفاده کرد.

بنابراین اصولا در مکان‌های عمومی و باز مانند ورودی‌های ساختمان‌ها، حیاط ساختمان و … مواردی است که نیاز به دوربین مداربسته ضد آب هست.

انواع دوربین مداربسته ضد آب :

  • دوربین های ضد آب دید در شب
  • دوربین های ضد آب بی سیم و با سیم
  • دوربین های ضد آب مادون قرمز

آیا میتوان دوربین های مداربسته ضد آب را در آب معلق کرد؟

معمولا خیر. دوربین های مداربسته ضد آب معمولا دارای استاندارد IP66 هستند. دوربین هایی با این استاندارد را میتوانید با آب پرفشار از هر جهت بشوئید. اما معلق کردن دوربین در آب احتمالا موجب از کار افتادن دوربین خواهد شد. البته دوربین هایی با استاندارد IP67 نیز وجود دارند که میتوان انها را به صورت موقت در آب معلق کرد.

آیا دوربین های مداربسته ضد آب در محیط داخلی نیز کاربرد دارند ؟

بله، پیشنهاد نگارنده نیز همین موضوع می باشد چرا که دوربین های مداربسته با استاندارد ضد آب در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجی نیز مقاوم بوده و طول عمر بالاتری را خواهند داشت .

بهترین دوربین های مداربسته ضد آب :

بهترین دوربین های مداربسته ضد آب باید کاملا بر اساس استانداردهای علمی و ساخت کارخانه های معتبر باشند. چرا که به منظور اطمینان از عملکرد دوربین های ضد آب و ضد ضربه حتما باید آزمایشات قبل از عرضه محصول انجام شود. این در حالی است که در شرکت های متفرقه این روند کاری انجام نمی گیرد.

دوربین های مداربسته ضدآب عموما با استاندارد IP در بازار قابل شناسایی هستند. IP دارای دو عدد می باشد که عدد اول مربوط به مقاومت در برابر گرد و غبار است و عدد دوم به معنی مقاومت دستگاه در برابر آب می باشد.

دوربین مداربسته ضد آب

نحوه عملکرد دوربین مداربسته ضد آب :

مقاومت نفوذ آب با استاندارد IP موردبررسی قرار میگیرد ،IP ، مخفف عبارت انگلیسی “Ingress Protection” و به معنای ” محافظت در برابر نفوذ” می باشد این استاندارد مشخص میکند هرپوششی چه میزان مقاومت ازخود دربرابر نفوذ آب نشان میدهد.

دوربین مداربسته های ضد آب بطور عمومی استانداردIP بالاتر از ۶۵ دارند. معنی استاندارد و درجه IP65 مقاومت دوربین مداربسته دربرابر نفوذ آب باران است، یعنی این دوربین مداربسته قابلیت استفاده درمحیط های بیرونی را دارد. درموارد متعدد افراد درخواست دوربین مداربسته ای با قابلیت عملکرد در زیر آب را دارند که در این صورت باید از دوربین مداربسته هایی با آی پی بالاتر یعنی IP89 به بالا استفاده کنند.

آیا تمام دوربین های مداربسته ضد آب فلزی هستند ؟

لزوما تمام دوربین های مداربسته ضدآب فلزی نیستند. دوربین هایی در این رده هستند که پلاستیکی اند اما نسبت به نفوذ آب مقام و کاملا استانداردند. بنابراین می توانید با خیال راحت از این دوربین های ضد آب پلاستیکی با خیالی آسوده در محیط بیرون نیز استفاده بکنید. ضمن اینکه قیمت پایین تری از نوع فلزی خود دارند.

دوربینی را انتخاب کنید که گارانتی خوبی دارد :

این نکته مهم دیگری است که باید در هنگام انتخاب مزایای دوربین مداربسته خود در نظر داشته باشید. شما باید دوربینی را انتخاب کنید که دارای گارانتی مناسبی باشد.

شرکت تولید کننده باید تضمین کند که دوربین مدار بسته ضد آب می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاومت کند. با استفاده از ضمانت نامه می توانید در صورت بروز مشکل اقدام لازم را نسبت به تعمیر یا تعویض دوربین انجام دهید. به صورت کلی بهتر است از دوربین های NONAME و فیک که بدون گارانتی در بازار ارائه می شوند خودداری کنید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display