09122570758

 

09122570758

 
جستجو

درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک لولایی

درب های اتوماتیک لولایی نوعی از درب اتوماتیک هستند که بسیار سریع و راحت باز و بسته می شوند.این درب ها بیشتر در مكانهایی به كار گرفته میشوند كه به علت محدودیت در عرض امكان نصب دیگر دربهای اتوماتیک وجود نداشته باشد. اپراتور این دربها به صورتی طراحی شده است كه نیازی به تعویض درب نبوده و تقریبا قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی می باشند و توانایی باز و بسته كردن دربها را به داخل و خارج را دارند.

همچنین میتوان از این سیستم به صورت یك لنگه و یا دو لنگه به كار گرفت. استفاده از این دربها در مكانهای پر تردد پیشنهاد نمیگردد ولی برای محدود كردن تردد در مكانهای خاص مانند اتاق مدیریت، اتاق عمل ، طلا فروشی ها و غیره و تركیب آنها با سیستم های كنترل تردد سیستم كنترلی مناسبی را بوجود می آورند.

دربهای اتوماتیک لولاییبه وسیله یک چشم الکترونیک یا دستگاه های کارت خوان باز و بسته می شوند و از این درب ها در منازل یا مراکزی که اشخاص سالمند و کم توان یا ناتوان جسمی وجود دارد، بیشتر استفاده می شود.

البته همان طور که گفته شد از دربهای اتوماتیک لولایی برای منازل استفاده می شود و حتی ممکن است در مکان های دیگر نیز استفاده شود .

به عنوان مثال در مدرسه ها، فروشگاهها و مراکز پررفت وآمد مانند بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و... می توان استفاده کرد.

دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل کارایی فوق العاده در صرفه جویی انرژی از انواع دربهای بسیار مطمئن و ایمن محسوب می شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی نصب بسیار ساده ای دارد و می توان بدون تعویض درب آن را اتوماتیک کرد به همین دلیل این نوع از درب ها برای ساختمان های بازسازی شده بسیار مناسب هستند. زیرا باعث کاهش هزینه های پروژه می شود و نصب و راه اندازی آن را بسیار مقرون به صرفه می کند.

 

ویژگی های درب شیشه ای لولایی :

 

  • مناسب برای فضاهایی با محدودیت در عرض
  • قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی
  • سهولت تردد
  • حرکت بی صدا ، روان و سریع
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن در برابر میزان تردد

 

سیستم در اتوماتیک لولایی در دو نوع به بازار عرضه می شود، سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه و دولنگه .

 

سیستم های درب اتوماتیک تک لنگه :

 

همان طور که از نامش برمی آید از یک لنگه درب ساخته شده که به طرف راست یا چپ باز می شود. به هنگام بازشدن دربهای اتوماتیک تک لنگه ای به صورت 90 درجه باز میشوند و خودروها به راحتی می توانند رفت و آمد کنند و به پارکینگ هدایت شوند.

سیستم های دربهای اتوماتیک لولایی تک لنگه از یک قفل برقی یا مغناطیسی استفاده شده است که وجود این قفل ضروری است و چنانچه این قفل وجود نداشته باشد درب با فشار زیادی باز و بسته می شود و در نتیجه به درب آسیب وارد می شود.

 

سیستم های درب اتوماتیک دو لنگه :

 

ساختار این دربها به این صورت است که دولنگه مثل هم در کنار یکدیگر تشکیل یک در را داده اند و دو لنگه با استفاده از جک ها امکان تردد خودروها به سهولت امکان پذیر می کنند. از دربهای اتوماتیک لولایی دولنگه بیشتر استفاده می کنند و به جرات می توان گفت بخش اعظم استفاده کنندگان از این نوع دربها، از دربهای اتوماتیک دولنگه بیشتر خریداری و استفاده می کنند.

دربهای اتوماتیک دولنگه در ساختمان هایی که سقف دارند یا ویلایی با حیاط هستند بیشتر کاربرد دارد وفراموش نشود که  به اندازه طول هر لنگه درب فضای داخلی که درب به طرف آن باز می شود باید آزاد گذاشت تا جای خالی برای باز یا بسته شدن درب جود داشته باشد.

معیار اصلی انتخاب یکی از این دو نوع درب وزن و عرض هر لنگه و بنا به آگاهی از تردد روزانه ( یعنی دفعات باز و بسته شدن در طول یک روز) است.

 

انواع جک برای درب لولایی:

 

1-    جک های الکترو مکانیکی:

 

برای درب های سبک ، باتردد و عرض کم استفاده می شود وبه وسیله ی نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند. مثال ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین

جک های الکترومکانیکی از موتور الکتریکی ، گیربکس و شفت متحرک تشکیل شده است و برای درب های با وزن سبک و کم عرض استفاده می شود.

 

2-    جک های هیدرولیکی:

 

جک های هیدرولیکی از موتور هیدرولیک  سیلندر ، پیستون هیدرولیک و پمپ روغن تشکیل شده است. برای درب های سنگین،با تردد بالا و  عرض زیاد استفاده می شود و به وسیله فشار روغن کار می کند و نسبت به درب های اتوماتیک الکترومکانیکی خرابی و سرویس کمتری نیاز دارد. مثال مجتمع های مسکونی ، اماکن صنعتی و.......

در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می شود.

این نوع از درب ها با توجه به عملکردشان کاملا مناسب برای ورود و خروج های با تردد بالا هستند و مناسب برای درب های با وزن بالا و بسیار سنگین نیز می باشند مانند درب کارخانه ها ، سوله ها و کارگاه ها که می توان از این نوع درب استفاده کرد.

البته هزینه این نوع از درب ها بسیار بیشتر از درب های الکترومکانیکی می باشد و از ضعف های بزرگ این نوع درب ها محسوب می شود.

 

از تفاوت برند های مختلف جک پارکینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

  1. به کارگیری دو سرعت متفاوت در برد بعضی از جک ها
  2. ولتاژ مصرفی
  3. جنس آلیاژ چرخ دنده ها
  4. پشتیبانی از باطری بک آپ
  5. باز شوندگی در زوایای مختلف درب ها
  6. تعبیه شدن خروجی برای قفل برقی
  7. دارا بودن میکروسوییچ

 

چند نکته در هنگام اتفاده از درب های اتوماتیک لولایی :

 

  1. عرض هر لنگه درب را محاسبه کنید ، میزان تردد و عبور و مرور و باز و بسته شدن درب را در نظر بگیرید.
  2. بیش از 70% درب های اتوماتیک در کشور برای درب های پارکینگی از درب اتوماتیک لولایی استفاده می شود و اهمیت تعمیر آن را دو برابر می کند.

 

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با درب اتوماتیک شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display